[WIP] Von Ankas Pengabinge

Startat av Muede, 13 Januari 2015 kl. 21:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Odidoma

Citat från: Sirre skrivet 30 Juni 2015 kl. 01:13
Jag har också följt ditt bygge sen du startade den här tråden, och jag håller med om att du inte ska bry dig om andras kreationer. Bygg för din egen skull och efter egen vision. Sen kommer det ju vara skithäftigt om man fick se Von Ankas Pengabinge IRL på en utställning och dessutom byggt av en swebrickare! ;D
+100!

Joacim

Citat från: Muede skrivet 28 Juni 2015 kl. 19:02
Tack för alla uppmuntrande och kloka ord! :)

Jag fick ett sms från en kompis som undrade om det var min. Han hade sett den i nåt flicrflöde eller nåt. Det var då jag gick in och kollade på forumet, så det var inte du som gav mig den "dåliga" nyheten, Anders. ;)

Efter allt som skrivits här på forumet har jag bestämt mig för att färdigställa den. Har ett antal beställningar på väg in så förhoppningsvis blir det en större update snart.

Tack igen för allt stöd. Jag hade nog inte fortsatt utan det. Swebrick är bäst!  ;D

Vad skulle annars lysa upp våra lunchträffar? Det skulle väl vara om din son var med igen tror nästan att han stal mest uppmärksamhet på sista träffen 8)

Ps till er som inte sett något av Muedes binge IRL kan jag säga att den är så grym! Klart du måste bygga vidare! :)

AndersI

Självklart kan det kännas som en broms när man upptäcker att någon annan har byggt samma idé som man själv håller på med, men samtidigt är det ju som alla här säger: Din binge är din binge, och den är fortfarande precis lika unik, och vi väntar alla med spänning på att få en chans att se den i verkligheten. Vad som görs/har gjorts på andra ställen i världen har inte alls samma relevans!

Som GBC-byggare, t.ex., inser man snart att vad man än kommer på så har någon redan byggt det, större och vackrare - man får glädjas åt att man kom på det och genomförde det, inte slaviskt byggde en kopia (även kopierande av en bra modell kan vara kul, förstås!).
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

o0ger

Min åsikt är att du ska fundera själv på om du vill bygga vidare eller inte. Det är viktigt att komma ihåg att man bygger för att man tycker att det är kul och för att uppnå sina egna mål. Om du kommer fram till att du inte vill bygga vidare på bingen så ska du inte göra det.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

EpsilonEta

Jag såg ingen lösidrös rustning i hans troférum (fast den står inte där så länge i serierna heller)

När jag började med lego igen försökte jag bygga en G1 Optimus Prime. Innan jag var helt klar såg jag en i liknande storlek på internet och gav upp. Jag försökte bygga en större baserad på MP-01 (största leksaken) men kom inte så långt innan jag började läsa serietidningen Infiltration (dessutom har folk gjort MP-01 också).
Jag började jobba på Infiltration varianten av Optimus och i sådär fem år var jag rädd att någon annan skulle hinna före.
Än idag har jag inte sätt någon och min Optimus är den största och mest komplicerade på internet.

Vad jag försöker säga är så klart att nu får du bygga bingen i 1:1 ;D
Nä, men vill man vara unik på internet får du jobba riktigt hårt (vet inte om Optimus var värt det, skulle gjort flera små istället).
Att vara "bäst i värden" var inte så speciellt. Bättre att ha kul och bygga än att köra slut på sig med enorma/unika byggen.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Record

Jag håller med om vad ni skriver, byggarglädjen framför allt! sen är det så för mig att jag vill faktiskt uppleva LEGO IRL det är faktiskt det som jag känner mest för, att träffa människor som tex bygger en binge, ett skepp en robot, att kunna dela med sig under träffar av sina ider och utmaningar, att fysiskt kunna se,ta och känna på det någon skapat, det är ju det vi alla vill, det kan ingen internetbild göra hur bra fotat det må vara.
Friskt satsat, hälften vunnet..

mats

Läser tråden nu. Din binge är snyggare i mina ögon.

dalle

Ett rykte säger att det kan bli en CMF serie med Disney figurer nästa år. Om det är sant och vad det är för Disney figurer får framtiden utvisa.

Muede

Spännande! Men Kalle och hans vänner är ju inte speciellt populära i USA. Fast LEGO är ju europeiskt iof..
/ Muede

swestar

Citat från: EpsilonEta skrivet 30 Juni 2015 kl. 16:05
...Bättre att ha kul och bygga än att köra slut på sig med enorma/unika byggen...
+1 :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Muede

Update! En del våningar kvar att bygga, men den är uppe i fullhöjd på framsidan nu i alla fall. Sen återstår en sisådär 7000 grå bricks innan hela bingen är byggd.  :)

Blir riktigt stabil när allt sitter ihop faktiskt. :D
/ Muede

BeardedNerd

Tjusigt! Byggnaden är ju ikonisk, och jag hoppas att de där Disney-figurerna blir av så du kan befolka den också (visst går det att bygga egna men det saknas riktigt bra bitar för det).

Joacim

Citat från: BeardedNerd skrivet 08 Juli 2015 kl. 08:34
Tjusigt! Byggnaden är ju ikonisk, och jag hoppas att de där Disney-figurerna blir av så du kan befolka den också (visst går det att bygga egna men det saknas riktigt bra bitar för det).

Har för mig att det finns klossbygd Kalle, Joakim, Knatte, Fnatte och Tjatte på en av våningarna!
Så de behöver han kanske inte...

Muede

Nu är själva stommen klar!

Ska tilea lite till och sen bygga klart en liten sluttande kulle runt om.
Frågan är om dollarmärket skall vara tileat eller ej. Det poppar mer när det är otileat, men samtidigt så är det ju inte lika slätt och fiint.

Testade också att börja bygga ett pengahav av curved slopes i olika storlekar. Vad tycker ni? Ser det bra ut?
Man kanske kan piffa upp det genom att ha lösa tiles/pengar/säckar osv liggandes på?

Sen slängde jag in en bild på några våningsplan också.
/ Muede

Majkel

Ser bra ut! Gula slopes funkar bra också, kanske slänga in några sedlar?