2011, andra vågen. Massor av bilder

Startat av Tobbe Arnesson, 25 December 2010 kl. 10:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Dreadcore

De nya modellerna i Kingdoms imponerar mer än något riddar-baserat lego gjort sen jag var liten. Har lyckats håll mig ifrån mina cravings men nu vet jag inte om det går längre. de nya modellerna är galet bra! :D

Myko

Ja jag blev väldigt sugen att göra nästa projekt till något med Castle-tema.

Tobbe Arnesson

Till och med jag som är totalt ointresserad av riddare lockas av den där kvarnen.  :D

Här är dock lite bilder på något intressantare, 8110 Unimog!  ;) Årets flaggskepp i Technic-genren. Lär väl dyka upp i augusti eller så, ryktas om lite dyrare än fjolårets 8043 Motorized Excavator.
Blogg: Robotkampen

Ferdik

Wow, t.o.m. ett merca-emblem på den. Technicsmodellerna blir allt mer verklighetstrogna.

Illuwatar

Stor vill-ha-faktor på den där... :)

Kommer det göra så att 8043'an försvinner från "ny i butik"-marknaden? Så om man vill ha en så måste man snabba sig...?
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Tobbe Arnesson

Nej den lever nog 18 månader men vill du ha 8258 är det nog hög tid att öppna plånkan.

Edit: Jag hoppas 8110 hamnar på julrean så som både 8258 och 8043 gjorde.
Blogg: Robotkampen

Nextuz

Citat från: Ferdik skrivet 07 Februari 2011 kl. 15:44
Wow, t.o.m. ett merca-emblem på den. Technicsmodellerna blir allt mer verklighetstrogna.

De är en licensierad produkt =)

De blir helt klart en sådan =)

Aqualize

Jag går nog i fällan och köper unimogen svindyrt första veckan efter lanseringen... Skulle inte kunna vänta tills december.

tellblom

Väderkvarnen blir ett måste...... likaså Unimogen......  Känns redan som att det kommer bli ett dyrt år....

freddan

Japp, en Unimog blir de absolut  :) kan nästan inte vänta !
Det är aldrig försent att ge upp.

Skrytsson

Star Wars-adventskalendern. Vet vi något mer om den, utöver dess existens? Innehåll? Figurer? Pris?

Stigge72

Citat från: Skrytsson skrivet 08 Februari 2011 kl. 14:42
Star Wars-adventskalendern. Vet vi något mer om den, utöver dess existens? Innehåll? Figurer? Pris?
Jag tror som följer:
24 småmodeller... gissar på 8 +/-1 figur, ungefär... och priset lär väl hamna i närheten av 200 svenska.

Appropå de nya castle-setten, katalogen som anges gälla t o m juni, har ingenting om det nya i den serien.

Skrytsson

Vad sjutton har Darth Vader i Millenium Falcon att göra?  :P

Visst är det hockey-rustningen från Serie 4-figuren Dath Maul-kopian bär?   :P

Skrytsson

Citat från: stigge72 skrivet 08 Februari 2011 kl. 15:06
Jag tror som följer:
24 småmodeller... gissar på 8 +/-1 figur, ungefär... och priset lär väl hamna i närheten av 200 svenska.

Enligt imperiumdersteine.de verkar det som att Gunray, Chewbacca, Clone Pilot, Rebellpilot är några av figurerna som följer med. Det ryktas också om en mini Slave I i samma storlek som leksakerna från 2010 City-kalendern.

Mirandir

Citat från: stigge72 skrivet 08 Februari 2011 kl. 15:06
Jag tror som följer:

Appropå de nya castle-setten, katalogen som anges gälla t o m juni, har ingenting om det nya i den serien.

Om jag inte missminner mig kommer Star Wars kalender att gå loss på hela 299 Kr och City kalendern kommer att höjas till 249 Kr.
Legobloggen: http://legobloggen.com