Vad fick du för LEGO när du fyllde år?

Startat av Måns.S, 24 Augusti 2010 kl. 21:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Tufs

Jag fick Batman & Super Angry Kitty Attack tillsammans med Lego Batman 3 till Wii U av syrran och två minfigs från serie 13 av tjejen. :)

Memmla

Min sambo gav mig fem Simpsons-figurer och sex figurer från serie 13, och lyckades plocka enbart unika vilket var kul, samt sex stycken mixels.

Syrran som gav mig en bok om hemrenovering skämta om att hon borde ha köpt lego eftersom hon noterat att jag gilla så många lego-relaterade sidor på Facebook vilket gav mig ett ypperligt tillfälle att komma ut som AFOL.  :D Hennes reaktion var att en lego-förening iallafall lät häftigare än att vara medlem i hembyggdsföreningen som hon själv är ;D haha

Sockerbit

Idag fick jag Rhino and Sandman Super Villain Team-up och Elves bageriet från mina barn på födelsedagen  :)

bileam

Jag fick en Volvo-hjullastare! Eller, jag har inte fått den fysiskt ännu... Svågern vann den på Volvo race village i Göteborg, och skänkte den vidare till mig i födelsedagspresent! De gav bort en per dag, och konkurrensen kan inte ha varit allt för hård eftersom min systerson vann en någon dag tidigare! Så om någon vecka är det byggdags!

Ichigo

Hej!

Jag fick igår 21115-1 och även fyra stycken små lego djur. En igelkotte, en ekorre, en lejonunge och en land sköldpadda. Det kommer bli ett utmärkt tillskott till min WIP skog.

humlan

Har nog varit schnäll i år oxo, det ramlade in en ...  8)
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

andreaseldh

Jag får inget Lego när jag fyller år (jag är ju vuxen). Till mina systersöner ger jag däremot Lego, men nu tycker deras mamma att de också börjar bli för vuxna så i år var nog sista gången. Därför fick de en mycket speciell födelsedagspresent, nämligen sitt eget hus! Alla beundrade den stora detaljrikedomen, men mamma undrade om det var nödvändigt att komma ihåg den mörkna trappan till altanen. "Den biten får vi byta ut när vi bygger en ny trappa", sa mellansonen!

EpsilonEta

The Matrix is strong in my family.

Nu när jag fyllde 30 fick jag en transformerbar Optimus Prime (och ) av min bror.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Record

Citat från: Eigenbrötler skrivet 28 Augusti 2015 kl. 20:15
Jag fick en NISB   ;D

Oj vad snällt! ett riktigt trevligt set, faktiskt ett av de bättre på senaste åren vad det gäller tåg :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Eigenbrötler

Citat från: Record skrivet 29 Augusti 2015 kl. 17:12
Citat från: Eigenbrötler skrivet 28 Augusti 2015 kl. 20:15
Jag fick en NISB   ;D

Oj vad snällt! ett riktigt trevligt set, faktiskt ett av de bättre på senaste åren vad det gäller tåg :)

ja och lite klurigt att få tag på, jag har ett sedan tidigare, fast inkomplett, bla den röda batteriboxen saknas så detta var ju perfekt :)
jag gillar ju dessutom att ha fler vagnar av samma typ (vem gör inte det?)

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Lordflintstone

Varför tas inte en önskan om Lego seriöst om det kommer från en 40+are?
Fick köpa
75101
75102
75111
Till mig själv i present.
Kanske blir det en wall E också, bara för det. :D