Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

75192 Millennium Falcon

Startat av Anders67, 31 Augusti 2017 kl. 19:25

Föregående ämne - Nästa ämne

videren

Ja ljus i bakänden, som demofilmen indikerar hade varit nice, men det kanske går lösa själv med en LED-list och lite list ;)

Citat från: Metalpastor skrivet 05 September 2017 kl. 14:04

...och som undrar varför de inte gjorde en komplett interiör med gångar mellan rummen istället för några tryckta fejkbrickor som dessutom bara minifigsen kan se...Med det priset hade jag faktiskt väntat mig mer, som interiör eller lite ljus i bakänden eller nått...

jemakrol

Jag kan hålla med. Klisterlappar som fejkar korridorer kändes lite B faktiskt.

Jag hade fyra förhoppningar om en ny falk, utifrån mina observationer på den gamla: 1) bättre konstruktion med avseende på panelfastsättning och över lag mer "up to date" med legos standard anno 2017, 2) en bättre cockpit då den gamla är rätt kass och ful 3) en bakdel där utblås byggts att se bra ut med nåt lite bättre än de förbaskade mastriggarna (som i min mening inte tillför något utseendemässigt, tvärt om) samt 4) en inredning värd namnet inklusive lite play features.

Nu har jag inte tittat och pillat på nya modellen själv (men väl den gamla som jag har hemma) och kan konstatera att jag vet lite om nr 1 men att det inte ser ut att vara uppdaterat. Nr 2 ser ut att vara fixad, mycket bra. Nr 3 failade de på hårt och nr 4 lyckades de bara delvis med. En nedfällbar kanon och det berömda spelbordet och smugglarlucka är ett bra tillskott men jag tror man kunde löpt linan ut där med en mer komplett inredning. Ja, det ÄR en utmaning men så är detta en nästan tiotusenkronorsbyggsats och en uppdatering av ett tio år gammalt bygge. Förväntningarna ÄR höga och de nådde inte helt fram känns det som.

Likväl har jag ett helt galet ha-begär och skulle mer än gärna lägga vantarna på en 75192 om jag haft råd. :)
flickr|insta|fb|www
It's a mother beautiful bridge and it's gonna be there, ok?

Lordflintstone

Senaste infon from BS MOS.
Det får INTE lämna ut hur många ex det har (säkerhets grej) men det har fått fler än vad det trodde, men mindre än stora shopen i London. Det kommer vara lite events känsla med goddy bag.
På nätet släpps det 8:30, obs! Logga in innan.

robinnilsson403

Citat från: Lordflintstone skrivet 13 September 2017 kl. 11:30
Det får INTE lämna ut hur många ex det har (säkerhets grej) men det har fått fler än vad det trodde, men mindre än stora shopen i London. Det kommer vara lite events känsla med goddy bag.

Var i MOS i helgen. Killen jag pratade med sa att de skulle få färre än 20, så om det stämmer får spekulanterna hänga på låset (man kan komma in i gallerian från kl 0600).
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

videren

Är det imorgon man ska kunna beställa det, som Lego VIP-kund?

Lordflintstone

Citat från: robinnilsson403 skrivet 13 September 2017 kl. 11:49
Citat från: Lordflintstone skrivet 13 September 2017 kl. 11:30

Var i MOS i helgen. Killen jag pratade med sa att de skulle få färre än 20, så om det stämmer får spekulanterna hänga på låset (man kan komma in i gallerian från kl 0600).
Det fick fler än vad det trodde men färre än london

Mekkaniak

Försökte lägga en beställning nu, men shop.lego.com verkar ha problem, "server error". Rackarns...

Gurra

Samma här, kunde efter mycket om och men lägga den i korgen men där blev det stopp. Kan inte ens logga in på mitt konto nu.

Mekkaniak

Citat från: Gurra skrivet 14 September 2017 kl. 08:48
Samma här, kunde efter mycket om och men lägga den i korgen men där blev det stopp. Kan inte ens logga in på mitt konto nu.

Men alltså. nu står det "Our LEGO ID® service is currently unavailable. Please check again later."
Kan rusningen efter MF tagit ner deras servrar? LEGOs ekonomiavdelning gnuggar händerna...

Clarmo

Det var likadant när tex Ninjago city släpptes, stor rusning antagligen, ha tålamod  :)

humlan

Nu står det "Backorders accepted"....  :o
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

Gurra

Citat från: Clarmo skrivet 14 September 2017 kl. 09:06
Det var likadant när tex Ninjago city släpptes, stor rusning antagligen, ha tålamod  :)

Nu gick min order igenom, men tyvärr så försvann mina VIP points i mitt första försök med ordern. Antar väl att det bara är en tillfällig bugg. Vilket det var, för nu e de tillbaka på kontot..

Hoppas jag hann med innan de sålde slut  :)

DickBrick

roligt når man räknat ner så länge och så blir det backorders.

carlmagnuso

Sweet, skeppas den 1 okt! Ser verkligen fram emot det  :)

micke

Detta är så dåligt av ett företag som LEGO, problem som dessa hade Apple för 10-år sedan när man trodde det var häftigt att skapa en hype. Nu är det bara irriterande. Pratat med Kundtjänst och de har ingen som helst information mer än att de vet att deras hemsida har dålig prestanda, inget vad orderstatus är, om ens order har gått igenom eller när backordersperioden är slut.
Nu dessutom har man redan skrivit "Out of Stock". Hur kan det vara så, setet är "pre-order" och det är väl bara att tillverka fler eller har jag missat att det är Limited Edition?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke