Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nexo Knights - Nya Castle

Startat av mordatre, 19 Augusti 2015 kl. 13:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Oavsett vad det trycks på så är jag grymt peppad över att de låter falkemblemet återuppstå, förhoppningsvis kommer det delar som går att kombinera med gamla torsos / gamla sköldar / nya sköldar (från Kingdoms Joust).
Annars är det precis som i förra castletemat skurkarna som verkar mest intressanta tycker jag, i detta fall de röda lava(?)-skurkarna.

Hoppas också att de orangea genomskinliga bitarna är trans-neon orange så att de går att få att lysa med UV-lampa eller lyser om man fotograferar dem utomhus :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Mikael Sol

Råkade se de läkta bilderna på Instagram. Inget tema som är för mig, men hoppas barn kommer gilla temat, och det blir säkert en massa kringprodukter som spel etc.

Hoppas dock att de gör något motsvarande det där fina Ninjago-setet som kom nyligen.

Mirandir

Första officiella bilden på Nexo Knights återfinns tydligen på sista sidan av Australienska Lego Club Magazine.

https://www.flickr.com/photos/brickset/21671970809/in/dateposted/
Legobloggen: http://legobloggen.com

dalle

Det verkar bli nya sköldar med och andra rustningsdelar. Smådjävlarna ser sköna ut.

Larry Lars

Citat från: dalle skrivet 01 Oktober 2015 kl. 13:51
Det verkar bli nya sköldar med och andra rustningsdelar. Smådjävlarna ser sköna ut.

Blir lite orolig när jag ser den bilden. Smockfull med "löften" om coola nya bitar, men ritad i en stil som känns "concept art" eller senare tidens TV-serie/TV-spelinnehåll som sedan återskapas med mestadels gamla bekanta bitar i set.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Tektor

Vad är det för överkropp på riddaren till höger? Vanliga ben, men en större överkropp med specialarmar?
I have a bad feeling about this...

Men som sagt: småjävlarna!

Risgrynsgrot

Citat från: Larry Lars skrivet 01 Oktober 2015 kl. 14:55
Blir lite orolig när jag ser den bilden. Smockfull med "löften" om coola nya bitar, men ritad i en stil som känns "concept art" eller senare tidens TV-serie/TV-spelinnehåll som sedan återskapas med mestadels gamla bekanta bitar i set.
Hallå, klart detta är slutgiltigt och kommer komma i fysisk plast.. Inte så många delar för riddarna, en hjälm + visir i olika färger sedan en "rustningsbit" med olika tryck. Den stora till höger är något extra dock!

Jämför med Ninjago, brukar vara en hel del nya bitar i nya releaser och LEGO satsar nog stort på detta..

Stigge72

Är det något mer än Mixels som varit märkt med CN förut?
Kommer det här också att vara exklusivt för BR (eller TrU eller någon annan)?

Mirandir

Citat från: Stigge72 skrivet 08 Oktober 2015 kl. 11:22
Är det något mer än Mixels som varit märkt med CN förut?
Kommer det här också att vara exklusivt för BR (eller TrU eller någon annan)?

Inte vad jag kan komma på. Dock tror jag inte att detta kommer vara BR/TRU exklusivt. Det är ju deras nästa "big bang" tema.
Legobloggen: http://legobloggen.com

o0ger

Inte direkt något för castle-byggare. Kanske något för space? Kanske något för barnen? Dessvärre inget för mig.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Wineyard

Jag är mållös. Den här serien var... märklig.

humlan

För övrigt behöver jag en ny signatur.....

Gideon

Som tidigare sagt finns det väl några intressanta bitar och tycker de små demonerna ser lovande ut, men absolut inget man kommer köpa för hela set eller ens för hela minifigs...
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

BeardedNerd

Hmmm, kan nog tänka mig någon av figurerna som representant i staden och lite av de nya delarna, men känns inte som ett behov att köpa hela seten än.