Jag har byggt en Optimus Prime

Startat av EpsilonEta, 21 Februari 2015 kl. 10:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Nextuz

Den där är magnifik :)

Har du tänkt på o använda de nya Unimog och volvo/lastmaskins-hjulen något? Då skulle du få ett modernt däckmönster oxå :)

EpsilonEta

Tack igen!

Citat från: Nextuz skrivet 03 Mars 2015 kl. 12:57
Har du tänkt på o använda de nya Unimog och volvo/lastmaskins-hjulen något? Då skulle du få ett modernt däckmönster oxå :)
Deckmönstret är jag inte helt nöjd med men mycket få deck har bra diameter mot bredd förhållanden.
Unimog hjulen fick jag i tumblern men har inte testat, tror de är för stora och breda. Dessutom är Optimus redan för stor.
Jag har funderat på att bygga en mindre och annvända 32003 eller 32020 men det blir mycket senare.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Nextuz

Citat från: EpsilonEta skrivet 03 Mars 2015 kl. 16:39
Tack igen!

Citat från: Nextuz skrivet 03 Mars 2015 kl. 12:57
Deckmönstret är jag inte helt nöjd med men mycket få deck har bra diameter mot bredd förhållanden.
Unimog hjulen fick jag i tumblern men har inte testat, tror de är för stora och breda. Dessutom är Optimus redan för stor.
Jag har funderat på att bygga en mindre och annvända 32003 eller 32020 men det blir mycket senare.

De ska vara lika stora =)
Lite bredare är dem nog...

EpsilonEta

Nu har jag gjort en video också!

(Den är inte publik än så vänta några dagar med att sprida den tills jag fått upp den på flicker mm)
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

stej123

Citat från: EpsilonEta skrivet 13 Mars 2015 kl. 17:47
Nu har jag gjort en video också!

(Den är inte publik än så vänta några dagar med att sprida den tills jag fått upp den på flicker mm)

Grymt :D Ser fram emot att se den live igen!

Sollan

o0ger

Det är så galet häftigt! Verkligen imponerande som sagt.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Odidoma

Kan bara hålla med övriga, sjukt imponerande och bra gjord film!

ByggareDan

Är ju bara att ställa sig i hyllningskören och hylla detta bygge (eller egentligen dess byggare), när man ser videon förstår man ju att det är inte bara at sno ihop en egen transformer.
Hur lång tid tar det att transformera denna skapelse? Min gissning är ju närmare 25 min kanske uppåt 30 min.

/ByggareDan

swestar

Citat från: Odidoma skrivet 13 Mars 2015 kl. 19:37
Kan bara hålla med övriga, sjukt imponerande och bra gjord film!
+1
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

erik1107

Väldigt kul att få se en film på hur transformeringen går till!
Galet komplex :)

Record

Citat från: erik1107 skrivet 13 Mars 2015 kl. 19:57
Väldigt kul att få se en film på hur transformeringen går till!
Galet komplex :)

+1 (citerar Swestar)
Friskt satsat, hälften vunnet..

EpsilonEta

Tack igen alla!

Citat från: ByggareDan skrivet 13 Mars 2015 kl. 19:43
Är ju bara att ställa sig i hyllningskören och hylla detta bygge (eller egentligen dess byggare), när man ser videon förstår man ju att det är inte bara at sno ihop en egen transformer.
Hur lång tid tar det att transformera denna skapelse? Min gissning är ju närmare 25 min kanske uppåt 30 min.
/ByggareDan
Mina transformers är nog de största och krångligaste i världen. ( ok, Chris Roach har gjort två som är större fast de är relativt enkle kopior av G1 leksaker)
Det finns en hel del simpla transformers också. Om någon känner för att testa rekomenderar jag att börja smått (som jag inte gjorde)

Denna tar nog 20 min att transformera (videon kör 4 ggr snabbare). Nu, efter en hel del omtagningar, kan jag kanske göra det på 15 min. ( måste skriva ner alla steg medan jag kommer ihåg allt)

andreaseldh

Citat från: EpsilonEta skrivet 13 Mars 2015 kl. 20:21
Denna tar nog 20 min att transformera (videon kör 4 ggr snabbare). Nu, efter en hel del omtagningar, kan jag kanske göra det på 15 min. ( måste skriva ner alla steg medan jag kommer ihåg allt)

Det är nästan så man tror att LEGO Movie-metoden att transformera exempelvis en sopbil till ett flygande monster går fortare, men då är det ju inte Transformers. Du kanske redan har svarat på frågan förut, men jag chansar: Bilder på "före" och "efter" finns det ju gott om och alla kan se att den är mycket porträttlik i båda formerna. Men hur är det med "under", imiterar du originalets omvandlingsprocess eller har du hittat på egna lösningar? Eller är kanske originalet inte ens genomtänkt utan bara gjort för att det ska se häftigt ut?