Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Rum från 80-talet

Startat av jalex, 14 December 2014 kl. 19:19

Föregående ämne - Nästa ämne

Memmla

Grymt! Fantastiskt snyggt byggt.  :D

AndersI

Så otroligt välfyllt med detaljer! Och allting är så på pricken! Men hur ska jag nu kunna bestämma mig för vilken bild som ska vara bakgrund på min skärm? Har ditt kök för närvarande...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

andreaseldh

Mina favoriter, förutom allt som Skafte så fint uttryckte det, är den fiffigt byggda trasmattan och att bilen i bruna skåpet har tappat ett däck. Men jag skulle vilja se mer av den gröna bilen i höger bildkant. Sedan saknar jag antennen på bilen på trasmattan, jag vill minnas att den var radiostyrd.

lindyhep

Galet fantastiskt bra.
Förstår varför den redan blivit bloggad http://www.brothers-brick.com/2014/12/14/did-you-grow-up-with-these-toys/
Grattis!

Går inte riktigt att se sig mätt....ska kika vidare på alla detaljer imorgon (idag).
Almanacksblad på golvet? Sånt man rev av dag för dag alltså.

Odidoma

Kan bara hålla med alla andra, så fantastiskt snyggt och igenkänningsfaktorn är total! Verkligen imponerande!

dalle

Jösses. Såg den först på TBB, och vad bra den är. Många gamla leksaker en känner igen. Minns särskilt den där apparaten man såg bilder i genom att stoppa in en skiva. Vad hette den. Sen är fransarna på trasmattan finurliga.
Såg för ett tag sen någon som byggt pojkens rum i Toy story som jag gillade mycket. Men jag undrar om inte denna är ännu bättre.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Sollan

Så otroligt levande och bra!

Illuwatar

Fantastiskt - med hög igenkänningsfaktor :)

Du har verkligen fått med en massa detaljer som man känner igen - inklusive den snea rullgardinen...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

marpe

Du går från klarhet till klarhet. Hur är imman i fönstrens nederkant gjord?
Och den brandgula (=orange) krokiga pennan i pennstället?

Kvarnbacka

Fantastiskt, det här blir man glad av att se  :)

jalex

Tack för alla era kommentarer!  :D

Citat från: Record skrivet 14 December 2014 kl. 19:27
Hur bär du dej åt?  får du bygga om några gånger innan du får till det?

Jag började med att bygga ett antal olika 80-tals leksaker. Hade någon diffus plan att de skulle stå på ett skrivbord, men sedan blev rummet bara större. Jobbigast var väggen och fönstret som jag fick bygga om några gånger. Kompositionen av leksakerna tog också tid.

Citat från: andreaseldh skrivet 14 December 2014 kl. 23:29
Sedan saknar jag antennen på bilen på trasmattan, jag vill minnas att den var radiostyrd.

Ja det stämmer, och det missade jag faktiskt. Jag utgick från en "Thunderbolt frame buggy", men fotot som jag kollade på när jag byggde den hade tydligen tagit av antennen...

Citat från: marpe skrivet 15 December 2014 kl. 09:36
Hur är imman i fönstrens nederkant gjord?
Och den brandgula (=orange) krokiga pennan i pennstället?

Det ska föreställa snö, och det är helt enkelt ett antal slopes i olika varianter. Pennan är en orange "Dinosaur Tail End Section".
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

jalex

Citat från: Stigge72 skrivet 14 December 2014 kl. 20:24
Hur mycket extra har du byggt, dvs utanför bilden? ;)

Ja det är inte mycket att se utanför bilden...  :) Det gick åt många bitar, och det var på gränsen att det räckte.

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Nilseman

Wow. Helt galet. Jag kan knappt bygga ihop två bitar utan ritning (nästan iaf☺ som Emmet i LEGO movie)   den vita platsbanken var ju kanon!

Gideon

Riktigt snyggt och hög igenkänningsfaktor för en som minns en del av de där leksakerna som barn :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram