SHIPtember 2016! - är du med?

Startat av o0ger, 16 Augusti 2016 kl. 11:31

Föregående ämne - Nästa ämne

jemakrol

Jag följer era framsteg med stort nöje. Jag tror inte jag kommer fixa nåt denna gång men jag inspireras och samlar idéer. Fasen  vad duktiga ni är! Snyggt!!
flickr|insta|fb|www
It's a mother beautiful bridge and it's gonna be there, ok?

Meh

Citat från: jemakrol skrivet 19 September 2016 kl. 08:07
Jag följer era framsteg med stort nöje. Jag tror inte jag kommer fixa nåt denna gång men jag inspireras och samlar idéer. Fasen  vad duktiga ni är! Snyggt!!
+1!
Och med drdoddos, Illuwatars, 0ogers och Swestars skapelser har ju CB Exodus fått en riktig raketstart! (pun intended)

lingonfil

Citat från: Meh skrivet 19 September 2016 kl. 09:52
Citat från: jemakrol skrivet 19 September 2016 kl. 08:07
+1!
Och med drdoddos, Illuwatars, 0ogers och Swestars skapelser har ju CB Exodus fått en riktig raketstart! (pun intended)

Indeed! Fem SHIP:s Det kommer bli mäktigt om vi lyckas ställa ut alla tillsammans. Särskilt om man kan få till lite svärmar av mindre fartyg och kanske ett asteroidfält eller nåt.

För min del började helgens bygge riktigt uselt. Efter en hel dags byggande så hade jag lyckats ha sönder halva skeppet. T o m blodvite!

Men efter lite mat och och vila så gick det bättre. Fronten är nu klar.

Men eftersom jag sabbade hela skeppet så har jag mittsektionen och aktern kvar. Skulle ju egentligen vilja stoppa in någon belysning inne i aktern på skeppet. Någon som har något förslag på vad man kan använda för jag har aldrig kört med belysning.

Här är en gammal bild. Belysningen ska lysa upp genom golvet i aktern.

Stigge72

Jag har kommit en liten bit... ser just nu tveksamt ut om jag kommer hinna innan september månads utgång.

Men en kommandobrygga har jag iallafall, även om jag inte har någon bild på den än.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

drdoddo

Ser ju nice ut gott folk. Gillar att det är lite olika stil på SHIPen till Exodus också, även om färgschemat matchar. Å ett extra plus till Lingonfil som uthärdar blodvite  ;D

mossarp

Vilka monsterbyggen!  :o
Flertalet ser ut att väga en hel del.

Vem vinner titeln Tyngst Skepp?

o0ger

Citat från: mossarp skrivet 19 September 2016 kl. 19:32
Vem vinner titeln Tyngst Skepp?
Jag gissar på Swestar. Stort skepp. Inte mycket luft. Mitt skepp är mest bara en massa paneler på en technic-stomme. Det är mycket luft i mitt skepp.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Igår byggde jag i fem timmar. Idag har jag lagt till lite mer detaljer. Jag börjar känna mig klar. Nu ska jag slänga på stickers och sen fota.

Jag skulle behöva dekaler.  Vit text på transparent bakgrund. Skulle behöva en sån där DYMO. Nån som har som kan skriva ut och skicka?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Klar!  :P
115-120 studs lång:

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

drdoddo

riktigt nice :) Som nån skrev på Flickr, välkommen till flottan  ;)

Illuwatar

Riktigt snyggt som sagt... :)

Har själv jobbat på undersidan av skeppet. Genom att bygga detta som moduler/paneler så slipper jag ligga på rygg när jag bygger. Då kan jag göra en del i taget på bordet och sedan montera den färdiga modulen på skeppets ram. Och så börjar huvudvapnet i skeppets för ta form. Får försöka få till fler wip-bilder.

På tal om bilder - kommer bli svårt att få så rena, fina foton. Har inte en monokrom yta stor nog för ett skepp på 128+ studs...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

o0ger

Citat från: Illuwatar skrivet 22 September 2016 kl. 14:33
På tal om bilder - kommer bli svårt att få så rena, fina foton. Har inte en monokrom yta stor nog för ett skepp på 128+ studs...
Man kan spänna upp ett lakan. Själv har jag gjort som Gideon: köpt enfärgade rullgardiner på IKEA. Funkar hur bra som helst.

Cakeman

Jag tragglar på så smått med mitt ship i minifigskala, men kommer antagligen inte bygga någon interiör inom tidsgränsen. Vilket antiklimax :-)

Väldigt imponerad av de andra byggena, och visst är det tufft att ha något så stort på sitt arbetsbord!

lingonfil

Gaaah! Tre dagar kvar!

Efter att ha ägnat den senaste byggsessionen åt att göra klart den bakre delen så bestämmer jag mig för att jag nog ska göra om hela bakre delen. Bra där. =) Men det blev faktiskt mycket bättre. Men nu är det lite tidsbrist. =/ Men vad värre är att det är bitar överallt. Det börjar bli ohanterbart. Jag tror det det ligger en obetald räkning eller två under högarna med lego...

Jag har insett att när man vill göra ändringar så är det mycket enklare att bygga en kopia av det man ska ersätta, sen gör man ändringarna på kopian. När man är nöjd så är det bara att byta ut originalet mot kopian. En mycket bättre metod än att göra ändringar direkt på skeppet för man slipper hålla i minnet hur saker ska fästa och var den och den biten satt osv.

Här är en bild (syns kanske inte så väldigt tydligt) när jag håller på att byta ut bakpartiet.

Det var inte meningen att det skulle bli ett skepp med kanoner. Men nu råkade det bli så ändå. =)

Jag har öppnat upp en öppning baktill från sidan. Det blev ett lyft. Det blir snyggt när man får se en del inne i skeppet. Det blir lite mer ljusinsläpp så att man ser rampen bättre. Det finns nog tyvärr inte plats för belysning. Men kanske skulle jag kunna dra en remsa EL-tråd under panelerna framtill på skeppet.

Det blev lite kanoner och sånt ändå. Fast det inte var meningen att det skulle bli ett sånt skepp. Men men. =)

Jag hoppas jag hinner färdigt. Men det blir tajt att hinna ta bilder.