SHIPtember 2016! - är du med?

Startat av o0ger, 16 Augusti 2016 kl. 11:31

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

Lite småpill! Uppskattningsvis så är 25% av bygget (rent bitmässigt) färdigt.  :)

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

drdoddo

småpill är det roligaste  ;D
Jag behåller nog kanonerna som de är upptill, ser lite konstigt ut att göra dem större. Däremot la jag till kanoner på sidorna som är rätt rejäla (3 pipor).

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Nu får jag nog anse mig klar...postar bilder i en egen MOC-tråd :)
Stort tack för alla tips och feedback. Har varit riktigt kul och lärorikt, men gick lite för snabbt  ;D :o

o0ger

SHIPtember WIP by o0ger, on Flickr

Nu börjar det bli krångligt. Vad ska hända på resten av skeppet? Har börjat experimentera lite med en brygga.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Ashman

Otroligt vilka häftiga och fina SHIPs ni bygger! Jag blir sugen men känner inte att jag hinner ta tag i detta (i år iallafall). 100 studs, det borde blir runt 80 cm, va?

Citat från: o0ger skrivet 07 September 2016 kl. 00:07
Nu börjar det bli krångligt. Vad ska hända på resten av skeppet? Har börjat experimentera lite med en brygga.

Bygger du 100 studs i både längd och höjd  ;D ;D Looking good !!

Cakeman

Citat från: o0ger

Väldigt fina former och färgval! Gult blir mkt industriellt. Bryggan uppåt som vanligt? En modul på sidan med gripklor och kranarmar?

o0ger

Citat från: Ashman skrivet 07 September 2016 kl. 09:26
Bygger du 100 studs i både längd och höjd  ;D ;D Looking good !!

Nej, men det går åt mer bitar än jag hade räknat med :)

Citat från: Cakeman skrivet 07 September 2016 kl. 10:23
Väldigt fina former och färgval! Gult blir mkt industriellt. Bryggan uppåt som vanligt? En modul på sidan med gripklor och kranarmar?

Tack, ja tanken är att det ska se industriellt ut. Ett skepp för reparationer och tillverkning. Jag tänkte först ha en brygga på översidan, men i morse tänkte jag om lite. Jag är inne på det som du säger, en brygga på ena sidan, och en anläggning med kranar och dockningsportar på andra.

Magnus den store

Då är jag igång på riktigt. Jag har kommit så här långt. Känner mig lite stressad.  :P

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

drdoddo

Citat från: Magnus den store skrivet 07 September 2016 kl. 16:48
Då är jag igång på riktigt. Jag har kommit så här långt. Känner mig lite stressad.  :P

Ser ju lovande ut!  ;)

Teabox

Två till bilder på bygget.

Shiptember 2016 - WIP by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

För er som är intresserade i hur bygget sitter ihop :)

Shiptember 2016 - WIP by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

Här kan man se hur mycket alla tilesen böjer en sida om inget håller emot.

Är färdig nu, ska bara få tid till att fixa fram snygga foton :)

Magnus den store

Fyndigt, men den böjen är inte rolig.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

swestar

Ovansidan nästintill klar, bara ::) undersidan kvar. Tanken är att det ska bli en speglad version av ovansidan men vi får se.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

humlan

Fick min BL-order i fredags, trodde den skulle komma först tidigast på måndag, så nu har jag inga ursäkter kvar, dags o börja bygga  :P

Har även en ny deadline, 1:a oktober är det utställning på Piteå Museum, så dubbla orsaker till att gå i mål...
För övrigt behöver jag en ny signatur.....