Jag har byggt en Optimus Prime

Startat av EpsilonEta, 21 Februari 2015 kl. 10:59

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonfil

Citat från: EpsilonEta skrivet 21 Februari 2015 kl. 20:41
Jag har funderat på att anmäla till LEGO World men blir ganska orolig när jag läser saker som "larger quality displays " / "stora byggen i världsklass" och att Skaftes Domkyrka var för litet och behövde ytterligare byggnader. Dessutom att Swebricks medeltida och Tie hangar CB:n var bland de minsta 2014. Tycks bara vara storlek som gäller på LEGO World.

Jag kan tänka mig att man har olika måttstockar för olika slags byggen. Landskapsbyggen är nog de som har högst krav på storlek. Fordon och andra byggen är det nog inte lika höga krav på att de ska vara så gigantiska. Din kalificerar nog in som largerquality displays när man jämför med fordon.

Skafte

Jag är övertygad om att om du anmäler dina transformers i grupp och berättar att du kommer ha möjlighet att visa film på själva transformationerna invid så kommer de antas. Det är i det här fallet kvaliteten som väger över snarare än storleken.

De skulle också sticka ut en del från alla hus och historiska byggen som utgör 95% av Fan Zone!

De andra utställarna skulle vilja se dem också, det är jag säker på.

Record

Jag fick lov att bygga ut fabriken med 10 plattor för att få med den, så det är nog en obligatorisk fråga verkar det som.
Men jag kan bara stämma in i det Skafte skriver, och vad har du att förlora på att ansöka? jag tycker att det skulle vara självklart att du skulle få visa upp dom, de är så pass unika och det väcker en stor nyfikenhet hos folk.
Friskt satsat, hälften vunnet..

EpsilonEta

Låter ju som att det är värt att ansöka i alla fall. Vi får se hur det går i December då.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

shiftaltcmd

Satsa på det. Fanns en del mindre grejer utställt också.
Kanske att dina byggen är för bra. Afols som kommer att uppskatta dina byggen mest. För de flesta besökarna är det nog transformeringen som kommer att vara mest intressant. Tänker på robotarna som fanns i mindstormsdelen, de arbetade nästan hela tiden.
Förutom video kanske bygga flera exemplar av någon transformer och visa upp de viktigaste stegen som snapshots utan att behöva transformera hela tiden?
Går det att bygga en "sämre" variant av någon? Mindre detaljer, inte så perfekt, men som håller för fler transformeringar, kanske till och med att andra kan klämma och känna. Om det inte går att bygga en hel transformer så stabilt, bygga en halv eller en fjärdedel som tål mer.
Själv skulle jag uppskatta ett "transformerbibliotek", bygga upp några av teknikerna för att visa. Kommer fortfarande Polhems tekniska bibliotek från när jag var liten.

Jasminkov

Coolhetsfaktorn är överbelastad!

Riktigt tjusigt bygge.

andli

Du hade rockat fett pa LW! Ungarna hade älskat dig, och det är deras mässa:). För du har väl mer än en...
Och på tal om stortlek, kolla in den som kom 2a i klassen "fristående bygge" i fan-omröstningen. Kan det varit ca 4 baseplates (svart /vitt bygge)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Record

Citat från: andli skrivet 22 Februari 2015 kl. 08:08
Du hade rockat fett pa LW! Ungarna hade älskat dig, och det är deras mässa:). För du har väl mer än en...
Och på tal om stortlek, kolla in den som kom 2a i klassen "fristående bygge" i fan-omröstningen. Kan det varit ca 4 baseplates (svart /vitt bygge)

Just precis, och just denna fick mina 5 poäng, nått annorlunda men så pricksäkert, i sin litenhet, det är inte alltid som storleken avgör.
Du har trumf på hand om du kan få till så att folk fattar att det är en tranformers, en film som visar transformeringen vore toppen, och en röst som är utvilad, jag hade ingen kvar när jag kom hem, och du lär få frågor..Lycka till, du Swebrick bak om dig!
Friskt satsat, hälften vunnet..

EpsilonEta

Citat från: shiftaltcmd skrivet 21 Februari 2015 kl. 23:07
Går det att bygga en "sämre" variant av någon? Mindre detaljer, inte så perfekt, men som håller för fler transformeringar, kanske till och med att andra kan klämma och känna. Om det inte går att bygga en hel transformer så stabilt, bygga en halv eller en fjärdedel som tål mer.
Själv skulle jag uppskatta ett "transformerbibliotek", bygga upp några av teknikerna för att visa. Kommer fortfarande Polhems tekniska bibliotek från när jag var liten.
Att bygga simplare men stabilare skulle kräva en hel del förändring (troligen bäst att starta "from skratch") Men att ta med kopior av vissa delar och visa var en riktigt bra ide. Sunstreakers armar och ben är riktigt stabila, det är kroppen och framförallt ryggraden som är problem. Även Optimus ben går snabbt att transformera om man slipper tyngden av resten av roboten.
Jag tänkte ha med video att loopa i Visby men jag hinner nog bygga några demonstrationsdelar också. (Jag kommer behöva kravallstaket :) )

En annan sak jag tänkte på till Lego World var att bygga "dummyversioner" av fordonen att ställa bredvid, ska bara lyckas få med allt.

Citat från: Record skrivet 22 Februari 2015 kl. 08:28
och en röst som är utvilad, jag hade ingen kvar när jag kom hem, och du lär få frågor..Lycka till, du Swebrick bak om dig!
Det är ett problem för min röst brukar inte klara en timme av prat. Fast jag har ju ett år att träna.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Magnus den store

Det här är ett sånt där bygge som lämnar en stum av förundran. Grymt!

Kommer det ett släp också?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

EpsilonEta

Jag har jobbat på ett släp men det har stått still ett tag. Har i alla fall kommit längre än denna gamla bild.

Odidoma

Jag vill stämma in i kören om dina byggen, dem är fantastiska och enligt mig skulle dem väcka intresse på LW. En tanke jag fick men som kanske är bökig är att bygga 6-10ex av en transformer vilket gör att du kan visa "transformationen" i dess olika steg och sen ramar du in det med en snygg display. Men som sagt bökigt men det skulle bli väldigt pedagogiskt.

Sockerbit

Håller också med kören - fantastiskt bygge!

robban

Tjusigt!

Kommer den inte med till Lego World så ta med den till LEGO Fan Weekend Skærbæk, av fans för fans  :)
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk