Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO Ideas WALL•E (21303)

Startat av o0ger, 12 Juni 2015 kl. 20:19

Föregående ämne - Nästa ämne

Roger Brickjet

Citat från: mssm skrivet 07 September 2015 kl. 21:10
Fick hem min idag.

Första intryck. Tuuuuuuuuuung och stooooooooor låda!
Jääääättetjock instruktionsbooook gissar jag på ;)
Har beställt men kommer att dröja innan jag hinner bygga. Hoppas på glada recensioner här.

BeardedNerd

http://www.beardednerd.se/lego-wall-e-21303/

Sammanfattning: väldigt snygg modell, synd på korkad nackkonstruktion (som jag ersatte med en tredjepartslösning).

Peter S

Har du lust att beskriva lösningen? Eller länka? Blev det bra?

andreaseldh

"Tredjepartslösning" låter inte bra i mina öron men du skrev om "flera eleganta lösningar", så någon av dom får du gärna tipsa om.

Ashman

Byggde min WALL•E i helgen som genast började försöka klona sig  :)

Lordflintstone

Lego drar in första varianten och gör en ny variation med bättre hals. Betyder det att första varianten får samlar värde nu, tro?
Haft tomt på Lego kontot och väntat med köp. :(

Sollan

Citat från: Ashman skrivet 18 Oktober 2015 kl. 19:29
Byggde min WALL•E i helgen som genast började försöka klona sig  :)

Kul! :D

byStfn

Citat från: Lordflintstone skrivet 21 Oktober 2015 kl. 05:11
Lego drar in första varianten och gör en ny variation med bättre hals. Betyder det att första varianten får samlar värde nu, tro?
Haft tomt på Lego kontot och väntat med köp. :(
Det skulle ju inte vara första gången något sämre kostar mer :) Jag har också väntat, men är jätteglad att de "gjort om och gjort rätt". Om nu så är fallet..

Sirre

Någon annan som hört av sig till Lego för att få ersättningsbitar för den nya lösningen?

Jag läste denna artikel på Brickset, så jag ringde direkt till Lego och bad om bitarna, men tydligen skulle de inte komma in förrän i mitten på januari...

pareriksson

Citat från: Sirre skrivet 17 December 2015 kl. 14:15
Någon annan som hört av sig till Lego för att få ersättningsbitar för den nya lösningen?

Jag läste denna artikel på Brickset, så jag ringde direkt till Lego och bad om bitarna, men tydligen skulle de inte komma in förrän i mitten på januari...
Ja, och jag fick ersättnings-kitet, med två (!) olika ersättningsmanualer, bara för några dagar sedan.

robin.z

Tack för tipset, ringde och beställde min alldeles nyss. Slut på lager men preliminär leverans under senare delen av januari :)
Följ oss gärna på instagram @lifeofbricks :)

mechamike

Jag fick hit en nyproducerad med ny manual direkt ifrån Billund i helgen, mycket trevligt set som nu står i montern hemma!
?

Skafte

Fick hem mitt ex idag. Finns det något sätt att veta om man har den förbättrade versionen innan man öppnar? Så man kan beställa ersättningsbitar innan man börja bygga tänker jag.

CopMike

Citat från: Skafte skrivet 22 December 2015 kl. 16:12
Fick hem mitt ex idag. Finns det något sätt att veta om man har den förbättrade versionen innan man öppnar? Så man kan beställa ersättningsbitar innan man börja bygga tänker jag.
Enligt Kim T så är det den nya de levererar nu.