Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 Juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

ColA

Citat från: CopMike skrivet 01 Augusti 2024 kl. 09:38Brevbäraren verkar ha rätt mycket att göra hos dig .... :o!
Kasta inte sten i glashus 😉

Magnus den store

Det blev Snövits och de sju dvärgarnas stuga för att även komma åt Raketuppskjutningsramp i mikroformat. Inte det bästa priset på , men med tanke på vad kostar i andrahand så går det i praktiken jämnt ut. Missade den förra gången.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

Citat från: andreaseldh skrivet 02 Augusti 2024 kl. 22:48Jag byggde idag. Har ännu inte bestämt vilken utsmyckning jag ska ha på Musikmaskinen när jag spelar in videon till Cantina Band Song, Microfighters från fel film (denna m.fl.) eller KlozzHuvuden från fel film: har köpt men ännu inte byggt .

Efter mycket velande bestämde jag mig till sist att det bästa är KlozzHuvuden från rätt film, så idag köpte jag , och !

Tillägg:
Utöver figurerna från fel film, tänkte jag ett tag även smyga in en figur från fel franchise: FMbricks Ood!

P3111579.jpg

janhansson

En dansk  Bricklinkbutik hade ett stort gäng Fabulandkråkor - . Jag köpte alla (Det är sällsynt att man hittar dessa i gott skick annars tycker jag).
Nu verkar de ha fått in ännu fler, men jag har så jag klarar mig ;D

kråkor.jpg

janhansson

Jag beställde bland annat ett gäng imperieflaggor (2525pb018 från nya Eldorado). De har kommit ner en del i pris i en del EU-Bricklinkbutiker (under tjugan istället för 66 kronor som Lego tar på PAB).

Anders

Jag köpte 361 Garage idag, eller rättare sagt, köpte det härom dagen, men fick det levererat idag. Kul modell som passar tidsmässigt med de övriga modeller jag har.  :)

Magnus den store

Ett gäng wolfpack-torsos. Lagret fylldes äntligen på inatt.  ;D

6490318.jpg
6490318

janhansson

Jag fick meddelande att fanns på lager hos Stor & Liten igen (för 1089), så jag beställde en.

Tunnan

Citat från: janhansson skrivet 21 Augusti 2024 kl. 12:11Jag fick meddelande att fanns på lager hos Stor & Liten igen (för 1089), så jag beställde en.

Vilket sammanträffande , jag beställde en innan oxå av samma anledning 😃✌🏻

lingonmirakel

Fick hem en halv gästsäng (alternativt 4500) bitar till mitt nästa lite större projekt. Jag spår att snö, snötäckta träd och berg, is och lite snö till kommer prägla min tillvaro en tid framöver ;D

21aug_haul.jpg
Instagram: miken_mocs

Magnus den store

Har passat på att köpa några mörkblåa hjälmar (2446). Försäljningen har ökat en del den här månaden eftersom det ryktas om en mörkblå CS-torso med gula händer.

Prisguiden: https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=2446#T=P&C=63

Klas Almqvist

Citat från: Magnus den store skrivet 27 Augusti 2024 kl. 17:06Har passat på att köpa några mörkblåa hjälmar (2446). Försäljningen har ökat en del den här månaden eftersom det ryktas om en mörkblå CS-torso med gula händer.

Prisguiden: https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=2446#T=P&C=63

CS = Counter Strike?

Magnus den store

Citat från: Klas Almqvist skrivet 27 Augusti 2024 kl. 20:12CS = Counter Strike?

Det vore kul med några Counter Strike-set i Lego men i det här fallet är det Classic Space.

Magnus den store

Det blev en låda , Dungeons & Dragons. Först tänkte jag bara köpa några figurer, men några blev nästan alla och med vissa tripletter var det lika bra att beställa en låda.  ::)

andreaseldh

Kan någon gissa till vad?