Rykten om CMF Serie Disney (våren 2016)

Startat av Sockerbit, 11 November 2015 kl. 21:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Sockerbit

www.thebrickfan.com skriver de att ryktet om en Disney-serie med minifigs kommer bli av nästa år! Blir säkert serien som kommer i maj 2016 LEGO Disney Collectible Minifigures (71012). Hoppas det blir lite Pixar figurer också.

Inga bilder ännu men det ryktas att Peter Pan och Kapten Hook blir två av figurerna  :)

eliasf

Det ska tydligen bli 18 st olika med, och inte 16 som förut. Frågan är om det är speciellt bara för Disney eller om alla CMF kommer ha 18 olika i framtiden...

Sockerbit

Fördelen med 18st unika figs i varje serie är väl att det blir inte lika många dubbletter i varje låda. Vilket är positivt. Priserna kanske blir dyrare om du köper enskilda figs.

Larry Lars

Citat från: Sockerbit skrivet 16 November 2015 kl. 10:08
Fördelen med 18st unika figs i varje serie är väl att det blir inte lika många dubbletter i varje låda. Vilket är positivt. Priserna kanske blir dyrare om du köper enskilda figs.

Antalet i varje låda kommer kanske att anpassas så att det blir gott om dubletter och svårare att få alla enkelt genom att dela på lådor. Har hela tiden skett förändringar för att komma åt köpa/samla/byta-hysterin som inte infunnit sig i önskad grad.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Eigenbrötler

ooooh vad jag hoppas att de baserar dessa på mini dolls, såsom bla frozen var:

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Sockerbit

Citat från: Larry Lars skrivet 17 November 2015 kl. 10:24
Antalet i varje låda kommer kanske att anpassas så att det blir gott om dubletter och svårare att få alla enkelt genom att dela på lådor. Har hela tiden skett förändringar för att komma åt köpa/samla/byta-hysterin som inte infunnit sig i önskad grad.

Det får vi hoppas inte sker  :(

BeardedNerd

Citat från: Eigenbrötler skrivet 17 November 2015 kl. 20:50

Osannolikt tror jag, det skulle krocka väldigt med Disney Princess. Dessutom tror jag att det snarare blir specialhuvuden på alla som med Simpsons. Annars är det ingen poäng att ens försöka göra Kalle, Musse m fl.

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

mossarp

18 st kan vi vara säkra på att det blir i alla fall enligt Legos beställningskatalog.

Edit: tog för säkerhets skull bort bilden jag hade upplagd från beställningskatalogen, även om det inte står "confidential" på den.

BeardedNerd

Citat från: Eigenbrötler skrivet 17 November 2015 kl. 22:24
Krocka? Hur menar du nu?

Jag tror dels att målgrupperna för Disney Princess och CMF är olika, och dels vill nog inte Lego att man ska kunna köpa exempelvis Elsa som en separat figur istället för i ett set.

Mirandir

Citat från: Larry Lars skrivet 17 November 2015 kl. 10:24
Citat från: Sockerbit skrivet 16 November 2015 kl. 10:08

Vill man öka samlar hysterin så bör man nog se till att öka antalet figurer och se till att utöka raritetsnivåerna rejält. Helst så att man inte ens kan få en hel serie bara genom att köpa en helkartong. Se bara t.ex. på Mr gold. Det är i princip den enda figuren som kidsen direkt efterfrågar. Men framförallt så skulle man behöva ändra paketeringen så att det inte går att klämma sig fram till vilken figur det är.
Legobloggen: http://legobloggen.com

mechamike

+1 på den, Vore trevligt.. men förmodligen blir det nog minifig.
?

Larry Lars

Citat från: mechamike skrivet 18 November 2015 kl. 16:07

+1 på den, Vore trevligt.. men förmodligen blir det nog minifig.

Tror inte heller en samlarserie skulle använda de figurerna. Jag gillar konceptet med mini-dolls som de ju landade i efter efterforskningar kring att slå sig in med fler hyllor på de rosa delarna av leksaksaffären. I bästa fall får vi se en breddning av de olika formaten så att gränserna i framtiden inte är lika skarpa, men som det ser ut nu skulle nog samlar-mini-dolls ses som en "flick-produkt" hur gärna vi än såg att det inte skulle behöva vara så.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Sockerbit

Här kommer en liten ryktes lista från http://www.thebrickfan.com med nästa års minifigserie med Disney-figurer.

1. Mickey Mouse 2. Minnie Mouse 3. Donald Duck and Pluto 4. Peter Pan 5. Mulan 6. Genie 7. Aladdin 8. Lilo 9. Stitch 10. Tarzan 11. Jane 12. Captain Hook 13. Jafar 14. Joy 15. Sadness 16. Anger 17. Fear 18. Disgust

Inte den mest spännande lista man kunde tänka sig... För lite Pixar figs också :(

Odidoma

Vi vet inte hur spännande det är innan vi sett figsen.