o0gers Helgutmaning

Startat av o0ger, 13 November 2015 kl. 09:40

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

o0ger

Precis. Man får inte använda 4733.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Här är min lösning:

Lägg gärna upp bilder på era egna lösningar!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Ozp

Så här blev min lösning

Godtfred

Fick ihop ett gäng olika lösningar. Den med 3651 var efter tips från tävlingsledaren. Kul att ett så pass enkelt problem kan lösas på många olika sätt!

andreaseldh

Jag byggde i LDD där verkligheten inte alltid överensstämmer:

• 18651 finns inte, illustreras av axel 3L
  • Krockvolymerna tillåter inte tile 2x4 hela vägen runt
Var jag ensam om att använda 32125?

o0ger

Gokväll! Kanske skulle vara kul med en liten helgutmaning nu i väntans tider? :)

o0gers Helgutmaning nr 41!

Detta är en idé som Godtfred skickade till mig. Han tycker att bygget ser lite juligt ut. Kanske kan man göra en upphängning på något sätt och modifiera det till en julgranskula?

Skicka din lösning via PM eller maila till oscar.cederwall@gmail.com. Skriv under med ditt forumnamn om du mailar. Skicka inte LXF-filer, jag vill bara ha bilder som förklarar er lösning. Ska bli kul att se om ni kommer på samma lösning som både jag och Godtfred, eller om ni hittar på nåt annat.

På måndag kommer avslöjandet.

Lycka till och trevlig helg!

De som klarat det:

- Godtfred
- o0ger ;)
- Edde
- MattiasKr
- andreaseldh

o0ger

Obs! Lägg märke till att det inte är några skarvar på de röda bitarna.

Edde

Såklart missade jag det innan jag skickade in mina lösningar, aja två borde fortfarande vara rätt.

o0ger

God morgon!

Här kommer lösningen:

Vissa av er gjorde en julkula med vanliga slopes och en kärna från helgutmaning 2. Det blir ju också fint, men den här gången var det just 4871 man skulle använda.

skitkid

Den här tråden är oerhört lärorik för oss som inte är helvassa  på snot!
Tack för alla kreativa utmaningar/lösningar!
/skitkid

mossarp

Citat från: o0ger skrivet 01 December 2017 kl. 18:58

...Detta är en idé som Godtfred skickade till mig. Han tycker att bygget ser lite juligt ut. Kanske kan man göra en upphängning på något sätt och modifiera det till en julgranskula?

Kanske med en 2376 som bl a fanns med i "miniplanet-seten" om man kan invertera plopparna på nåt sätt...

andreaseldh

Citat från: o0ger skrivet 04 December 2017 kl. 09:18
Här kommer lösningen:

Vad är det för bit i mitten på den vänstra?

Godtfred

48723 - Måste bara säga att min lösning faktiskt är den enkla den här gången, alltså den med tiles.

o0ger

Citat från: mossarp skrivet 04 December 2017 kl. 13:10
Citat från: o0ger skrivet 01 December 2017 kl. 18:58
...Detta är en idé som Godtfred skickade till mig. Han tycker att bygget ser lite juligt ut. Kanske kan man göra en upphängning på något sätt och modifiera det till en julgranskula?
Kanske med en 2376 som bl a fanns med i "miniplanet-seten" om man kan invertera plopparna på nåt sätt...

Tror det funkar bättre med några sånna här och en sån här som Chris McVeigh använder i sina byggen.