Rykten om CMF Serie Disney (våren 2016)

Startat av Sockerbit, 11 November 2015 kl. 21:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Lordflintstone

Jag tycker det finns flera bra figurer att göra saker av. Förutom att det är roligt med Disney figurer.
Med Alice i underlandet + friends bitar kan man göra ett riktigt cykadeliskt bygge.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Odidoma skrivet 29 Februari 2016 kl. 11:35
Hahah, nytt nick också?

Jo, Myko var på mig hela helgen, så jag bytte till ett mikroskopiskt bättre namn.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

mossarp

Citat från: Skafte skrivet 29 Februari 2016 kl. 09:37
Intressant med alternativa, "vanliga" versioner av t ex Ariel och Buzz!

Men 18 i en låda - vad är oddsen för att det är tre kompletta uppsättningar i en låda med 60? Inte särskilt låga, är jag rädd. Och återigen, kul att läsa tråden från början, och se att några av ryktena stämmer och andra bara är hittepå.  :)

Fast det hade varit roligare om de valt figurer som inte släppts ännu.
Då hade det väl varit bättre med att det blev 9 hela "par" istället.
Dvs bytt ut Buzz mot Törnrosa och gröna alien mot Lilo.

Byggareolof

Hej de är minst sex olika filmer som de representerar Aladdin, Den lilla sjögungfrun, Toy story, Superhjältarna, Törnrosa, o några till.

byStfn

Intressant väg att ta med lansering av alternativa mer "riktiga" minifigs av Buzz ovh Ariel. Jag räknar till tio filmer/grupper:

Törnrosa
Alice i underlandet
Superhjältarna
Toy Story
Kalle Anka
Musse Pigg
Aladdin
Peter Pan
Lilo & Stitch
Den lilla sjöjungfrun

Intressant om de kommer fylla på med karaktärer i kommande serier eller om det kommer en helt ny uppsättning. Även fundersam kring anledningen att utöka till 18 st figurer

andli

Istället för den lilla vita som försvann...

https://secure.parksandresorts.wdpromedia.com/media/disneyparks/blog/wp-content/uploads/2016/03/LMFGLDC79577.jpg

edit: bilden kommer alltså från en blog med en stark koppling till Disney, https://disneyparks.disney.go.com/blog/
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Sockerbit

Bra bild och fortfarande ömsom vin ömsom vatten.

ByggareDan

Citat från: Sockerbit skrivet 29 Mars 2016 kl. 18:37
Bra bild och fortfarande ömsom vin ömsom vatten.

.
Några vill man ju ha o några klara man sig ju utan, Mmm men lär nog bli en kartong o dela ändå.

/ByggareDan

dalle

Är det bilden som gör det. Men jag tycker figsen ser mer "plastiga" ut än brukligt.

MartinAberg

Lego har lagt upp den bilden på sin Instgram med.
Release i Maj 2016

andreaseldh

Kalle och Kajsa ser ju bara fööööööööör konstiga ut med standardben! Är förresten Mimmis och Alices kjolar en ny bit?

Odidoma

Inte mycket "ha-begär" över den här serien men beroende hur en låda är uppdelad kanske det blir en komplett serie iaf. Tiden får utvisa.

jalex

Kul att Kalle ska komma som minifig, men det ser som sagt konstigt ut med såna ben! Musse funkar bättre tycker jag.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Erik

Ser man på, anden har den svarta fjädern i hatten! Den har endast funnits i två Forestmenset från 80-talet och är skapligt dyr om man vill komplettera sina grönsvarta skogsmän.

Gött!

byStfn

Jag tycker generellt fler ser bättre ut här än på pås-bilderna som dök upp förra månaden. Jag börjar peppa lite redan nu!