Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 September 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

De väntade på uppdaterade priser(?) på pab:en sa en kvinna till mig. T.ex hade de den danska panten ännu på 6,50 om du tar med en redan köpt burk. Oklart om hon menade att burkpriserna OCH de andra priserna skulle ändras. Jag tycker 199 är ca en tia för dyrt ;)

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Pekblom

Det har redan framkommit att det var mycket folk, så jag begränsar mig till en mingelbild.
Den här tog jag på vägen ut. alltså ca 21:30 då var det fortfarande rätt mycke folk som inte kommit in än..

o0ger

Vad gör alla där undrar man ju? Bara hänger?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gideon

Vet inte om någon redan har skrivit det här, men eftersom vi är i "Var kan man köpa LEGO"-forumet: Vad kostade PaB-burkarna?
Antar att allt övrigt var MRSP.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Myko

Citat från: Gideon skrivet 13 November 2015 kl. 11:33
Vet inte om någon redan har skrivit det här, men eftersom vi är i "Var kan man köpa LEGO"-forumet: Vad kostade PaB-burkarna?

Det står några inlägg upp. ;)

darthmortar

Citat från: Gideon skrivet 13 November 2015 kl. 11:33

199 för en stor och 99 för en liten
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Nextuz

Ingen som funderat på o medbringa sig en tändare och trycka ut inbuktningen i botten? :P

Skafte

Citat från: Nextuz skrivet 13 November 2015 kl. 11:56
Ingen som funderat på o medbringa sig en tändare och trycka ut inbuktningen i botten? :P

Enklare att ta med en modifierad burk hemifrån. Om vi nu skall diskutera oegentligheter på forumet.  ;)

mossarp

Jag lyckades få in ca 600 bitar i en stor mugg (160SEK inkl tax) när jag var i Orlando i somras och då hade jag ändå en massa 6x6 plates och mellan stora vingar (kommer inte ihåg vilken) wedge plate wing.
När man byggt ihop sin klump och tryck der den i muggen så fyller man ju alltid det sista men en massa studs.  ;D
Eller en massa 3741 . De spretar dock lite så det kan vara svårt utan att böja stjälkarna för mycket.

darthmortar

Jag såg flera som hade överfulla muggar. De tejpade bara på locket
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Gideon

Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Memmla

Det här med att bygg-fylla en mugg, finns det någon jämförelse på hur mycket mer man faktiskt vinner på att göra så? För det känns sjukt tidskrävande att stå och bygga lager i butiken. :p

Lordflintstone

Citat från: Memmla skrivet 13 November 2015 kl. 14:34
Det här med att bygg-fylla en mugg, finns det någon jämförelse på hur mycket mer man faktiskt vinner på att göra så? För det känns sjukt tidskrävande att stå och bygga lager i butiken. :p

+1

Magnusengstrom

Citat från: Memmla skrivet 13 November 2015 kl. 14:34

Du kan nästan få in 1 och en halv mugg bara att vara lite aktiv i byggandet i muggen, gäller alla element.

blandar man tex3741 och 4073 kan du få in en hel del extra.