[WIP] Von Ankas Pengabinge

Startat av Muede, 13 Januari 2015 kl. 21:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Muede

Här kommer mitt projekt som kommer ta min mesta lego-tid/budget det här året.

Bygger efter Don Rosas ritningar från serien "Ligan möter bingen". https://www.flickr.com/photos/64984763@N02/5916621957/

/ Muede

Odidoma

Roligt bygge och redan nu mycket mer "high-tech" än vad jag trodde innan jag klickade på länken. Det ska bli roligt att följa bygget!

Memmla

Coolt :D Ser fram emot att se uppdateringar på detta.

T. Bricher

En populärkulturell crossover.

En enastående kul idé!

//J

Skafte

de Gothia

jä...ar vad häftigt! kul med bingen, massor av nostalgi och gillar att du bygger den så stor som den egentligen är!  :)

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

ByggareDan

Oj blir ju ett rejält bygge så man förstår ju att det kommer att sluka en hel del pengar (såväl dina som legoguldmynten)
Jag gillar såna här lite udda byggen som ändå har en "riktig" förlaga.
Detta bygge är ju som många andra lite större byggen, man fattar/förstår inte dess briljans riktigt förrens man sett dom live på någon träff.

/ByggareDan

Majkel

Kul att du är igång! Cirkeln ser bra ut, har du kommit fram till hur du ska göra med ev öppningsbarhet?

Akhkharu

En riktigt bra start! Ska bli kul att följa...

Peter S

Citat från: Majkel skrivet 13 Januari 2015 kl. 22:50
Kul att du är igång! Cirkeln ser bra ut, har du kommit fram till hur du ska göra med ev öppningsbarhet?
Vadå? Den är väl inbrottssäker!  ::)

Risgrynsgrot

Läste faktiskt "Ligan möter Bingen" igår kvälll! Detta kommer garanterat bli maffigt.  :)

ompah

wow! coolt, glom inte att fylla den med $$$ :D

EpsilonEta

Oj, vad stor. Även om du gör ett golv att lägga pengarna på kommer det gå åt en hel del guldbitar att täcka ca 60 x 100 studs.
Don Rosas serier var anledningen till att jag fortsatte prenumerera på Kalle Anka. (slutade läsa när han gick i pension)
Tänker du göra den engelska originalet med $-tecken eller den svenska JvA varianten?
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>