Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 September 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

Citat från: Jimpen skrivet 23 Januari 2016 kl. 18:57
mos???

Mall of Scandinavia brukar ju förkortas MoS, mos, moset eller liknande här i tråden

/ByggareDan

Sockerbit

lingonfil

Record

Begreppet har nog inte rotat sig riktigt än, men snart så blir det "rotmos" trumvirvell :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

drdoddo

Citat från: Sockerbit skrivet 23 Januari 2016 kl. 15:32
Jag såg den idag i moset!
Nice, tack! Får se om man hinner förbi där imorgon då  :D$$$

Peter S

Är det läge att byta namn på rubriken till Lego Brand store Stockholm, Mall of Scandinavia (MoS) för att undgå ytterligare förvirring? Eller kommer det också att förvirra?

andli

Du menar så som den andra tråden om sortimentet heter ? ☺
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Nextuz

Citat från: Record skrivet 23 Januari 2016 kl. 22:39
Begreppet har nog inte rotat sig riktigt än, men snart så blir det "rotmos" trumvirvell :P

Får de en arg insändare i tidningen så väl det en Motros? :P

andli

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Lordflintstone

Svarade på deras butiksundersökning.
Och fick svar personligt svar av nuvarande store supervisor.
Kanske för att jag var extremt positiv på undersökningen, men tycker ändå det är bra servis att skicka ett meddelade som inte var massutskick.

Nyllet

Jaha, då har även jag gjort mitt första besök i LEGO Store. Väldigt trevlig och tillmötesgående personal; tre unga tjejer försökte göra sig behövda genom att få oss 8-9 besökare att fråga dem om någonting. :)  Fast de verkade som de flesta av oss, inklusive jag själv, mest strollade runt och försökte hålla fingrarna i styr ...

Nej, jag köpte inte något den här gången - men det lär bli fler besök dit.  ;)

mrbluedude

Hur är det prismässigt i MoS på lego? Alltså håller det ungefärliga priser "som alla andra" eller är det dyrare/billigare? Kunde vara kul att veta då jag skall till Solna i mars och kolla på melodifestivalen finalen live. Bor då på Arenans hotell och har ju väldigt nära till MoS ;)
-------------------------------

Mina legobilder hittar ni på:
Instagram married_to_lego

-------------------------------

Myko

Det är samma priser som på Shop @ Home, dvs Legos riktpriser.

klennart

Jag besökte nylogen lego butiken i mall of Scandinavia i Solna. Jag ahade fått uppgift om att de sålde Lego i lösvikt.

Detta stämde, men tyvärr var det varken hackat eller malet. De hade ca 200 burkar, varje burk innehåll en sorts bit i en färg. Med tanke på att en bit kan finnas i ca 50 färger, så var urvalet för litet för att man skulle kunna block ihop just det man behöver för ett bygge.

I övrigt så hade de ett stort urval av byggsatser (kanske alla). Jag noterade att de hade de största satserna såsom Town bridge, samt arkitekt satsen, något som man inte finner i normala butiker

Magnusengstrom