Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nexo Knights - Nya Castle

Startat av mordatre, 19 Augusti 2015 kl. 13:51

Föregående ämne - Nästa ämne

mordatre

Så, loggan är avslöjad. Men innehållet är fortfarande lite oklart. Vad kommer Lego hitta på tror ni?

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Gideon

Min gissning är att det är något ninjago-likt, men med inspiration från riddar-klyschor istället för ninja/samuraj. Kan anta att det blir drakar mm också.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

lingonfil

Citat från: Gideon skrivet 19 Augusti 2015 kl. 14:08
Min gissning är att det är något ninjago-likt, men med inspiration från riddar-klyschor istället för ninja/samuraj. Kan anta att det blir drakar mm också.

Låter troligt.

Loggan ser mer futuristik än medeltida ut. Så det kommer väl säkert att bli riddarmotorcyklar och riddarmechs vad det lider.

Peter S

Citat från: lingonfil skrivet 19 Augusti 2015 kl. 14:28
Citat från: Gideon skrivet 19 Augusti 2015 kl. 14:08

Låter troligt.

Loggan ser mer futuristik än medeltida ut. Så det kommer väl säkert att bli riddarmotorcyklar och riddarmechs vad det lider.
Min låda med hjul blir fullare och fullare... Förstår inte riktigt vitsen med detta...

Mirandir

Det har ju ryktats om att det skulle vara steampunk men loggan indikerar ju snarare "Techno Fantasy". Och som nämnts så känns det lite som att man försöke duplicera ninjagos framgångsrecept.
Legobloggen: http://legobloggen.com

lingonfil

Ninjago ska väl pensioneras till slut. Så detta blir väl kanske lite av en efterträdare. Därav att det är så likt Ninjago.

BeardedNerd

Teknoriddare har potential rent tematiskt, men jag förutser mängder av märkliga smårymdskepp och katapulter. Det lär inte bli något jag följer slaviskt men något set här och där kan säkert bli trevligt, särskilt om de fixar trevliga byggnader.

Skafte

När vi var i Billund 2013 fick vi en presentation av Ninjago-konceptet av producenten till TV-serien. Han var förstås också inblandad i själva framtagandet av karaktärerna och produkterna. Chima var då alldeles nytt, men han berättade lyriskt om det "Big Bang"-tema som skulle komma efter Chima. Det borde vara det här.

Mikael Sol

Tektor

Citat från: Mikael Sol skrivet 19 Augusti 2015 kl. 18:50
Tänker mest på Knights kingdom

Ja, det finns ju vissa likheter, som att de enskilda riddarna har fått "tuffa" namn som Lance, Moltor, Clay, Jestro, Macy osv. Men det kanske är ett måste för att den animerade TV-serien ska funka.

Hur som helst, själva temat har ju potential att bli både klockrent och mögigt - allt beror på modellerna.

shiftaltcmd

Nexo
Neo?
Exo?

Kanske lite Linda och Valentin som inspirerat både Star Wars och Det femte elementet.
http://behindthepanels.net/wp-content/uploads/2015/05/Valerian-vs-star-wars.jpg

shutter

Helt klart futuristiskt logga.
Roligt med en storsatsning i alla fall...

Magnus den store

Logotypen signalerar medeltid möter science fiction men Star Wars finns redan. The Brick Fan sprider ganska detaljerade rykten(?). Oavsett vad, om det stämmer att temat ska ersätta Legends of Chima är jag inte intresserad. Det kanske finns en del fina bitar som jag vill ha men temats logotyp och titel väcker inget ha-begär. Hoppas jag har rätt.

http://www.thebrickfan.com/new-lego-nexo-knights-logo-found/
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Tektor

Citat från: shiftaltcmd skrivet 19 Augusti 2015 kl. 21:33
Kanske lite Linda och Valentin som inspirerat både Star Wars och Det femte elementet.

Det vore trevligt! Lego har ju nosat på det tidigare - känns ju som en ganska tydlig flört med bilarna i Maktens cirklar (och sedermera Femte elementet).

Men jag tror att ett sånt tema skulla krocka för mycket med Star Wars och tror snarare att det är väldigt bokstavliga teknoriddare det handlar om, på samma sätt som Ninjago är bokstavliga teknoninjor. Namnen Chaos Catapult, Robo Horse, Lava Launcher och Blade Cruiser tycker jag ger lite fingervisningar.

dalle

Läser på Brick Fan om en rapport hur seten kommer att se ut. Det känns tyvärr inget lovande. Låter som att lego vill göra något tufft för kidsen. Chima-fordon med coola riddare som skjuter missiler.