2011, andra vågen. Massor av bilder

Startat av Tobbe Arnesson, 25 December 2010 kl. 10:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Fredrik

Diggar yoda tomtens torso, hoppas att det inte är något grönt på den :)

Mirandir

De två nya Svampbobsetten var lite av en besvikelse. Men vad var det egentligen att vänta av ett tema som egentligen borde vara stendött?

3816 Glove World

3815 Heroic Heroes
Legobloggen: http://legobloggen.com

Skrytsson

Citat från: Mirandir skrivet 10 Februari 2011 kl. 18:03
De två nya Svampbobsetten var lite av en besvikelse. Men vad var det egentligen att vänta av ett tema som egentligen borde vara stendött?

3816 Glove World

3815 Heroic Heroes

Man får ju ta genren för vad den är. Jag tycker seten ser småroliga ut  :) Jag gillar de nya krabburgarna i det lilla setet. Hoppas det är tryck. Vet du när seten kommer ut?

Ras 74

Superhjälte Sponge var ju skit coola  ;D

Undra om de 2x2 round tiles som är hamburgerbröd är stickers eller printed.
Hoppas innerligt på det senare.
Hade varit ännu bättre om dom använt Plate, Round 2 x 2 with Rounded Bottom och printed.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

LilaToster

Jag tycker också att seten ser lite småfina ut. Håller med Ras 74 om att Superhjälte Svampbob (och även Patrik) är skit coola. Dock undrar jag hur det blir med Svampbobs mantel, det måste bli lite knöligt med tanke på hur hans huvud-bit ser ut på baksidan och dessutom måste den vara lite lång eftersom han har korta ben.

Jag skulle önska att de kunde göra en mantel-variant som är som den vanliga bara att den är kortare och passar figurer med korta ben.

Hoppas verkligen att hamburgarbrödet är tryck och inte stickers. Eftersom livbojen är tryckt (har i alla fall varit i tidigare set) tycker jag att de borde kunna göra hamburgarbrödet med tryck också.      

Etzel

Citat från: LilaToster skrivet 11 Februari 2011 kl. 11:55
Jag skulle önska att de kunde göra en mantel-variant som är som den vanliga bara att den är kortare och passar figurer med korta ben.     
Det finns: Länk ;)
Fast bara i brunt än så länge.

Skrytsson

Tydligen har man bestämt sig för att även ge Leia ett nytt hår. Färgen (dk Brown istället för redd. brown) är onekligen en förbättring, hår-biten är lite svårt att uttala sig ur från denna vinkel, men visst är det en helt ny bit? "Spiralerna" sticker ut mer åt sidorna än den tidigare versionen.

Huvudet liknar Taminas och är klart bättre än det gamla. (Själv har jag redan sedan tidigare gett henne Taminas huvud så att hon bättre passar in med Solo & Luke)

Skrytsson

Jepp, det är definitivt en ny hår-bit.

Skrytsson

HP Nattbussen.

http://i.toynewsi.com/g/index.php?mode=view&album=2011_Toy_Fair%2FLEGO%2F&pic=IMG_1971.jpg&dispsize=800&start=20

Den är påtagligt lik den gamla upplagan. De har sänkt tak-höjden lite bara   :P
Vi får iaf busschauffören!

mordatre

Luke har ju även vändbart huvud med det grå skyddsvisiret på andra sidan. Gillar verkligen den nya MF och kan nästan betala fullpris för den... men bara nästan. Blir lagom till min födelsedag i November, eller om jag hittar den billigt före.   ;D

Fina bilder....
http://photos.sirstevesguide.com/g6177-lego.html
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Ras 74

Jag gillar med den nya MF:n. Tycker om storleken på den och alla detaljer.
Har även gillat storleken på de tidigare då. Naturligtvis gillar jag UCS versionen väldigt mycket med,
men den passar lite dåligt in med de flesta andra modellerna.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Myko

Är den runda släta 8x8 biten (eller är det två 8x4 halvor?) högst upp under kanontornet ny?

Ras 74

Eller rent av 4st 4x4? 8x8 har funnits förr.

Myko

Åh den hade jag helt missat! Behöver några i vitt känner jag. :)