Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Rum från 80-talet

Startat av jalex, 14 December 2014 kl. 19:19

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

En pojkes (troligtvis) rum från 80-talet. Jag fick inspiration till detta bygge efter att ha sett diverse 80-talsfilmer som innehållit scener från liknande rum (som t ex E.T., Goonies etc) och såg hur mysiga och  detaljrika rummen var, fyllda med leksaker, men ändå välinredda. Kanske ni känner igen några av leksakerna? :)

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Risgrynsgrot

Som vanligt med dina byggen så får man titta en extra gång innan man ser att det är LEGO! Mycket detaljer att hitta och njuta av, men av alltihop så är nog lampan min favorit!

Snyggt klossat!  ;D

Record

Nog förstod jag innan jag öppnade tråden att det skulle vara nått extra, jag saknar ord för hur snyggt du lyckats få till det, svårt att fatta att det är LEGO, man får titta intensivt för att se det, 10/10 tummen upp för ännu ett super snyggt MOC.

Hur bär du dej åt?  får du bygga om några gånger innan du får till det?
Friskt satsat, hälften vunnet..

werpan

Helt fantastiskt fint! Vilken detaljrikedom! En fröjd för ögat!

insurrection

Selander

Jättefint gjort !
Riktig barnkammarkänsla !!!

Myko

Tie Fighter

boba johan

Stigge72

Riktigt snyggt!

Hur mycket extra har du byggt, dvs utanför bilden? ;)

SvanteOlof

ordvits: studsmatta = 4186

o0ger

Fantastiskt vackert!

Jag känner ju igen mycket så klart. Etch-a-scketch, Optimus Prime. alla hade såna där långa pennor stående i ett pennställ på skrivbordet. Man hade leksakerna i en back.

Och en liten porslinstomte som man pliktskyldigt ställde fram varje jul.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Sockerbit

Fint, lampan är en favorit.

Skafte

Förutom allt gillar jag rullgardinen på sned!

TorstenHorssten

Viewmastern! och så är ju den låga bruna hyllan så typisk. Men lampan är favoriten. Pixar, anyone?