LEGO-tidningar - Blocks, Bricks med mera.

Startat av pareriksson, 11 September 2015 kl. 10:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Memmla

Citat från: dalle skrivet 14 Januari 2016 kl. 15:47
Nu finns Issue 15 av Blocks på Pressbyrån i Stockholms central.  De hade extra gått om det numret.  :)

Yay :)

Emma

Nej, jag ringde till pressbyrån sundsvall. Ingen tidning. Nu har jag blivit lovad att någon därifrån ska ringa mig när numret kommer in. Den är försenad sa personen jag pratade med...
Region Mitten

dalle

Nummer 16 av Blocks finns nu på Pressbyrån på Stockholms C. Bläddra igenom och hittade byggen av Swebrickare under deras dopnamn.

lingonfil

Citat från: dalle skrivet 29 Januari 2016 kl. 10:53
Nummer 16 av Blocks finns nu på Pressbyrån på Stockholms C. Bläddra igenom och hittade byggen av Swebrickare under deras dopnamn.

Då måste jag köpa ett ex. Jag ska nämligen vara med.  8)

andreaseldh

Odidoma

Anders67, jag antar att du har kontakt med iaf Blocks. Är det möjligt att få med forumnamn i kommande tidningar så man vet vilken byggaren är, som det är nu så har iaf inte jag koll på allas alias/namn. Vore roligt med en snabbare koppling.

Anders67

Citat från: Odidoma skrivet 29 Januari 2016 kl. 17:46
Anders67, jag antar att du har kontakt med iaf Blocks. Är det möjligt att få med forumnamn i kommande tidningar så man vet vilken byggaren är, som det är nu så har iaf inte jag koll på allas alias/namn. Vore roligt med en snabbare koppling.
Jag vet faktiskt inte vem som Blocks har valt ut - Sirre håller i detta mot Blocks.
Däremot nu när bidrag är publiserad så kommer jag att starta omröstning på forumet på dessa tävlingar och vi kan då också publicera här på forumet bilderna i första tävlingen - som jag tror nu är publiserad - ge mig några dagar så kan jag och Sirre prata ihop oss. Även jag är nyfiken  ;)

För allas info - Sirre är Swebricks "Media kontakt" och håller ihop alla kontakter med media så som t.ex. Blocks. och jag håller i tävlingarna här på forumet.

Godtfred

Har beställt senaste numret via pressbyråns hemaida, få se när den dyker upp.

Sirre

Hej!

Tack för återkopplingen, det var lite synd att det inte kommit med. Jag ska höra med Blocks om det går att få med alias i framtiden. När det gäller de redan avgjorda tävlingarna så dyker det upp i respektive tävlingstråd när det är dags!

Godtfred

Det gick fort och smidigt att få hem tidningen i lådan, 10:- extra porto för ett lösnummer. Lite överraskad att få ett helt uppslag på mitt lilla bygge! Kul att se alla andras snygga Swebrick-byggen så klart, men kan inte helt säkert para alla riktiga namn mot forumnamn.

PS. Saknade Halmstadseventet i kalendern!

andreaseldh

Citat från: Godtfred skrivet 01 Februari 2016 kl. 19:53
PS. Saknade Halmstadseventet i kalendern!

Ja jag tycker också att det är tråkigt att det inte är med. Kan det vara så att de har som policy att bara ta med event i engelsktalande länder?

... alias/namn ...

Om någon mot förmodan inte gissat det redan så presenteras alltså jag som "Andreas Eldh" i tidningen, och om ni har följt mina byggen här på forumet förstår ni också valet av objekt. Ni övriga får väl presentera er själva här i tråden.

Jag har föreslagit ett frivilligt och sökbart register över alias och namn tillsammans med foto som kan ligga i VIP-avdelningen, passar på att lobba lite för detta här och nu.

Majkel

Varför läggs det ner massa (till synes ideellt)  jobb från föreningen och enskilda medlemmar å en kommersiell tidnings vägar? Det ser ut som att vi gör redaktionellt jobb åt en kommersiell tidning.

Som jag ser det har detta gjort det sämre för mig: jag får inte se byggena/reportagen här på föreningens hemsida utan måste betala för en papperstidning för att få se och njuta av dom. Dessutom blir miljöpåverkan mångdubbelt högre iochmed valet av papperstidning i stället för en digital dito.

Jag har lite svårt att förstå anledningen / de positiva sidorna av samarbetet...

andli

Majkel: Jag håller med dig!
Men det kan ju vara så att styrelsen har fixat ett bättre avtal än det ser ut för oss på "golvet".
Tänker i första hand på Åhlenshuset och tjafset runt ersättningen där och om det var rätt, vad fick vi ut av det osv. Där framkom ju inte hela dealen för "allmänheten" förrän på Uppsala eventet ett halvår senare!
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Memmla

Fast tanken är väl att byggena ska visas på forumet också så snart vi får? Är ned i två nummer men har inte lagt upp något här på inväntan att det är okej. Så ni går väl egentligen inte miste om något, det kommer bara lite senare.

Anders67

Citat från: Memmla skrivet 07 Februari 2016 kl. 17:23
Fast tanken är väl att byggena ska visas på forumet också så snart vi får? Är ned i två nummer men har inte lagt upp något här på inväntan att det är okej. Så ni går väl egentligen inte miste om något, det kommer bara lite senare.
ja, det är jag som ligger efter. De första tävlingarna sku upp på forumet inom kort!