Rykten om CMF Serie Disney (våren 2016)

Startat av Sockerbit, 11 November 2015 kl. 21:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Risgrynsgrot

Jag som hade hoppats på Joakim Von Anka!  :(

Visst var Insidan Ut bra, men att den ska ta upp 5 platser i serien?

MartinAberg

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 10 December 2015 kl. 08:10

Lättare än att ge den en egen serie som Frost fick...

Skafte

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 10 December 2015 kl. 08:10

Det är väl stor risk att det kommer se ut så? En Disneyserie om året eller så, med 5-6 figurer från den senaste filmen och resten gamla godingar. Farbror Joakim kommer nog vad det lider (lagom till Muedes binge blir antagen till LW).

Muede

Tror inte det kommer dyka upp nån Joakim. Bara att man lanserar Kalle men Pluto tyder ju på att man har de gamla tecknade kortfilmerna i åtanke.
/ Muede

Ozp

Konstigt om kalle och pluto skulle vara tillsammans. Det är väl musses hund?

mossarp

Jag stämmer in i kören.
En fjärdedel av gubbarna är från Insidan ut.
Om man nu skall gå ifrån att köra hela serien med klassiska gubbar så kanske det är bättre att välja från lite olika nya filmer.
Verkar som man tittar mer på samlandet än på barnen då Insidan ut ej var lika populär bland barn som t ex Toy story, Bilar och Flygplan.

Men generellt sett med tanke på vilka gubbar som kommer blir det nog en hel del nya bitar.  :)

Muede

Citat från: Ozp skrivet 10 December 2015 kl. 10:24

Musse och Kalle verkade ha delad vårdnad när det gällde Pluto. I filmer där pluto skulle möta nåt sött djur ägdes han av Musse medan om pluto skulle bråka så ägdes han av hetlevrade kalle.
/ Muede

Peter S

Förstår till viss del urvalet även om jag inte är överdrivet lycklig. Musse, Mimmi och Kalle känns ju givna (åtminstone tills man får se hur de är realiserade), men borde inte Mulan få ett eget set i Disney Princess-serien?

Tektor

Citat från: Muede skrivet 10 December 2015 kl. 13:39
Citat från: Ozp skrivet 10 December 2015 kl. 10:24

Musse och Kalle verkade ha delad vårdnad när det gällde Pluto. I filmer där pluto skulle möta nåt sött djur ägdes han av Musse medan om pluto skulle bråka så ägdes han av hetlevrade kalle.

Ursprungligen var Pluto Mimmis hund, och hette Rover. Enligt Wikipedia :)

Larry Lars

Samlarserier med disneykaraktärer låter som en kanonbra idé. Det mest spännande blir nog att se om de väljer ett gemensamt förhållningssätt när de skall göra figurer från så många olika "världar".Det finns många frågor att få svar på: Kommer man följa Simpson-spåret eller tar man kanske avstamp i figurerna från Toy Story. Blir det en gemensam skala eller skall varje figur betraktas för sig själv.

Fungerar detta kommer det säkert komma fler serier med samma spretighet med karaktärer från olika filmer. Det är naturligtvis själva poängen med samlarserier.

Att reta sig på att alla figurer inte är lika efterlängtade är lite som att säga att man gärna skulle köpa trisslotter bara det var vinst varje gång. ;)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Sockerbit

Citat från: Skafte skrivet 10 December 2015 kl. 09:11
Det är väl stor risk att det kommer se ut så? En Disneyserie om året eller så, med 5-6 figurer från den senaste filmen och resten gamla godingar.

Det tror jag också, finns ju en ganska djup sjö att ösa ur  :)

Det kan bli riktigt roliga serier.

Odidoma

Dags att tänka ut ett kreativt och roligt Disney-CB där alla karaktärer får plats kanske.

EpsilonEta

Citat från: Odidoma skrivet 10 December 2015 kl. 22:45
Dags att tänka ut ett kreativt och roligt Disney-CB där alla karaktärer får plats kanske.
Ett Disnyland CB  ;D

Jag kom in lite sent här men tycker också att Joakim och knattarna (tre för en gjutform) vore roligare. Men det är ju bara här i skandinavien som Kalle och Barks figurer är mer populara än Musse. Och trots att Lego är Danskt kör de så klart på världsmarknaden (och disneys) åsiktet.
Men simpsons fick ju två serier så går det bra (och varför skulle det inte göra det) för dessa kommer det säkert fler serier.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

dalle

Lordflintstone

Jag skall ha hela serien denna gång+ några extra till sonen. Om någon i Stockholm vill dela låda så är jag på.