Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

CMF serie 18

Startat av Ozp, 06 Januari 2018 kl. 21:26

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Citat från: andreaseldh skrivet 08 Mars 2018 kl. 17:49
Toys 'Я' Us använder figurer ur denna serie i reklamen för byggdagarna där vi kommer att hjälpa till.

https://www.toysrus.se/lego-byggdagar

Innebär detta att serien kommer att säljas där och då? I så fall önskar jag att någon stockholmare köper två (2) oklämda figurer till mig!

Jag noterade detta också men det var bara Batman II-påsar tillgängliga.

andreaseldh

Synnerligen trist att TLG medvetet trissar upp priset för polisfiguren på andrahandsmarknaden genom att bara ha en per låda om 60 påsar. Till vilken nytta? De tjänar ju inget ekonomiskt utan får bara en massa irritation från AFOL och samlare. Finns det någon motsvarande "en per 60" ur någon tidigare serie, så att man redan nu kan bilda sig en uppfattning om andrahandspriset?

dalle

Nej. Mr Gold var mycket sällsynt och speciell.
Detta är nästan patetiskt. Vilka mer än vi gamlingar har en relation till polisen.

Lordflintstone

Citat från: andreaseldh skrivet 14 Mars 2018 kl. 02:19
Synnerligen trist att TLG medvetet trissar upp priset för polisfiguren på andrahandsmarknaden genom att bara ha en per låda om 60 påsar. Till vilken nytta? De tjänar ju inget ekonomiskt utan får bara en massa irritation från AFOL och samlare. Finns det någon motsvarande "en per 60" ur någon tidigare serie, så att man redan nu kan bilda sig en uppfattning om andrahandspriset?
Jag tror inte den blir så dyr, många har väl ton med sådana i orginal? Skall vara för tilen i så fall. På FB sa det flesta bläää till den. Jag hade velat haft fler kaktusar, den och nya träd deräkten kan man nog göra något roligt med.

Peter S

Citat från: andreaseldh skrivet 14 Mars 2018 kl. 02:19
Eller också har de bara anpassat utbudet till den förväntade efterfrågan.
Däremot har det tidigare varit tydligt att de gjort färre av de förväntat populärare, dvs de maskeradklädda figurerna, och fler av de "vanliga".

Ozp

Citat från: Peter S skrivet 14 Mars 2018 kl. 07:22
Däremot har det tidigare varit tydligt att de gjort färre av de förväntat populärare, dvs de maskeradklädda figurerna, och fler av de "vanliga".

Enligt föredrag i Skaerbaek hade det att göra med tillverkningspriset. Att de som var dyrare att tillverka fanns det färre av. Men polisen kan inte vara dyr att tillverka, jämförelsevis med de andra figurerna.

andreaseldh

Citat från: dalle skrivet 14 Mars 2018 kl. 06:04
Vilka mer än vi gamlingar har en relation till polisen.

Problemet är väl snarare att Swebrick bara består av nostalgiska gamlingar, så hur delar man en låda så att alla blir nöjda?

Skafte

Citat från: andreaseldh skrivet 14 Mars 2018 kl. 11:52
Citat från: dalle skrivet 14 Mars 2018 kl. 06:04
Vilka mer än vi gamlingar har en relation till polisen.

Problemet är väl snarare att Swebrick bara består av nostalgiska gamlingar, så hur delar man en låda så att alla blir nöjda?

Man köper en låda plus två framklämda poliser på ICA Maxi.

andreaseldh

Citat från: Lordflintstone skrivet 14 Mars 2018 kl. 06:04
Jag tror inte den blir så dyr [...] På FB sa det flesta bläää till den.

Citat från: Skafte skrivet 14 Mars 2018 kl. 11:53
Man köper en låda plus två framklämda poliser på ICA Maxi.

Ja, jag kanske oroar mig i onödan.

andli

Eller så köper man en egen låda och säljer de figurerna man inte vill ha, jag har hört att det funkar jättebra!
(Säger han som har misslyckats få tummen ut och sälja av figurerna han inte vill ha från två tidigare lådor, tredje gången gilt??)

edit: ingen annons längre  8)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

AndersI

Det där lät nästan som en maskerad annons  ;)
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

andreaseldh

Vi har ju faktiskt en mycket trevlig tråd för detta!

http://www.swebrick.se/index.php?topic=1570.0

Record

Jag har varit på ett föredrag om bla positivt tänkande idag med jobbet, så jag väljer att se det som så, skönt att det bara var en polis per låda, då är det ju fler av de andra, han är ju ändå dötråkig som figur ;D, vad tycker ni?
Friskt satsat, hälften vunnet..

Lordflintstone

Citat från: Record skrivet 14 Mars 2018 kl. 17:57
Jag har varit på ett föredrag om bla positivt tänkande idag med jobbet, så jag väljer att se det som så, skönt att det bara var en polis per låda, då är det ju fler av de andra, han är ju ändå dötråkig som figur ;D, vad tycker ni?
Håller med med tanke på att man säkert har massa orginal som skäpar över allt i blandningar.

hersa

Halloj! Är det nån som är peppad på att dela på en låda från serien? Jag kan tänka mig att avstå polismannen om det kniper  :D