SHIPtember 2016! - är du med?

Startat av o0ger, 16 Augusti 2016 kl. 11:31

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Har inte riktigt hängt med i svängarna, och jag nöjer med att titta på bilderna. Gillar vad jag ser. Fotar mitt när jag fått mina beställningar. Min favoritbit är tveklöst 99206. Har hittills använt 72 stycken och behöver minst 40 ytterligare. Jag ska ha 1,2 liter med den biten (stjälpt mått). Måste ha slösat något väldigt på de andra skeppen för jag har bara en kvar i lådorna. :-\ Måste fortsätta bygga.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

dalle

drdoddo först i år från Swebrick att få sitt SHIP i TBB! Bra jobbat!

drdoddo

Citat från: dalle skrivet 15 September 2016 kl. 15:53
Tackar! Riktigt kul :)

swestar

Citat från: dalle skrivet 15 September 2016 kl. 15:53
+1
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

humlan

Kanske dags o börja med min snart  8)
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

o0ger

Citat från: lingonfil skrivet 15 September 2016 kl. 00:07
Den där duplobiten blir bara snyggare och snyggare! Den sneda vinkeln på duplobiten pekar liksom mot en punkt på bakdelen, det känns som att där borde det sitta något framträdande. Den sneda vinkeln ger mig också vibbar av det finns lite fart i det här skeppet. Kanske lite fartiga vingar baktill skulle passa bra?
Okej, jag fattar vad du menar, men jag tror att jag skulle ha fångat upp det tidigare i månaden isåfall. Jag borde haft fler sneda linjer på skeppet och inga lodräta. Som det är nu kommer jag nog inte följa upp den sneda linjen ytterligare på skeppet. Det är också svårt att hitta en slope med exakt samma lutning.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

lingonfil

Citat från: swestar skrivet 16 September 2016 kl. 00:17
Lite "vapentestbygge::)

I like big guns and I can not lie
You other brothers can't deny
...

Illuwatar

Då har det både byggts och fotograferats här. Fick till stativ i går, helt gjorda med Technics-bitar för stabilitetens skull utan att bli för tunga. Bryggan är klar, likaså motoränden. Började även med undersidan, vilket kommer bli den svåraste delen rent fysiskt att bygga. Ska till beväpning på undersidan - kanonerna på ovan-däck fungerar inte så bra mot anfall underifrån. Och så återstår huvud-vapnet som ska sitta i skeppets för.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

drdoddo

Citat från: Illuwatar skrivet 16 September 2016 kl. 16:09
Då har det både byggts och fotograferats här. Fick till stativ i går, helt gjorda med Technics-bitar för stabilitetens skull utan att bli för tunga. Bryggan är klar, likaså motoränden. Började även med undersidan, vilket kommer bli den svåraste delen rent fysiskt att bygga. Ska till beväpning på undersidan - kanonerna på ovan-däck fungerar inte så bra mot anfall underifrån. Och så återstår huvud-vapnet som ska sitta i skeppets för.
Nice! Gillar motor-delen skarpt :)

swestar

Ett stycke stativ. Inte vackert, men funktionellt. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

drdoddo

ser ju riktigt nice ut i mina ögon :)

swestar

Citat från: swestar skrivet 16 September 2016 kl. 19:12
Ett stycke stativ. Inte vackert, men funktionellt. :)

Uppdatering, ser lite bättre ut.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

90%+ klart. Gjort stativet mer diskret och förstärkt det baktill p.g.a av tyngden. Inte helt nöjd med frampartiet, kan bli lite justeringar där.

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Tie Fighter

Är det ett annat ship som har kraschat på din arbetsbänk?  :P