Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Rum från 80-talet

Startat av jalex, 14 December 2014 kl. 19:19

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonfil

Etch-a-sketch! Trasmattan och tapeten är det hög igenkänningsfaktor på!

Det här är nog den högsta densiteten på högklassiga mikrobyggen jag sett. Man får kämpa för att hålla reda på vilken skala man befinner sig i!

jalex

Citat från: Nilseman skrivet 17 December 2014 kl. 21:29
Wow. Helt galet. Jag kan knappt bygga ihop två bitar utan ritning (nästan iaf☺ som Emmet i LEGO movie)   den vita platsbanken var ju kanon!
Citat från: Gideon skrivet 17 December 2014 kl. 22:26
Riktigt snyggt och hög igenkänningsfaktor för en som minns en del av de där leksakerna som barn :)
Citat från: lingonfil skrivet 19 December 2014 kl. 10:55
Etch-a-sketch! Trasmattan och tapeten är det hög igenkänningsfaktor på!

Det här är nog den högsta densiteten på högklassiga mikrobyggen jag sett. Man får kämpa för att hålla reda på vilken skala man befinner sig i!

Tack! Kul att ni gillar den!  :D
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

footos

Mycket bra gjort. Hade en röd sådan lampa på ett slående likt skrivbord.  :)

Aro

Min säljtråd nu inför Julen:http://www.swebrick.se/index.php?topic=7759.0

robban

Väldigt snyggt och träffsäkert, mycket man känner igen från barndomen :).. men var är Lego lådan? :P
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Record

Citat från: robban skrivet 20 December 2014 kl. 08:24
Väldigt snyggt och träffsäkert, mycket man känner igen från barndomen :).. men var är Lego lådan? :P

Kul att du tog upp det, jag undrade just det samma?

En sak till, har du haft någon typ av referensbild när du byggde, eller är det bara taget ur minnet, eller filmerna du såg??
Friskt satsat, hälften vunnet..

jalex

Tack för kommentarer!

Citat från: robban skrivet 20 December 2014 kl. 08:24

Hade lite funderingar på att ha med något nanobygge i LEGO, men det fick inte riktigt plats. Det var flera andra små leksaksbyggen som jag valde att inte ha med, till förmån för kompisitionen.

Citat från: Record skrivet 20 December 2014 kl. 13:37
En sak till, har du haft någon typ av referensbild när du byggde, eller är det bara taget ur minnet, eller filmerna du såg??

Jag hade flera olika bilder på 80-tals leksaker som jag googlat fram, men själva rummet var inspirerat från diverse filmer och minnen från när jag var liten. Lampan var precis en sådan jag själv hade :)

shutter

Instämmer i lovkören. Ser nya detaljer hela tiden. Handtaget på fönstret t.ex. Snyggt.

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

Nilsson.calle

Riktigt snyggt. Mycket detaljer och men ser nya saker hela tiden.
Gillar golvet.

Perhed

Sanslöst vackert! Detaljrikedomen är underbar. Jag gillar även masonbricks till golv. Jag associerar till en mönstrad heltäckningsmatta i plast. Är jag ute och cyklar? Kompositionen är också perfekt, ett mycket realistiskt stökigt barnrum.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

micke

Riktigt hög känslofaktor i detta bygge, får fina minnen tillbaka, bra klossat!
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Byggareolof

:
Citat från: jalex skrivet 14 December 2014 kl. 19:19
En pojkes (troligtvis) rum från 80-talet. Jag fick inspiration till detta bygge efter att ha sett diverse 80-talsfilmer som innehållit scener från liknande rum (som t ex E.T., Goonies etc) och såg hur mysiga och  detaljrika rummen var, fyllda med leksaker, men ändå välinredda. Kanske ni känner igen några av leksakerna? :)

Väldigt snyggt bygge känner till det mesta har drömt om att kunna få en del av det  :D

jalex

Tack för allt beröm!

Citat från: Perhed skrivet 02 Januari 2015 kl. 14:58
Jag gillar även masonbricks till golv. Jag associerar till en mönstrad heltäckningsmatta i plast. Är jag ute och cyklar?

Precis! Det var känslan av plastig heltäckningsmatta jag försökte få till.

Emma

Otroligt välgjord!

Hur har du gjort framhjulen på traktorerna?
Region Mitten