Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 Juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Tunnan

Citat från: CopMike skrivet 28 Juni 2024 kl. 16:01Denna kom hem idag 😃!
Snyggt bygge, spec att ställa i ett större bygge 👍🏻

anvil

La till en minifigur för att få GWP, ibland har man tur  ;D

pehter aka ibbe

Stryrningen är lite ryckig men det borde kunna gå att plocka isär och rengöra lite....

Hade varit kul att ha den blå versionen också....

Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

janhansson

En . Stor och liten har den i lager igen för 3879. Jag kom fram till att jag ville ha en, och känns tveksamt om den kommer bli billigare...

Silence101

Jag semestrar på Åland några dagar.
Smet in på en second hand och hittade en Tractor   med Låda och instruktioner för bara 5€ (56kr). Saknar 9 enkla bitar. 😀
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

janhansson

Jag fick hem en kylskåpsmagnet som jag köpt för insider-poäng (eller vad det nu heter.)
Onödigt stor låda, och varför behöver man ett ställ till en kylskåpsmagnet? Jag tänker i alla fall sätta min på kylskåpsdörren 8)
magnet.jpg

Sedan fick jag också hem en låda med 12v-grejer.
En - för att ha lika många höger- som vänsterswitchar. Tänkte på fel grej, skulle vara att jag behöver fler signaler helt enkelt.
7860.jpg

Ett - sedan saknar jag bara 7745 av de "moderna" (80-tal) 12v-tågen
7727.jpg

Och till sist tre lådor rak strömförande räls , och en med lampor , som jag inte trott skulle vara förseglad (eftersom det bara stod "ny" på Bricklink, och den billigaste som det stod förseglad på var dubbelt så dyr....), nu blir det mycket jobbigare att öppna den.
12v.jpg

janhansson

Jag fick hem en med låda i hyggligt skick. 
6062.jpg

På lådans flärp finns en manual hur man använder belägringsmaskinen för att storma en befästning - mycket användbart.
manual.jpg

janhansson

Den andra kylskåpsmagneten jag ville ha kom idag.
(jag lyckades få till en andra beställning under dubbel-poäng-perioden, och använda poängen från första beställningen ;D ).

magnet.jpg

janhansson

Jag fick tag på en förseglad Shell tankvagn i rätt trevligt skick.

shellvagn.jpg

shellvagn_bksida.jpg

MrUzagi

I maj förbeställde jag Mona Lisa med Space Diner som GWP. Det var GWP:n jag var ute efter mest.

Idag avbokade Lego GWP:n då den tydligen var slut, så då köpte jag inte Mona Lisa ändå. (Jag avbkoade den.)

andreaseldh

Citat från: MrUzagi skrivet 25 Juli 2024 kl. 02:00I maj förbeställde jag Mona Lisa med Space Diner som GWP. Det var GWP:n jag var ute efter mest.

Idag avbokade Lego GWP:n då den tydligen var slut, så då köpte jag inte Mona Lisa ändå. (Jag avbkoade den.)

Jag förbokade NASA Apollo Lunar Roving Vehicle och fick min Space Diner avbokad också. Men idag så ringde jag till Kundtjänst och lyckades förhandla mig till en Captain Rex Y-Wing Microfighter istället!

ColA

Citat från: andreaseldh skrivet 26 Juli 2024 kl. 14:17Jag förbokade NASA Apollo Lunar Roving Vehicle och fick min Space Diner avbokad också. Men idag så ringde jag till Kundtjänst och lyckades förhandla mig till en Captain Rex Y-Wing Microfighter istället!
Skumt, dom brukar skicka GWP setet separat då i förväg dom få gånger jag förbokat/betalat något. Det var iof ett tag sen så dom kanske slutat göra så. 

janhansson

Det kom en påse med delar till medeltidsfigurer idag. Jag väntar fortfarande på en påse med huvudbonader och lite ennat, sedan får jag experimentera lite med dessa...

medeltidsfigurer.jpg

janhansson

Idag fick jag hem en låda som bland annat innehöll det mesta av elektroniken från .
Mest noterbart en Solpanel 9667
solcell.jpg

och en energidisplay 9668
energidisplay.jpg

Får se om något av detta fungerar, och om det i så fall går att göra något kul med...

CopMike

Citat från: janhansson skrivet 31 Juli 2024 kl. 22:56Idag fick jag hem en låda som bland annat innehöll det mesta av elektroniken från .
Brevbäraren verkar ha rätt mycket att göra hos dig .... :o!