Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

75192 Millennium Falcon

Startat av Anders67, 31 Augusti 2017 kl. 19:25

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Citat från: Mekkaniak skrivet 10 Oktober 2017 kl. 10:30
Det gick att följa vidare i Postmord.
Millenium Falcon passerade Örebro imorse i 0.000000000001 ljushastigheten.

Alltså c:a 26 meter per dygn? Ja, det verkar rimligt för Postmord!

Mekkaniak

Citat från: andreaseldh skrivet 10 Oktober 2017 kl. 16:27
Citat från: Mekkaniak skrivet 10 Oktober 2017 kl. 10:30
Det gick att följa vidare i Postmord.
Millenium Falcon passerade Örebro imorse i 0.000000000001 ljushastigheten.

Alltså c:a 26 meter per dygn? Ja, det verkar rimligt för Postmord!

Jag visste att någon skulle känna sig manad att räkna ut det  ;)

Mekkaniak

micke

Grattis, själv kommer jag bojkotta att köpa den pga TLG helt katastrofala hantering av detta set

Citat från: Mekkaniak skrivet 10 Oktober 2017 kl. 19:40
Den anlände till dörren idag, hel och ren.

https://photos.app.goo.gl/wPP2yubKu4Oi2JdV2
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Peter S

Citat från: micke skrivet 10 Oktober 2017 kl. 20:47
Grattis, själv kommer jag bojkotta att köpa den pga TLG helt katastrofala hantering av detta set

Ja, det är ju ditt val, men det lär ju gå TLG helt förbi. Protesten slår bara mot dig själv. Om du vill spara pengarna är det bättre att säga det.

Majkel

Nu har jag nog inte hängt med, vad har de gjort?

andreaseldh

En första kvalificerad gissning är att dom har gjort samma som med Apolloraketen, d.v.s. helt missbedömt hur populärt setet kommer att bli och därför endast lyckats producera enstaka procent av tillräckligt många askar.

Gissning nr 2: Klistermärken med korridorer istället för att bygga hela korridorerna.

Gissning 3: Takbitarna som lyftes ur för att komma åt olika delar inuti skeppet såg inte ut att sitta fast alls på presentationsvideon. Om det stämmer är den totalt o-swooshbar och skulle falla sönder om man vänder den upp och ner.

Peter S

Citat från: andreaseldh skrivet 10 Oktober 2017 kl. 22:32
En första kvalificerad gissning är att dom har gjort samma som med Apolloraketen, d.v.s. helt missbedömt hur populärt setet kommer att bli och därför endast lyckats producera enstaka procent av tillräckligt många askar.
I kombination med deras dåliga butikssystem som agerar helt slumpmässigt samt att de inte godtar back orders utan bara säger "sold out".

byStfn

Citat från: andreaseldh skrivet 10 Oktober 2017 kl. 22:32
Gissning 3: Takbitarna som lyftes ur för att komma åt olika delar inuti skeppet såg inte ut att sitta fast alls på presentationsvideon. Om det stämmer är den totalt o-swooshbar och skulle falla sönder om man vänder den upp och ner.

Jag kan meddela att tyngden och storleken i sig gör den i stort sett o-swooshbar. Jag hade förmånen att swoosha med designerns privata exemplar i Skaerbaek under fan-weekend. Jag tyckte dock inte plattorna satt så löst. Så länge man inte swooshar uppochner, men det är mer eller mindre omöjligt enligt min bedömning pga just storlek och tyngd.

videren

Jag hämtade ut ett av mina paket igår och det såg oskadat ut. Men först blev jag rädd, för paketet var inslaget lite halvslarvigt i ytterligare ett yttre kartonghölje och det såg inte så snyggt ut när ombudet kom ut med paketet :)

Mekkaniak

Bygget av Falken har startat, och redan en detalj som skaver lite.
De bakre landningsstllen "trampar på varandras hälar". Kunde de inte särat på de en liiiten bit...

Gaumont

Citat från: Mekkaniak skrivet 16 Oktober 2017 kl. 22:45
De bakre landningsstllen "trampar på varandras hälar". Kunde de inte särat på de en liiiten bit...

Gamla Falken hade samma problem. Jag särade dem med 2 klossar under konstruktion och det fick inga grava konsekvenser senare. Vet dock ej hur det är med den nya.

micke

Du har helt rätt att det är mitt val MEN du har helt fel om protesten då det inte alls gick TLG helt förbi utan vi har haft åtskilliga samtal vilket har varit väldigt bra. Man skall inte acceptera vad som helst och vad du får att det skulle handla om pengar får stå för dig (hade du vetat något om mig hade du inte uttalat dig så) men förstår inte din inställning, får man inte kritisera TLG för dig eller vad?

Citat från: Peter S skrivet 10 Oktober 2017 kl. 22:01

Ja, det är ju ditt val, men det lär ju gå TLG helt förbi. Protesten slår bara mot dig själv. Om du vill spara pengarna är det bättre att säga det.
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

o0ger

Citat från: Gaumont skrivet 19 Oktober 2017 kl. 18:35

Gamla Falken hade samma problem. Jag särade dem med 2 klossar under konstruktion och det fick inga grava konsekvenser senare. Vet dock ej hur det är med den nya.

Det ser ju ut som att det skulle finnas utrymme för lite moddning där.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Citat från: o0ger skrivet 22 Oktober 2017 kl. 15:56
Citat från: Gaumont skrivet 19 Oktober 2017 kl. 18:35

Det ser ju ut som att det skulle finnas utrymme för lite moddning där.
Moddade byggen får väl vara med på events  ;D
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien