Rykten om CMF Serie Disney (våren 2016)

Startat av Sockerbit, 11 November 2015 kl. 21:25

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Duckar för Disneys ninjor, om 3, 2, 1...

Mirandir

Hur många minuter efter släppet tror vi att det kommer ta innan någon byggt en Link med Peter Pans hårbit?
Legobloggen: http://legobloggen.com

Odidoma

Äntligen en serie som inte skapar ha-begär direkt.

Skafte

Intressant med alternativa, "vanliga" versioner av t ex Ariel och Buzz!

Men 18 i en låda - vad är oddsen för att det är tre kompletta uppsättningar i en låda med 60? Inte särskilt låga, är jag rädd. Och återigen, kul att läsa tråden från början, och se att några av ryktena stämmer och andra bara är hittepå.  :)

ByggareDan

Citat från: Odidoma skrivet 29 Februari 2016 kl. 08:31

Samma känsla infinner sig hos mig också.
Men blir nog iallafall dom flesta eller en hel serie om man delar på en låda med någon.
Det lär nog bara vara 2 kompletta serier i en box då det var 18st i en serie nu istället för 16st som är det normala.

/ByggareDan

Sockerbit

Jag trodde först bilden var fejk med tanke på blandningen av vanliga minifigshuvuden och tryckta huvuden al la Simpsons. Spretig blandning men det kommer säkert fler serier det finns ju en ocean att ösa ur. Tror jag läst någonstans att det ska vara tre kompletta uppsättningar i varje låda även fast det är 18 olika figs.

Etzel

Oväntat bra figurer enligt mig. Jag hade låga förhoppningar, men de här ser ju helt klart intressanta ut. :)

Ozp

o0ger

- 4502a med två färger? Guld och svart?

- Tror ni att Aladdin har en vanlig fez-bit på huvudet som sitter på en stud? eller är den fastgjuten?

- Gillar verkligen Ursulas hår! ...och tentaklerna

- Syndromes hår! snyggt!

Övriga karaktärer är lite meh. Kanske kan man använda Buzz Lightyears kupol till något, men den sitter säkert ihop med vingarna på ryggen och då blir det lite begränsat användningsområde.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Memmla

Hm ja, inte jätteintressanta faktiskt. Kanske att jag klämmer fram en Ursula, men mest för att det är en av de bästa Disneyskurkarna och håret är schysst. Sen är det ju alltid kul med tentakler.

AndersI

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Odidoma skrivet 29 Februari 2016 kl. 08:31

Citat från: Memmla skrivet 29 Februari 2016 kl. 11:03
Hm ja, inte jätteintressanta faktiskt. Kanske att jag klämmer fram en Ursula, men mest för att det är en av de bästa Disneyskurkarna och håret är schysst. Sen är det ju alltid kul med tentakler.

Skönt, då är vi tre som kan låta bli att dela på en låda och köpa riktigt annat Lego istället.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Odidoma

Myko

Som stort ank-fan vill jag ha Kalle och Kajsa (plus eventuella kommande ankor) men de andra kan jag vara utan. (Kanske Musse och Mimmi...)

marpe

Jag tror att den blir populär och att de nya gjutformarna kommer att användas fler gånger. Jag vill ha en halv låda.