Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nexo Knights - Nya Castle

Startat av mordatre, 19 Augusti 2015 kl. 13:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

CM4Sci på Eurobricks har ritat av preliminära bilder han sett  ;D

http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=105102&st=2550#entry2331759

Fast det inte är Castle är jag orolig för att det ska tilltala mig :/

Mirandir

Ser ut ungefär som man kunde förvänta sig.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Tektor

En narr som den onda skurken, och en stridsvagn dragen av monsterbollar? Låter ganska skojigt ändå.
Ett riddar-Ninjago funkar nog för kidsen.

(Teckning av CM4Sci)

(Teckning av CM4Sci)

Nextuz

Som klassisk riddartema, njaa...

Som nytänk, absolut :D Tycker de ser lite tuffa o roliga ut :)

Magnus den store

Grymma bilder. Säkert ett kul tema för barnen.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Record

Chima och Ninjago har ju varit favorit teman för barnen, det jag hoppas på är att vi får några snygga minifigs, i övrigt känns det sådär, men man får väl se.
Friskt satsat, hälften vunnet..

insurrection

Tycker också detta har potential! Som sagt inte som castle-line, men som partpacks och som eget coolt universa.

Gideon

Citat från: insurrection skrivet 17 September 2015 kl. 19:53
Tycker också detta har potential! Som sagt inte som castle-line, men som partpacks och som eget coolt universa.
Kommer säkert några guldkorn i några av Steen iaf, och jag håller båda tummarna att de vågar prova nåt annat än nya lejonriddare vs drakriddare ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

BeardedNerd

Om den första uppsättningen har Ice Planet-inspiration, hur coolt vore det inte om nästa säsong är svart/vit/neongrön, nästa röd/svart/neongrön, nästa blå/svart/tr röd och så vidare?

insurrection

Alltså är det bara mina förhoppningar som spelar nog ett spratt eller ser det inte ut som Black Falcon torsos?

Wineyard

Prelimbilder har postats på 4chan.
CM4Sci:s fantastiska målningar stämmer väl överens med bilderna.
Citat från: insurrection skrivet 18 September 2015 kl. 15:23
Alltså är det bara mina förhoppningar som spelar nog ett spratt eller ser det inte ut som Black Falcon torsos?
Dessvärre är det bara 1x1 tiles med falcon-tryck. Dock kommer några nya visir :)

EDIT: Men det finns en rustning med falcon-tryck på en tecknad bild :) Kommer troligen också en tillhörande sköld i ny space-ig design.

Magnus den store

Nu har jag sett bilderna och det är en del nya, roliga bitar och gamla bitar i nya färger. Gillar den biten som verkar vara pyramidformad slope, 1x1. Skönt att falangerna är inte är drakar och lejon, utan falcon (grått/blått) och små djävlar (rött/svart). Väntar mig en del fina torsos och huvuden. Kul att kunna bygga vidare på min armé med demoner.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Peter S

Gääääsp! Håller med om att pyramiderna var fina (såg bara röda...) men för övrigt verkade det inte finnas så mycket spännande.

Skafte

Pratar ni om en 1x1 typ cheeseslope som ser ut som en fyrsidig pyramid?

BeardedNerd

Ja, den finns i guld på podracer-grejen. Kan bli extremt användbar i silver, som nitar på alla dessa katapulter som de envisas med, t ex.