SHIPtember 2016! - är du med?

Startat av o0ger, 16 Augusti 2016 kl. 11:31

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Jag tycker du ska köra på pilar. Man kan också göra pilar med stickers.

Ditt skepp ser mycket lovande ut Lingonfil!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Då fattar jag lite bättre. Å röstar för övrigt på pilar också.

Myko

Jag känner mig riktigt efter, tror jag lyckades bygga ihop typ 20 bitar i helgen...

Illuwatar

En hel del trevliga grejer på gång här. :) Kanske dags att ta lite bilder på mitt projekt också...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

o0ger

Citat från: Illuwatar skrivet 05 September 2016 kl. 09:36
En hel del trevliga grejer på gång här. :) Kanske dags att ta lite bilder på mitt projekt också...

JA!!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Stigge72

Citat från: Myko skrivet 05 September 2016 kl. 09:35
Jag känner mig riktigt efter, tror jag lyckades bygga ihop typ 20 bitar i helgen...
Jag ligger på ungefär samma nivå...
Citat från: Illuwatar skrivet 05 September 2016 kl. 09:36
Håller med, och tänker mig snart producera lite bilder också.

jemakrol

Damn vad imponerande grejer! Och inspirerande!

Myko: då lirar vi i samma liga. :D
flickr|insta|fb|www
It's a mother beautiful bridge and it's gonna be there, ok?

lingonfil

Jag kan dela med mig av några vunna erfarenheter så här långt.

Min design är en stomme i mitten och byggda paneler på ovan och undersida. Det blir snyggt, men ack så besvärligt det är att bygga. Det går inte att hålla skeppet i panelerna vilket betyder att skeppet i alla lägen måste stå på sitt stöd (som är rätt rangligt). Man har ingenstans att hålla emot när man trycker en bit på plats, eller när man vill ta loss en panel. Panelerna i sig sitter fast i stommen med technic pins. Sitter stadigt som tusan, men ack så meckigt att ta panelerna av och på. Så när jag vill att bygga om panelerna så har jag börjat göra så att jag bygger en kopia av panelen (fast med mina nya ändringar). Sen byter jag ut den gamla delen av panelen mot mina nykonstruerade och förbättrade kopia. På så vis minimerar man antalet av- och påtagningar av panelen.

Kvarnbacka

Kul att se era framsteg, vissa verkar ha kommit längre på en helg än vad jag har gjort på ett år  ??? :)

drdoddo

When in doubt, lyssna på o0ger  ;D
Gjorde om hela överdelen framtill för att få till en look som passade lite bättre. Vilket naturligtvis innebär...GREEBLING! Tycker det gjorde skeppet betydligt mer intressant. Kanonerna fick sig en ganska ordentlig renovering också. Tankar?
SHIPtember WIP day 5 (1) by Andreas Lenander, on Flickr
SHIPtember WIP day 5 (2) by Andreas Lenander, on Flickr
SHIPtember WIP day 5 (3) by Andreas Lenander, on Flickr

o0ger

Jag tycker det ser bättre ut ;)

Eftersom du ändå har kanoner på skeppet tycker jag att du borde lägga lite mer "krut" på dem. :D Kanske ska de också ha röd pansar?  Liksom lite fetare tycker jag de borde vara, med dubbla rör.

Illuwatar

Ett par snabba bilder på mitt bygge. Skeppet har ingen inre stomme - skalet är stommen, vilket gör det både lätt (i förhållande till storleken) och styvt.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

swestar

Citat från: Illuwatar skrivet 05 September 2016 kl. 21:06
Ett par snabba bilder på mitt bygge. Skeppet har ingen inre stomme - skalet är stommen, vilket gör det både lätt (i förhållande till storleken) och styvt.
Najs!
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

drdoddo

Citat från: o0ger skrivet 05 September 2016 kl. 21:00
Jag tycker det ser bättre ut ;)
Eftersom du ändå har kanoner på skeppet tycker jag att du borde lägga lite mer "krut" på dem. :D Kanske ska de också ha röd pansar?  Liksom lite fetare tycker jag de borde vara, med dubbla rör.
Får se hur jag gör med kanonerna, kändes som att de blev lite överdimensionerade så som de var tidigare...tough choices...  :o :D

o0ger

Citat från: drdoddo skrivet 05 September 2016 kl. 22:00
Får se hur jag gör med kanonerna, kändes som att de blev lite överdimensionerade så som de var tidigare...

Ser ut som att Illuwatar har kanoner så det räcker och blir över ;)