SHIPtember 2016! - är du med?

Startat av o0ger, 16 Augusti 2016 kl. 11:31

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

Citat från: lingonfil skrivet 27 September 2016 kl. 01:48
Gaaah! Tre dagar kvar!

Efter att ha ägnat den senaste byggsessionen åt att göra klart den bakre delen så bestämmer jag mig för att jag nog ska göra om hela bakre delen. Bra där. =) Men det blev faktiskt mycket bättre. Men nu är det lite tidsbrist. =/ Men vad värre är att det är bitar överallt. Det börjar bli ohanterbart. Jag tror det det ligger en obetald räkning eller två under högarna med lego...

Jag har insett att när man vill göra ändringar så är det mycket enklare att bygga en kopia av det man ska ersätta, sen gör man ändringarna på kopian. När man är nöjd så är det bara att byta ut originalet mot kopian. En mycket bättre metod än att göra ändringar direkt på skeppet för man slipper hålla i minnet hur saker ska fästa och var den och den biten satt osv.

Här är en bild (syns kanske inte så väldigt tydligt) när jag håller på att byta ut bakpartiet.

Det var inte meningen att det skulle bli ett skepp med kanoner. Men nu råkade det bli så ändå. =)

Jag har öppnat upp en öppning baktill från sidan. Det blev ett lyft. Det blir snyggt när man får se en del inne i skeppet. Det blir lite mer ljusinsläpp så att man ser rampen bättre. Det finns nog tyvärr inte plats för belysning. Men kanske skulle jag kunna dra en remsa EL-tråd under panelerna framtill på skeppet.

Det blev lite kanoner och sånt ändå. Fast det inte var meningen att det skulle bli ett sånt skepp. Men men. =)

Jag hoppas jag hinner färdigt. Men det blir tajt att hinna ta bilder.

Ser bra ut, inte falla på mållinjen. Kämpa!!!
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

o0ger

Kom igen nu Lingonfil! You can do it!

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Prioritera bort allt som inte är viktigt (mat, sömn, jobb, familj, toalettbesök, räkningar, personlig hygien, etc) så ska du se att det går bra. Lycka till nu!

lingonfil

Citat från: drdoddo skrivet 27 September 2016 kl. 10:53
Prioritera bort allt som inte är viktigt (mat, sömn, jobb, familj, toalettbesök, räkningar, personlig hygien, etc) så ska du se att det går bra. Lycka till nu!

Sömn, familj, jobb och räkningar har jag redan offrat.

Det tar emot lite att offra toalettbesök och personlig hygien. Men om jag måste så!

Magnus den store

Det blir en failtember för mig. Kärnan på knappa 2 kg är väldigt stark. Panelerna på 2,5 kg vardera håller ihop hjälpligt. Anslutningarna mellan kärna och panel är däremot lite svag. Jag har inget bra ställe där jag kan hålla emot, så då sket det vid montering. Anslutningspunkterna var dessutom lite ostyva. Det bör funka med en annan byggteknik men det hinner jag inte med nu. Resten av veckan är fullbokad. Jag tar nya tag nästa vecka.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Vad trist! Men ska bli intressant att se resultatet sen.

Jag är klar. Fotade igår. Ska bara redigera lite och sen kommer bilder.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Illuwatar

Nästan klar - ytterst lite kvar. Saknar 1 bit för jag ska bli riktigt nöjd (hoppas på att den finns på ICA Maxi...). Får annars göra en "näst bästa"-lösning. Blir till att fota slutresultatet i morgon  (räkna dock inte med några high-end studiobilder med så kort varsel).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Stigge72

Själv har jag gett upp hoppet om att bli klar i september, men kanske att det kan bli något som går att visa upp i Linköping...

Myko

Jag har också gett upp, inspirationen slog aldrig riktigt till och det var mest en pina att försöka bygga. Kanske färdigställer jag till linköping, kanske inte.

lingonfil

Som tur är så fortsätter äventyret i Exodus CB!

Även om jag tror jag kommer bli "klar" och har något att fota på fredag 23:50 så är jag inte helt nöjd. Dels är det en del bitar som ska bytas ut (de kommer saknas några på skuggsidan som jag inte hinner få levererade). Sen vill jag vill stoppa in en motor och för att få lite snurr på utblåset baktill, jag vill stoppa in belysning på ett eller annat sätt och det är en del partier som är lite kala som jag vill göra om.

swestar

Citat från: lingonfil skrivet 29 September 2016 kl. 15:47
...så är jag inte helt nöjd, ...en del bitar som ska bytas, ...Sen vill jag vill stoppa in en motor, ...stoppa in belysning, ...jag vill göra om
Välkommen till klubben  ;D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

drdoddo

Citat från: swestar skrivet 29 September 2016 kl. 15:51
...så är jag inte helt nöjd, ...en del bitar som ska bytas, ...Sen vill jag vill stoppa in en motor, ...stoppa in belysning, ...jag vill göra om
Hahaha!

o0ger

Det är därför det är bra att man är begränsad till en månad. Jag är inte heller helt nöjd, men jag hade förmodligen aldrig blivit klar om jag hade fått hålla på och vela

Cakeman

Fail även för mig, men det har varit kul  :)

Meh

Citat från: drdoddo skrivet 29 September 2016 kl. 16:00
Citat från: swestar skrivet 29 September 2016 kl. 15:51
Hahaha!
+1