Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 September 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

andli

Det är bara 66 burkar i butiken, sortimentet försöker vi hålla uppdaterat här
http://www.swebrick.se/index.php?topic=9296.0
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

dalle

20 - 29 maj ska de ha Grand opening på Lego Store. De brukar visst ha det efter ett par månaders öppethållande. I entrédörrarna till MoS står det att det ska byggas med 400 000 bitar. Fråga idag föreståndarinnan om vad som händer men hon visste inte så mycket mer än att det ska ske saker både i och utanför butik. Hon skulle meddela när hon visste mer.

dalle

Lordflintstone

Citat från: dalle skrivet 18 Maj 2016 kl. 08:38
Här är lite mer info om Grand opening på fredag.
Kommer nog att besöka butiken på fredag eftermiddag.

http://stores.lego.com/sv-se?CMP=EMC-VIP2016_05_17_Stockholm_BRS_GSO&HQS=Hero_CTA_EN&RRID=1714035&RMID=VIP_2016_05_17_Stockholm_GSO_BR
+1 på fredag eftermidag.
SUCK jag vill ha legoaffärs lådan men då skall man hitta något för 1200 kr när det inte har släppt nya SW seten men samtidigt finns det på webbhallen.

Perhed

Citat från: Lordflintstone skrivet 18 Maj 2016 kl. 08:45
Citat från: dalle skrivet 18 Maj 2016 kl. 08:38
Här är lite mer info om Grand opening på fredag.
Kommer nog att besöka butiken på fredag eftermiddag.

http://stores.lego.com/sv-se?CMP=EMC-VIP2016_05_17_Stockholm_BRS_GSO&HQS=Hero_CTA_EN&RRID=1714035&RMID=VIP_2016_05_17_Stockholm_GSO_BR

+1 på fredag eftermidag.
SUCK jag vill ha legoaffärs lådan men då skall man hitta något för 1200 kr när det inte har släppt nya SW seten men samtidigt finns det på webbhallen.

Kanske dags att köpa mig brick bank nu då?
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

BeardedNerd

Rent teoretiskt skulle jag kunna vara i Stockholm den 29:e. Kan promosetet vara slut då?

darthmortar

"Erbjudandena är endast giltiga från 20 till 29 maj 2016 och är en belöning för aktiv användning av LEGO-passet." Vad är detta för pass?
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Peter S

Citat från: darthmortar skrivet 18 Maj 2016 kl. 20:11
"Erbjudandena är endast giltiga från 20 till 29 maj 2016 och är en belöning för aktiv användning av LEGO-passet." Vad är detta för pass?
Gäller om man deltar i deras roliga lekar. Troligen är det ett litet häfte där man ska samla stämplar eller något. Det är första gåvan som är markerad så.

krakfot

Jag tänkte försöka hinna förbi MOS i morgon em, någon annan som jag kommer stöta på där på em och som man kan ta en fika med och "leka roliga LEGO lekar" med? (Jag måste bege mig mot Gotland vid fem, men har i princip em fri i övrigt.)

dalle

Citat från: krakfot skrivet 19 Maj 2016 kl. 11:18
Jag tänkte försöka hinna förbi MOS i morgon em, någon annan som jag kommer stöta på där på em och som man kan ta en fika med och "leka roliga LEGO lekar" med? (Jag måste bege mig mot Gotland vid fem, men har i princip em fri i övrigt.)
Jag kommer vara där i morgon em, har ett möte annars rätt fri.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: dalle skrivet 19 Maj 2016 kl. 11:57
Citat från: krakfot skrivet 19 Maj 2016 kl. 11:18
Jag kommer vara där i morgon em, har ett möte annars rätt fri.

Jag hoppas kunna komma runt halv fyra, fyra.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

andli

Det är alltså man får om man handlar för 1200kr?
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: andli skrivet 19 Maj 2016 kl. 14:36

Jag har inte riktigt förstått storheten i dessa set. Vad ska ni ha dem till? Är det en investering? Ska ni bygga det? Detta kostar över 700 på BL, oöppnat. Klistermärkena och figuren är väl unika, men inte resten av bitarna.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Skafte

Säljs tyska fotbolls-CMFerna i Legobutiken? De skulle ju bara finnas i Centraleuropa, men de säljs ju till Sverige via s@h i alla fall.

andli

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 19 Maj 2016 kl. 18:03
Citat från: andli skrivet 19 Maj 2016 kl. 14:36

Jag har inte riktigt förstått storheten i dessa set. Vad ska ni ha dem till? Är det en investering? Ska ni bygga det? Detta kostar över 700 på BL, oöppnat. Klistermärkena och figuren är väl unika, men inte resten av bitarna.
Minifigen är inte ens unik, delarna finns i andra set, håret är väl det mest unika, men finns tex med i detective office...
Jag gillar legobutiken i bättre, då får man ju med några trycka "legoaskar" med också och gubbar i lego uniform :)
Blev besviken på när jag såg den live på LW i våras... (där den gick för några hundra danska på AFOL auktionen)