Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Galet lågt pris på 3182

Startat av SuperMario, 01 Juni 2010 kl. 21:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Beställde också en igår. Naturligtvis. Tack för tipset! Sidan gick väldigt segt; från att ha lagt i cart till slutgiltig beställning tog nog över en halvtimme.

Detta måste ju vara ett misstag - skulle det vara kampanj borde det som AT-ST-Driver-magnetsetet stå "Sale Price" och 349 i röd text.

Tobbe Arnesson

Tack för tipset! Köpte två flygplatser och tre 40005, bra med bruna slopes tänkte jag. Eventuellt blir flygplatserna presenter...

Tur vi delade på frakten Harri.  :P :D
Blogg: Robotkampen

42Hz

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 02 Juni 2010 kl. 10:29
Tack för tipset! Köpte två flygplatser och tre 40005, bra med bruna slopes tänkte jag. Eventuellt blir flygplatserna presenter...

Tur vi delade på frakten Harri.  :P :D

Hehee.. Ja, den var ju såå billig! Jaja, med min 'tur' hade väl erbjudandet varit borta om man hade börjat dividera om sånt! :)

"This email is confirmation that we have received your order placed on 02/06/2010. Your order details are below."
//Harri

42Hz

Varför heter den 7894 när man söker på set-reference på lugnet? 3182 hittade den inte alls...
//Harri

Sirre

Nu var det visserligen ett tag sen jag köpte något från S@H, men min beställning är tydligen redan ivägskickad (dvs efter bara åtta timmar).
Brukar det vanligtvis gå så fort?

Ferdik

Såg något skumt. I den finstilta texten när man kryssar i " accpet order details" står det att man måste testa om flygplanet verkligen flyger genom att kasta ut det från en högt belägen punkt.

SuperMario

Citat från: sweMezza skrivet 02 Juni 2010 kl. 00:35
....

Dagens guldstjärna till SuperMario!

Citat från: SuperMario skrivet 01 Juni 2010 kl. 21:16
Själv har jag inte råd... :'( :'(

Men då... Jag har inte fått bekräftelsemailet ännu men om flygplatserna kommer fram som de ska får du gärna ta det ena för priset plus halva frakten (frakten blev 125:-). Skicka ett PM bara.
Stort tack!!!

Men det behövs inte, jag har redan 2 st. (köptes på ToysRUs i Uppsala när det var 50% på allt LEGO). :P :P

SuperMario

Citat från: Ferdik skrivet 02 Juni 2010 kl. 11:17
Såg något skumt. I den finstilta texten när man kryssar i " accpet order details" står det att man måste testa om flygplanet verkligen flyger genom att kasta ut det från en högt belägen punkt.
Hahahaha!!
Nice one!  ;D ;D

flossfloss

Har lagt en order jag med.. får se om det dyker upp inom någon vecka. :-)

devva

fick ett mail att även min var ivägskickad, ska bli intressant detta..

Pekblom

Jag tror på en medveten handling. De är för stora för att missa en sådan här sak.

När jag jobbade med datorer kunde våran inte namngiva huvud leverantör sänka priset på vissa maskiner med 50-75% ett par dagar för att i sin tur kunna leverera siffror på en viss uppnådd sälj kvantitet på en specifik produkt under en viss period. Snitt förtjänsten kanske minskade men de uppnådde ett resultat som fick bonus klockorna att ringa på försäljningsavdelningen...
Våran IT-chefen fick även en resa till USA som tack för att vi köpte så mycke.
Och vi hade en lastpall med lapptoppar vi inte viste vad vi skulle göra av..

(behöver jag nämna att det mörkades mot ekonomiavdelningen? och att jag slutat där)

Record

Allt verkar vara hur normalt som helst, annars skulle dom rättat till priset under dagen.

Fick mail om att dom skickat det.

Det är väll perfekt att vi kan få handla nått till Superpris på S@H.. ;D
Friskt satsat, hälften vunnet..

thompabompa

Citat från: Pekblom skrivet 02 Juni 2010 kl. 18:10
Jag tror på en medveten handling. De är för stora för att missa en sådan här sak.

Men varför bara på de svenska priserna? Vill man tömma lagret vill man troligen göra det jäkligt fort för att minska exponeringen mot sina återförsäljare som kanske inte är så glada för priskonkurrens. Och då är det ju lättare att få utväxling om man gör det mot så många kunder som möjligt.
Och om det är en kampanjgrej; varför signalerar man inte prissänkning på den här grejer som man alltid gör annars?

Superkalle

Tro mig, det är ingen kampanjgrej. De har gjort fel förrut.
Har alla handlat nu? Om någon ringer Lego imorgon kan vi ju se hur lång tid det tar innan de ändrar.

Fredrik

Klart de e ett fel  :) vem säljer av varor som precis kommit in? och varför till 1/3 av orginal priset? och varför i sverige? nää helt klart ett fel. och de e inte första gången. I canada för nån månad sen så var de ju 25% rabbat på milennium falcen, men nåt fel inträffade och dem såldes med 75% rabbat :) villken deal, 1500 istället för 6000 :)