LEGO-tidningar - Blocks, Bricks med mera.

Startat av pareriksson, 11 September 2015 kl. 10:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Memmla

Lånar tråden för en förfrågan.

Såg på previewbilderna för Blocks nr 15 en bild på det Post-apokalyptiska bygget och efterlyser därför om någon som håller till i Sthlm (eller annan ort där den säljs) kan tänka sig köpa och skicka ett nr med posten (mot porto + kuvert + tidningspriset förstås) då jag själv inte är på vift åt det hållet någon gång snart vad jag vet men gärna vill ha det numret. :)

Odidoma

Det kan jag fixa, påminn mig efter jul.

Storm_666

Citat från: Memmla skrivet 22 December 2015 kl. 16:46

Såg på previewbilderna för Blocks nr 15 en bild på det Post-apokalyptiska bygget och efterlyser därför om någon som håller till i Sthlm (eller annan ort där den säljs) kan tänka sig köpa och skicka ett nr med posten (mot porto + kuvert + tidningspriset förstås) då jag själv inte är på vift åt det hållet någon gång snart vad jag vet men gärna vill ha det numret. :)
Jag gick in på pressbyrån här i Piteå och bad de ta hem tidningen vilket dom numera gör varje månad  ;)

Memmla

Citat från: Odidoma skrivet 22 December 2015 kl. 21:54
Det kan jag fixa, påminn mig efter jul.

Perfekt :) PM:ar några dagar efter jul då  ;D

Memmla

Citat från: Storm_666 skrivet 22 December 2015 kl. 22:15

Jag gick in på pressbyrån här i Piteå och bad de ta hem tidningen vilket dom numera gör varje månad  ;)

Åh, kanske ska fråga här i stan också då.  :)

Storm_666

Citat från: Memmla skrivet 22 December 2015 kl. 22:30
Citat från: Storm_666 skrivet 22 December 2015 kl. 22:15

Åh, kanske ska fråga här i stan också då.  :)
Gör det. Jag får ett sms varje gång de får hem tidningen samt att de lägger undan en så jag alltid får ett exemplar  ;)

andreaseldh

Jag var på Pressbyrån på Stockholms Centralstation igår och då hade ännu inte Blocks nr 15 (se nedan) kommit. Kan någon som rör sig i trakterna oftare, tänka sig att bevaka när den kommer och skriva det här i tråden?

Memmla

Citat från: andreaseldh skrivet 13 Januari 2016 kl. 00:23
Jag var på Pressbyrån på Stockholms Centralstation igår och då hade ännu inte Blocks nr 15 (se nedan) kommit. Kan någon som rör sig i trakterna oftare, tänka sig att bevaka när den kommer och skriva det här i tråden?

Oj har den inte kommit? Borde väl va släppt sedan länge :o

dalle

Citat från: Memmla skrivet 13 Januari 2016 kl. 06:51
Citat från: andreaseldh skrivet 13 Januari 2016 kl. 00:23

Oj har den inte kommit? Borde väl va släppt sedan länge :o

Enligt returlappen som sitter på föregående nummer så skulle nr 15 komma förra veckan. Olika nummer av Blocks har haft olika lång tid på Pressbyrån. Det ska vara ett medel på 4 veckor, men har varierat mellan 2 - 7 veckor. Går förbi Pressbyrån i Stockholms central varje vardag så jag har gjort den reflektionen. Tittade in senast för en timme sedan och då var det fortfarande nummer 14 i stället.

shiftaltcmd

Ozp

Idag verkar de ha kommit in, enligt pressbyråns hemsida.

Emma

Ooo! Då ska jag gå ner på stan nu! Pressbyrån här i Sundsvall sa att de skulle få in den någon gång denna vecka.
Region Mitten

byStfn

Jag passerar också en pressbyrå som i regel har tre ex inne när den är ny som samtliga tar slut. Någon mer här inne som köper i Åkersberga? :P

shiftaltcmd

Citat från: Emma skrivet 13 Januari 2016 kl. 16:09
Ooo! Då ska jag gå ner på stan nu! Pressbyrån här i Sundsvall sa att de skulle få in den någon gång denna vecka.

Inte idag, kanske imorgon, kanske nästa vecka. De skyllde på att folket söderut inte klarar av snö, transportproblem.
De sa också att "flera" frågat efter den. Glömde fråga vad som menades med flera.

dalle

Nu finns Issue 15 av Blocks på Pressbyrån i Stockholms central.  De hade extra gott om det numret.  :)