Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

CMF serie 18

Startat av Ozp, 06 Januari 2018 kl. 21:26

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Citat från: o0ger skrivet 19 Mars 2018 kl. 14:20
bra recension på TBB: https://www.brothers-brick.com/2018/03/19/placeholder/

Många nya bitar.
Blev inte helt klok på gubben med bilen, e d en halvrund 1x1 tile baktill? Ser rätt nice ut i sådana fall.

o0ger

Citat från: drdoddo skrivet 19 Mars 2018 kl. 15:35
Citat från: o0ger skrivet 19 Mars 2018 kl. 14:20
bra recension på TBB: https://www.brothers-brick.com/2018/03/19/placeholder/

Många nya bitar.
Blev inte helt klok på gubben med bilen, e d en halvrund 1x1 tile baktill? Ser rätt nice ut i sådana fall.
Det är den här: 24246pb001
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

BeardedNerd

Jag gillar nästan alla i den serien. Blir att köpa en rejäl bunt slumpade och sen plocka de ytterligare jag behöver.

Lordflintstone

Det slog mig plötsligt, snart är vi uppe i serie 20.
Nu när lego försöker kontra andrahands marknaden kanske det finns en chans att det lägger in några mister gold i varje låda på serie 20.
Vad tror ni, finns möjligheten?
Om det inte var försent  skulle jag ha kunnat tipsa lego om den iden. jag tror det skulle sälja lådor som smör i solsken.

Wineyard

Rätt kul serie! Men jag är högst tveksam till ballongen - behövs den? Varför går den inte dela på? Varför är den inte gjuten i som en bit? (Jag är medveten om att det troligen finns rimliga skäl till detta, men jag tycker inte den följer den klassiska legoestetiken)

Skafte

Citat från: Lordflintstone skrivet 19 Mars 2018 kl. 20:14
Det slog mig plötsligt, snart är vi uppe i serie 20.
Nu när lego försöker kontra andrahands marknaden kanske det finns en chans att det lägger in några mister gold i varje låda på serie 20.
Vad tror ni, finns möjligheten?
Om det inte var försent  skulle jag ha kunnat tipsa lego om den iden. jag tror det skulle sälja lådor som smör i solsken.

Troligare en Mrs Gold...

o0ger

Citat från: Wineyard skrivet 19 Mars 2018 kl. 20:34
Rätt kul serie! Men jag är högst tveksam till ballongen - behövs den? Varför går den inte dela på? Varför är den inte gjuten i som en bit? (Jag är medveten om att det troligen finns rimliga skäl till detta, men jag tycker inte den följer den klassiska legoestetiken)
Ballongen är verkligen jättekonstig

Peter S

andreaseldh

TLG släpper serien 1 april (som råkar vara Påskdagen) om man vill klämma i valfri butik.

För hel låda brukar det väl vara svårt att slå Webhallens pris, men då får man vänta ända till 20 april.

andli

Citat från: Wineyard skrivet 19 Mars 2018 kl. 20:34

Skulle den gjutas som en bit behövs helt andra tekniker/maskiner än de de använder för vanlig produktion.
En helt massiv bit ABS i den formen skulle bli svår att spruta utan få sjunkmärken..
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Kwagge

Vi/ni som köper en hel kartong kan väl titta efter vart polisen ligger. Vilken rad samt vilken påse i ordningen..

Kan ju vara att den är på samma ställe i alla lådorna...

byStfn

Citat från: Kwagge skrivet 20 Mars 2018 kl. 09:15
Vi/ni som köper en hel kartong kan väl titta efter vart polisen ligger. Vilken rad samt vilken påse i ordningen..

Jag skriver alltid upp ordningen på alla gubbar. Kan posta det när det blir aktuellt. Åker på turné direkt efter att de släpps men köper en lådda om de finns att tillgå och klämmer fram alla :) Jag misstänker att deras "randomness" är samma varje gång, dvs att jag kan förutsäga vilka som ligger var. Fick den känslan efter Ninjago och Batman II.

ColA

Citat från: byStfn skrivet 20 Mars 2018 kl. 14:47
Citat från: Kwagge skrivet 20 Mars 2018 kl. 09:15

Jag skriver alltid upp ordningen på alla gubbar. Kan posta det när det blir aktuellt. Åker på turné direkt efter att de släpps men köper en lådda om de finns att tillgå och klämmer fram alla :) Jag misstänker att deras "randomness" är samma varje gång, dvs att jag kan förutsäga vilka som ligger var. Fick den känslan efter Ninjago och Batman II.

Magic 😄