[WIP] Von Ankas Pengabinge

Startat av Muede, 13 Januari 2015 kl. 21:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Muede

En trofé från en av Joakims många äventyr!

Pöngabinge?!

Edit: Ser nu att jag måste köpa en svart breastplate 2587 också..
/ Muede

Gurto

Citat från: Muede skrivet 07 Juni 2015 kl. 23:41

Pöngabinge?!

Sjyst men förklara gärna för en som inte har koll på von Ankas allas troféer - vad är "glasringen? :)

EpsilonEta

Citat från: Gurto skrivet 08 Juni 2015 kl. 23:02
Citat från: Muede skrivet 07 Juni 2015 kl. 23:41

Pöngabinge?!

Sjyst men förklara gärna för en som inte har koll på von Ankas allas troféer - vad är "glasringen? :)
Det är ett rep gjort av diamant för att hålla rustningen på plats. (rustningen är täckt av "lösidrös")

Vad är det du byggt det av? transparent slang?
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Muede

Jepp. En rutning täckt med lösidrös. Ämnet som upplöser allt utom diamant. Oppfinnar-Jocke tillverkade detta på uppdrag av Joakim. Han hällde sedan ut det på marken för att snabbt skapa en gruva. Lösidröset fortsatte till jordens medelpunkt med ankorna tätt efter.

Efter detta förvarades lösidröset i en diamantburk till gentlemannatjuven/playboyen Armand Lutin fick tag i burken och en rustning. Han penslade på diamantstoft på rustningen och sedan lösidrös. Detta gjorde att han hade en dräkt som "glorpade" allt i hans väg. I två serieäventyr fick ankorna möta denna värdiga motståndare.

Jag har använt en 11833 med några round 1x1 plates på som "diamantsnöre".

/ Muede

Nilseman

Åh lösidrös! Åh kalle anka från barndomen! Minns det äventyret nu. Tänka sig att man här på Swebrick skulle hitta det gamla minnet. Oj oj oj, måste hitta den tidningen nu, Vet du vilket nummer/år den var med?

Åh just det, Helgrymt bygge!!

Tillagt direkt ( nummer 13 1995 verkar vara första gången)

Anders67

Muede

Såg den med. Han hade lagt ner lite mer pengar. Den är mycket snyggare och framför allt stabilare än min. Måste fundera lite nu.. känns inte lika roligt att bygga helt plötsligt..  :-\
/ Muede

Carl T

Trist känsla. Men det finns alltid någon som har mer pengar, mer tid, längre öhh... legobitar, snyggare skägg och så vidare.

För motivation: fundera över vad du kan göra bättre / annorlunda och fokusera på det.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Odidoma

Tråkigt, jag hoppas att du fortsätter med din pengabinge men jag förstår känslan.

swestar

Citat från: Odidoma skrivet 27 Juni 2015 kl. 23:24
Tråkigt, jag hoppas att du fortsätter med din pengabinge men jag förstår känslan.
+1
Citat från: Carl T skrivet 27 Juni 2015 kl. 23:12
...längre öhh... legobitar...
::)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Magnus den store

Förstår, men låt den vila över semestern. Sen tar du nya tag och tänker du på barnen i Afrika Halmstad.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Eigenbrötler

Citat från: Muede skrivet 27 Juni 2015 kl. 22:46
Såg den med. Han hade lagt ner lite mer pengar. Den är mycket snyggare och framför allt stabilare än min. Måste fundera lite nu.. känns inte lika roligt att bygga helt plötsligt..  :-\

den känslan har man fått ett antal gånger när man haft en ide om ett technicbygge, och sen ser någon som redan "gjort det"...
har inget botemedel eller stärkande ord, jag brukar bara börja på nya planer...
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Memmla

Åh nej, hoppas du fortsätter bygga ändå eftersom jag själv tycker att den är skithäftig och är sugen på att se den IRL på någon utställning i framtiden, men fullt förståeligt om det inte känns lika värt längre när det plötsligt finns en föregångare med prislapp på dessutom.  :-\

Anders67

Citat från: Muede skrivet 27 Juni 2015 kl. 22:46
Förlåt, det känns inte alls kul att ha postat detta, känns som om det är jag som är skyldig.
Vet inte om den är snyggare eller stabilare än din. Prislappen visa också vilket otroligt häftigt bygge du påbörjat och att få se något sådant IRL hade varit häftigt!

Tie Fighter

Det var likadant för mig när jag byggde Rivendell.
Skit i vad andra har byggt och bygg för dig själv och efter dina visioner av hur den ska se ut.