Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

CMF serie 18

Startat av Ozp, 06 Januari 2018 kl. 21:26

Föregående ämne - Nästa ämne

Bakgrund

Hur kan polisen alltid hamna längst ned på bandet när figurerna levereras i lådor? Eller missar jag något?

Ozp

Citat från: Bakgrund skrivet 23 April 2018 kl. 16:28
Hur kan polisen alltid hamna längst ned på bandet när figurerna levereras i lådor? Eller missar jag något?

De levereras på banden till butiken.

lindyhep

2 poliser längst ner på banden på maxi....så jag är ytterst benägen att hålla med om att det verkar vara där de finns.

Eigenbrötler

Citat från: Misa skrivet 19 April 2018 kl. 19:37
Är lite ledsen i ögat.. såg att datumet för lådan från webhallen har skjutits till den 25 april. Bokade den 26/1... låååång väntan

jag fick min idag, en "bandlåda" var det, har inte öppnat den än (inte heller ninjagolådan och batmanlådan  ::)), men utgår från att polisen är längst ner på något av dem.
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Bakgrund

Var på Ica och Toysrus för att leta efter polisen. På Toysrus hade de lagt serie 18-påsarna i en serie 17-låda... På Ica var polisen inte längst ned på något av banden som det fanns en figur kvar längst ned på, antar att någon redan plockat polisen därifrån. Verkar helt omöjligt att få tag på polisen utan att köpa en hel låda. Ska prova Åhléns också men efter det ger jag upp.

andli

Man kanske får lägga på 2h på restiden till Huskvarna och köra förbi alla ICA på vägen, nån liten håla borde väl ha en ICA utan AFOLs i närheten? :D
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

crowwlime_

Citat från: andli skrivet 26 April 2018 kl. 10:42
Man kanske får lägga på 2h på restiden till Huskvarna och köra förbi alla ICA på vägen, nån liten håla borde väl ha en ICA utan AFOLs i närheten? :D

Problemet med små hålor är att de sällan har butiker stora nog för att sälja lego..

Kwagge

Citat från: andli skrivet 26 April 2018 kl. 10:42

Menade du Norrköping o Linköping  :P

andli

Hitta 8 band på ICA i Uppsala, alla hade figurer kvar längst ner... Jackpott tänkte jag, men inte en enda polis, två balongfigurer och minst två kaktusar var det dock...

Lutar åt en låda på Webhallen imorrn istället, måste bara sälja överskottet, inte samla på mig..
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

BeardedNerd

Jag fick min låda från Webhallen. Polisen var nr 6 uppifrån vänster.

marpe

Citat från: andli skrivet 27 April 2018 kl. 01:23
Lutar åt en låda på Webhallen imorrn istället, måste bara sälja överskottet, inte samla på mig..
Äsch. Nu trillade jag dit på en låda. Ditt fel.  ;)

andli

Citat från: marpe skrivet 27 April 2018 kl. 23:55
Citat från: andli skrivet 27 April 2018 kl. 01:23
Äsch. Nu trillade jag dit på en låda. Ditt fel.  ;)
Sorry, den gör sig nog bra med din Serie 3 låda...  8)

Blev en låda från Webhallen!
Min polis låg längst upp till vänster! (Lådan var kvar i en plomberad ytterkartong, så jag hann inte bli så nervös när polisen inte låg där den skulle)

leon69

Jo köpte en låda från Webhallen tidigare.
Nu är frågan vad man ska göra med allt som blir över.   :)