2011, andra vågen. Massor av bilder

Startat av Tobbe Arnesson, 25 December 2010 kl. 10:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Tufs

Nya Millennium Falcon tycker jag är ful. Främre delen är på tok för liten i förhållande till resten..

Jag undrar en sak angående Pirates of the Caribbean som kommer.. kommer det ersätta Lego Pirates?

Och från ingenstans så har jag två sånna i vitt x)

Ras 74

Pirates är borta sedan förra året.
Kan ha varit en strategi från LEGO för att inte ha två olika teman att då ta bort sin egen.
Eller så har det varit ett krav från Disney.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mechamike

Citat från: Tufs skrivet 01 Mars 2011 kl. 22:10
Nya Millennium Falcon tycker jag är ful. Främre delen är på tok för liten i förhållande till resten..

Håller med dig om att främre delen är helt fel proportioner på gentemot resten.. det får nog bli en seriös MOD av den biten.. Undersidan är ju även den minst sagt tråkig.
(sen skulle man kunna skapa en helt egen tråd bara kring LEGO©
förmåga att alltid peta in flickfire missiler överallt.. (använder ungarna dem över huvudtaget?)
?

Ras 74

Citat från: Tufs skrivet 01 Mars 2011 kl. 22:10Nya Millennium Falcon tycker jag är ful. Främre delen är på tok för liten i förhållande till resten..

Kan helt klart hålla med. Tror på att Modda ihop föregångaren med denna för att få till en bättre design.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

de Gothia

nu har kingdoms nya set dykt på på s@h i usa. hoppas de kommer hit snart! :)

Wineyard

Jag är inte riktigt 100 på hur Lego policy är utformad, men brukar man inte försöka att blanda in religiösa symboler i seten? Jag tycker att det ser väldigt mycket ut som om han bär ett kors runt sin hals: http://www.flickr.com/photos/fbtbnet/5444333780/in/set-72157626045120274

Myko

Jag är ingen expert på religiösa symboler, men den där är väl snarare plus-formad än ett kors?

AndersI

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Mirandir

Citat från: de Gothia skrivet 12 Maj 2011 kl. 11:07

Det beror väl på hur snart man anser att augusti är...  

På tal om Kingdoms så skall det bli intressant att se om kungakronan är kromad eller om den också blivit stylad i "läcker" perl gold...
Legobloggen: http://legobloggen.com

de Gothia

Citat från: Mirandir skrivet 12 Maj 2011 kl. 11:34

På tal om Kingdoms så skall det bli intressant att se om kungakronan är kromad eller om den också blivit stylad i "läcker" perl gold...

eller så ber man studbringer... :P fast för min del blir det nog till höst/vinter innan jag har några i in ägo... :'(

Teabox

Gäller augusti även Alien Conquest seten? Och följdfrågan, finns releasedatum publikt någonstans? Eller måste man ha kontakter med TLG och återsäljare?

Den är kromad på figurens bricklink sida: . Men jag skulle inte bli förvånad ifall kronan dyker upp i pearl gold i någons set. Fattade det som att vissa fick gamla kromade mynt i sina PotC set medans andra fick dem i pearl gold.

Skrytsson

Mirandir (eller någon annan som vet);
(1) Vilket datum är den officiella Sverige-releasen för de nya SW-seten?
(2) Vilka teman släpps det nya set i nu i juni, respektive i augusti?

mordatre

Star Wars och Cars släpps ju i Europa 1 Juni så det borde väl innefatta Sverige.  Vad jag vet så borde Alien conquest och kingdoms också släppas då.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

shiftaltcmd

Brittiska Amazon säger 1 Augusti för Star Wars.

mordatre

Citat från: shiftaltcmd skrivet 12 Maj 2011 kl. 22:01
Brittiska Amazon säger 1 Augusti för Star Wars.

Åh fasen, då har de ändrat det.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.