Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

CMF serie 18

Startat av Ozp, 06 Januari 2018 kl. 21:26

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Äntligen en annan färg på bottenplattan!

ByggareDan

Citat från: Magnus den store skrivet 26 Januari 2018 kl. 18:45
Lite dålig serie för armébyggnad men maskeradfigurer är det näst bästa. Sällan jag vill ha så många figurer.

Möjligtvis Unicorn skölden och guldsvärdet kan bli armebyggen.
Jag gillar serien då många gubbar funkar i stadsbyggande.
Blir nog en tredjedelslåda för mig.

/ByggareDan

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: byStfn skrivet 26 Januari 2018 kl. 22:02

Och orange! Bästa färgen, ever.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

andreaseldh

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 26 Januari 2018 kl. 22:09
Citat från: byStfn skrivet 26 Januari 2018 kl. 22:02

Och orange! Bästa färgen, ever.

Jag använder svarta bottenplattor till taket på Dalsland Center i Håverud (se länk nedan). Vaktstugan har orange tak som i senaste versionen består av 2x4 tile. Kanske ska göra en ny version med 3x4-tak istället?

byStfn

Citat från: andreaseldh skrivet 26 Januari 2018 kl. 23:19
Jag använder svarta bottenplattor till taket på Dalsland Center i Håverud (se länk nedan). Vaktstugan har orange tak som i senaste versionen består av 2x4 tile. Kanske ska göra en ny version med 3x4-tak istället?

Det kanske blir lite stort? Lite väl mycket överhäng tänker jag på det lilla huset.

andreaseldh

Citat från: byStfn skrivet 26 Januari 2018 kl. 23:43
Citat från: andreaseldh skrivet 26 Januari 2018 kl. 23:19

Det kanske blir lite stort? Lite väl mycket överhäng tänker jag på det lilla huset.

I så fall bygger jag förstås huset lite större, med kortsidan 4 studs bred.

Gideon

Skölden var nog det enda som verkligen lockar mig av detta, skönt att inte behöva fundera :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

andreaseldh

Någon som vet när de börjar säljas?

Ozp

andreaseldh

Toys 'Я' Us använder figurer ur denna serie i reklamen för byggdagarna där vi kommer att hjälpa till.

https://www.toysrus.se/lego-byggdagar

Innebär detta att serien kommer att säljas där och då? I så fall önskar jag att någon stockholmare köper två (2) oklämda figurer till mig!

andreprobe

Jag tycker dom är ganska tråkiga. Visst vore det lite kul om man fick polisen i en polybag men inget så märkvärdigt. Ballon artist är häftig tycker jag. Jag hoppas det satsar på andra figurer utöver dessa också.

BeardedNerd

Polisen är tydligen en "chase" (lite ironiskt med tanke på att Lego har en polisfigur som heter Chase), och finns bara en i varje låda. Ack, jag ville ha flera med det där setet. Får se till att leta i flera separata lådor.

I övrigt vill jag ha flera av födelsedagspojken, ett par av 2x3-figurerna, en massa drakar, ett par enhörningar och några övriga slumpmässiga. Rätt kul figurer överlag.

Peter S

Citat från: BeardedNerd skrivet 11 Mars 2018 kl. 11:30
Polisen är tydligen en "chase" (lite ironiskt med tanke på att Lego har en polisfigur som heter Chase), och finns bara en i varje låda.
Vad bra! Mindre chans att råka få den om man inte klämmer rätt.

Skafte

Trist om man vill vara flera som delar på en låda och vill ha varsin komplett uppsättning! Blir lite jobbigt att klämma fram poliser på ICA Maxi också om bara var sextionde påse innehåller en sådan...

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!