Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

75192 Millennium Falcon

Startat av Anders67, 31 Augusti 2017 kl. 19:25

Föregående ämne - Nästa ämne

DickBrick

Ja det är extremt dåligt, kommer man inte kunna köpa det utan VIP nu?

Jag blev tjurig och beställde aldrig när det kom på backorder.

carlmagnuso

Citat från: DickBrick skrivet 14 September 2017 kl. 11:33
Ja det är extremt dåligt, kommer man inte kunna köpa det utan VIP nu?

Jag blev tjurig och beställde aldrig när det kom på backorder.

Någon fördel ska man ju ha som VIP. Vill man inte vara VIP behöver man inte, men då får man inte heller de fördelar som det innebär att vara VIP. Enkel logik.

ColA

Känns rätt skönt att man inte samlar på UCS set, samlar bara på figurerna som är nya. Dom trillar väl in på BL så småningom, ingen stress :)

Skafte

Citat från: ColA_30 skrivet 14 September 2017 kl. 13:43
Känns rätt skönt att man inte samlar på UCS set, samlar bara på figurerna som är nya. Dom trillar väl in på BL så småningom, ingen stress :)

Jag säger tvärtom...

UCS: Ett eller max två köp per år (låt vara mycket pengar på en gång).
Minifigs: Minst hundra olika per år, snittar väl en hundring styck. Varit där, gjort det.

:)

ColA

Citat från: Skafte skrivet 14 September 2017 kl. 13:48
Citat från: ColA_30 skrivet 14 September 2017 kl. 13:43

Jag säger tvärtom...

UCS: Ett eller max två köp per år (låt vara mycket pengar på en gång).
Minifigs: Minst hundra olika per år, snittar väl en hundring styck. Varit där, gjort det.

:)

Det är tur vi är olika :) för mig är det mest plats brist, köpa ett sånt set utan plats att ha den uppbyggd känns så onödigt. Jag har ca 90% av alla SW set som släppts så det blir inte så många lösa figurer per år och sen vill jag nog säga att det kanske kommer 60 nya per år.
Behöver du inte figurerna så kan jag köpa dom av dig 😄

micke

Nu är jag VIP och hade ett set i min varukorg och när jag betalade och skulle klicka på nästa så dök ett error meddelande upp, jag skulle kontakta kundtjänst osv slutade med att jag inte fick igenom min beställning lite som att gå ICA och när jag kommer fram till kassan och skall betala så tar någon bort en vara i min varukorg

Citat från: micke skrivet 14 September 2017 kl. 10:54
Detta är så dåligt av ett företag som LEGO, problem som dessa hade Apple för 10-år sedan när man trodde det var häftigt att skapa en hype. Nu är det bara irriterande. Pratat med Kundtjänst och de har ingen som helst information mer än att de vet att deras hemsida har dålig prestanda, inget vad orderstatus är, om ens order har gått igenom eller när backordersperioden är slut.
Nu dessutom har man redan skrivit "Out of Stock". Hur kan det vara så, setet är "pre-order" och det är väl bara att tillverka fler eller har jag missat att det är Limited Edition?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Kwagge

Citat från någon blogg:

The day is almost over and the main event today was the release of the LEGO Star Wars UCS Millennium Falcon (75192). It was available on Shop@Home shortly after 5am PST which was around the time that LEGO stated it would be released. After it was actually available, Shop@Home basically couldn't handle the load and it kept going down. Other issues with it include logging people out, servers going into maintenance, multiple orders placed, etc. After that, the set went into backordered status, and eventually temporarily out of stock. If LEGO didn't announce an actual time for the release and just put it live at an arbitrary time, I felt that it would have eased the overload on the servers.

For those who were waiting for the general release on October 1 or Double VIP Points from October 10-25, you might be out of luck as well. Over on LEGO's customer service page, there's a a topic for the Millennium Falcon and there's an interesting blurb which says,

75192 Millennium Falcon™ goes on sale from October 1st 2017, however due to the overwhelming success of our VIP Early Access, it will remain temporarily sold out.

This means that LEGO will not have stock for the general release which is actually surprising since there was plenty of hype for it way before today and they obviously knew that there was a huge demand for it but probably underestimated how much demand it really had.

LEGO also stated that they're continuing to make more but does not have an exact date of when it will be available again. We will have another repeat of the LEGO Ideas NASA Apollo Saturn V (21309) which has been out of stock on Shop@Home since after its release in June. Customers who got their orders but were on the backorder list, who knows when they will get their order.

As I stated last week, the UCS Millennium Falcon was extremely limited even at LEGO Brand Stores. I've been reading comments and some stores only had a handful of sets that were available for sale so if you didn't wait in line hours before the store opened, you were out of luck.

mortil

Citat från: micke skrivet 14 September 2017 kl. 15:28
Nu är jag VIP och hade ett set i min varukorg och när jag betalade och skulle klicka på nästa så dök ett error meddelande upp, jag skulle kontakta kundtjänst osv slutade med att jag inte fick igenom min beställning lite som att gå ICA och när jag kommer fram till kassan och skall betala så tar någon bort en vara i min varukorg

Citat från: micke skrivet 14 September 2017 kl. 10:54
Detta är så dåligt av ett företag som LEGO, problem som dessa hade Apple för 10-år sedan när man trodde det var häftigt att skapa en hype. Nu är det bara irriterande. Pratat med Kundtjänst och de har ingen som helst information mer än att de vet att deras hemsida har dålig prestanda, inget vad orderstatus är, om ens order har gått igenom eller när backordersperioden är slut.
Nu dessutom har man redan skrivit "Out of Stock". Hur kan det vara så, setet är "pre-order" och det är väl bara att tillverka fler eller har jag missat att det är Limited Edition?

Alltså.  ursäkta mig men detta borde Lego kunnat räkna ut med den bakre delen av kroppen som man sitter på.

Deras webshop går ju slött även om det inte är någon direkt release.
För mig brukar den gå så slött så jag föredrar bricklink före Legos egna sida när jag ska ha bitar eller PF motorer.

Jag tycker uppriktigt synd om alla som varit på väg att beställa på sidan och den kraschat.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Mekkaniak

The fastest hunk of junk in the galaxy my ass!

Hittills har min MF tagit sig från Köln till Hamburg på tre dagar.

;)

videren

Haha något liknande här. Vet inte ens hur man ska tolka sista raderna i trackingen.

10/06/2017   10:55   Agency/Post Office Delivery   
10/05/2017   18:20   Departed Terminal Location   
10/05/2017   18:20   Arrived at Terminal Location   
10/05/2017   08:21   Departed Terminal Location   Hamburg-Allermöhe
10/05/2017   02:04   Arrived at Terminal Location   Hamburg-Allermöhe
10/04/2017   16:27   Departed Terminal Location   Köln
10/04/2017   15:23   Parcel Data Received   
10/04/2017   09:33   Parcel Data Received

Nån som vet vilken firma de skickar med? Hoppas, hoppas att det inte blir Postmord som tar hand om paketen efter Svenska gränsen.

Citat från: Mekkaniak skrivet 09 Oktober 2017 kl. 10:46
The fastest hunk of junk in the galaxy my ass!

Hittills har min MF tagit sig från Köln till Hamburg på tre dagar.

;)

Mekkaniak

Min paket tracking är DHL, så jag antar att det kommer att levereras av dem till dörren eller att jag får hämta på en DHL Service Point.

Piddan

Av någon märklig anledning tar Postnord över vid gränsen, ledsen att göra dig besviken.

eon

Tyska posten heter DHL numera efter ett uppköp, så det är ingen premiumtjänst utan vanlig snigelpost som Postnord tar över i Malmö. Sen tar det några dagar, och utan spårbarhet eftersom Postnord byter kollinummer på paketet.

Ozp

Citat från: eon skrivet 09 Oktober 2017 kl. 19:00
Tyska posten heter DHL numera efter ett uppköp, så det är ingen premiumtjänst utan vanlig snigelpost som Postnord tar över i Malmö. Sen tar det några dagar, och utan spårbarhet eftersom Postnord byter kollinummer på paketet.

Det brukar funka att mata in dhl-numren i postnords app. Sen ploppar de upp när de kommer till Sverige

Mekkaniak

Det gick att följa vidare i Postmord.
Millenium Falcon passerade Örebro imorse i 0.000000000001 ljushastigheten.