Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifig series 3

Startat av Peewit, 18 September 2010 kl. 23:43

Föregående ämne - Nästa ämne

robban

Citat från: Peewit skrivet 19 September 2010 kl. 17:39
Vad är det förresten som mumien har i handen? Nån som har nån ide?

Tror det är en scorpion
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Peewit

Citat från: robban skrivet 19 September 2010 kl. 18:27

Tror det är en scorpion

det kan du nog ha rätt i. Han håller den i svansen i så fall va...

robban

Citat från: Peewit skrivet 19 September 2010 kl. 18:31
Citat från: robban skrivet 19 September 2010 kl. 18:27

Tror det är en scorpion

det kan du nog ha rätt i. Han håller den i svansen i så fall va...

Ja eller gadden..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Mirandir

Tycker faktiskt att series 3 ser betydligt bättre ut än series 2.
Legobloggen: http://legobloggen.com

blaze

Citat från: Peewit skrivet 19 September 2010 kl. 18:27
Citat från: zatzy skrivet 19 September 2010 kl. 18:22
Citat från: de Gothia skrivet 19 September 2010 kl. 17:16

men, nu är det väl slut med "fusket" med streckkoder?

woot ? berätta mera vet jag ingenting om !

Det var ju inte riktigt tanken att man skulle kunna använda dem för att hitta specifika figurer.. men när det uppdagades var det för sent  att ta bort dem till serie 2 men de hade inte börjat tillverkningen av påsarna till serie 3 så till denna serie skall Lego ha sett till att ta bort koderna...

och vilka koder är vilka gubbar då om man vill "fuska" lite för o slippa en massa dubbleter??

Dreadcore

Citat från: blaze skrivet 19 September 2010 kl. 19:21
Citat från: Peewit skrivet 19 September 2010 kl. 18:27
Citat från: zatzy skrivet 19 September 2010 kl. 18:22
Citat från: de Gothia skrivet 19 September 2010 kl. 17:16

men, nu är det väl slut med "fusket" med streckkoder?

woot ? berätta mera vet jag ingenting om !

Det var ju inte riktigt tanken att man skulle kunna använda dem för att hitta specifika figurer.. men när det uppdagades var det för sent  att ta bort dem till serie 2 men de hade inte börjat tillverkningen av påsarna till serie 3 så till denna serie skall Lego ha sett till att ta bort koderna...

och vilka koder är vilka gubbar då om man vill "fuska" lite för o slippa en massa dubbleter??

Minfig Barcodes Series 1 & 2. Den länken finns även i tråden Samla minifigs 2010

Fe4sen

Frågan nu är väl när serie 3 kommer ut på marknaden? Någon som vet?

Filbunken

Har för mig att dom skulle släppas i januari

Etzel

Snackade med en kille på Brixit (LEGO-butik i Örebro) som sade att serie 3 kommer redan i december till butiker.

Blir nog till att köpa en hel box tror jag, då får man ju garanterat det man vill ;)

Sirre

Är väl halv-exalterad över den här serien. Som folk har sagt så är det ju trevligt med nya frisyrer och ansikten (lär ju bli några extra figurer bara av den anledningen :D), men annars är det nog egentligen bara alven, cyborgen, samurajen och mumien som intresserar mig.

Fast såklart, det lär bli åtminstone en komplett samling även av denna serie. ;D

Skrytsson

Instämmer med många, coola figurer! Nu verkar det som att mappen tagits bort  :(
Jag var naturligtvis inte smart och sparade ned dessa då de fortfarande var uppe. Någon här som gjort det?!

zatzy

:)
ursäkta stavfelen !

Anders Nolberger

Jag tycker att det finns flera fantastiska figurer även denna gång!

Gorillan är min favorit och jag hoppas att det ser ut som en gorilla och inte en maskeraddräkt när man får se den i verkligheten.

Och som sagt, om det inte går se vad man köper kanske det blir en hel låda för att få det man vill.

mordatre

Har ni ingen fingertoppskänsla?  :)  Har kännt mig igenom serie 1 och 2 utan större problem, bara man inte stressar.   Blir att klämma sig till 1 samuraj, 3 alver och 2 cyborgs (nya hjälmen i svart). Tråkigt att mumien är grön under trasorna, blir väl en sådan också till slut. Gorillan blir väl en joker, vet inte vad jag ska ha den till riktigt.  Baseballträt hade passat bra till mina zombiemocs.  :)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

mechamike

"Beat on the brat with a baseball bat" som Ramones sköng så snitsigt :)

Jo en sån fig får man väl klämma sig till. Min affärsinnehavare i mitt CC hus behöver ha ett basebollträ under disken för att skydda sig mot snattare.

?