Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nexo Knights - Nya Castle

Startat av mordatre, 19 Augusti 2015 kl. 13:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Wineyard skrivet 08 Oktober 2015 kl. 17:15
Jag är mållös. Den här serien var... märklig.

Verkligen.

Citat från: o0ger skrivet 08 Oktober 2015 kl. 17:08
Inte direkt något för castle-byggare. Kanske något för space? Kanske något för barnen? Dessvärre inget för mig.

Jag tycker det är skönt att kunna avfärda en hel serie - tänk på vad du kan lägga pengarna på istället!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Gideon

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 08 Oktober 2015 kl. 18:00
Jag tycker det är skönt att kunna avfärda en hel serie - tänk på vad du kan lägga pengarna på istället!
Helt sant, desto mer pengar kvar att köpa användbara bitar i användbara mängder från BL istället ;)
Precis som med Ninjago kommer dock säkert några enstaka bitar hitta hem den vägen också.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Gideon skrivet 08 Oktober 2015 kl. 18:04
Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 08 Oktober 2015 kl. 18:00
Helt sant, desto mer pengar kvar att köpa användbara bitar i användbara mängder från BL istället ;)
Precis som med Ninjago kommer dock säkert några enstaka bitar hitta hem den vägen också.

Ja, eller så har du råd att lägga om altanen eller tapetsera om i vardagsrummet.

Edit: Jag skojade bara!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

dalle

Får hoppas för Legos skull att tvserien och appen är bra. Tycker att idén är för lik Ninjago för att kännas originell.

o0ger

Nu när jag har tittat lite på bilderna så tycker jag att hela temat påminner lite om Masters of the universe. Det var ju också lite castle blandat med magi och konstiga maskiner. Det var ju en stor succé på sin tid.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Wineyard

Det verkar komma en ny typ av svärdbit (kungens) och en ganska "clean" rustning (4:e figuren från vänster) som borde gå att använda för oss castle-intresserade  :)

Memmla

Med viss lättnad så känner jag att det där inte tilltalar mig alls  :D puh.

BeardedNerd

Citat från: o0ger skrivet 08 Oktober 2015 kl. 20:29
Nu när jag har tittat lite på bilderna så tycker jag att hela temat påminner lite om Masters of the universe. Det var ju också lite castle blandat med magi och konstiga maskiner. Det var ju en stor succé på sin tid.

Ja, det är onekligen lite såna vibbar. Kanske skulle det fungera bättre om figurerna var olika, istället för att alla är färgkodade riddare. Nu blir det lite som Ninjago på det sättet - men åtminstone med olika visir och så förstås halvstorfiguren.

Magnus den store

Temat är helt ointressant men satan i gatan vad många fina bitar.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Record

Spontant, på de stora bilderna ser det inte ens ut som lego :o, det är bara minifig bilderna som man känner igen sig i. Tur att det finns en massa andra teman att luta sig mot :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

Tektor

Citat från: o0ger skrivet 08 Oktober 2015 kl. 20:29
påminner lite om Masters of the universe (...) Det var ju en stor succé på sin tid.

På den tiden som pudelrock var den tuffaste musiken och filmer med Schwarzenegger var det häftigaste man kunde titta på. :)
Men det kanske är dags igen för en ny, oförstörd generation att dyka ner i testosteronkitch.

Själv tycker jag att designen känns väldigt kladdig. Oprovocerad användning av transparent orange överallt och massor av den flammiga silverfärgen. Jag associerar mer med billigt 90-tal än med världens starkaste leksaksvarumärke.

Men den rullande borgen är ju en oerhört skön idé. Jag överlämnar nog till mina barn att bestämma om det är ett bra sortiment eller inte.

Gideon

Intressant med den stora figuren förresten, undrar om det är en engångsföreteelse eller något som vi ska börja vänja oss vid?
Jag får vibbar från marines i Starcraft av den.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Tektor

Reklamfilm för reklamfilmerna:

de Gothia

Min femåring är lyrisk.. Han ville ha alla set! Så lego kanske har lyckats, i alla fall med mitt barn!

Själv är jag mer än skeptisk! Tur man har bricklink!;)

Är kungakronan samma som i cmf men i annan färg?

shiftaltcmd

Kul hur vi alla får olika vibbar.  :)

Ska bli spännande att se vart det tar vägen med andra vågen.

Hästriddaren är ju Prins Valiant, byta färg bara.
Oxriddaren är för mig Linda och Valentin. Han som precis ska till att brotta ner tjuren.
Smådjävularna kan det vara Pellevin?
Lanfeust har ett svärd som kan brinna och ett stort troll som muskler.
Percevan ofta i kamp med magiker.
I Mercenary vävs magi och teknologi ihop. Ungefär som Tor uttrycker det, att för asarna är det samma sak.
Tjejen som drake. Game of Thrones någon?