Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 September 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

mssm

Citat från: dalle skrivet 17 September 2014 kl. 10:58
Mall of Scandinavia (Moset kallat) öppnar nästa år. Trolig placering på en brand store.

För att väcka en gammal tråd till intresse igen. Jag drar mina vilda kort och chansar snarare på en placering inne på Åhlens City.
Deras shop-in-shop idag är inget annat än katastrof och tanken är efter renovering att hela barnavdelningen ska flytta upp en våning.. och jag vågar nästa sätta mina kort på att det blir en brand store där. Kan också vara en hänvisning varför modellen skulle byggas. Host.  8)

Sisilisko

Citat från: mssm skrivet 01 November 2014 kl. 19:27
Mall of Scandinavia (Moset kallat) öppnar nästa år. Trolig placering på en brand store.

För att väcka en gammal tråd till intresse igen. Jag drar mina vilda kort och chansar snarare på en placering inne på Åhlens City.
Deras shop-in-shop idag är inget annat än katastrof och tanken är efter renovering att hela barnavdelningen ska flytta upp en våning.. och jag vågar nästa sätta mina kort på att det blir en brand store där. Kan också vara en hänvisning varför modellen skulle byggas. Host.  8)

Åhléns store-in-store är fortfarande en katastrof.
Jag tror en brand store placering där är att grotta in sig imho. Placeringen i butiken är dålig: svår att hitta och inklämd i ett trångt hörn mellan "barnrumsinredning" och andra leksaker.

Jag tror på Mall Of Scandinavia i så fall. Eller de ställen där jäktade föräldrar har vägarna förbi. Byt ut Buttericks på Drottninggatan.

/S

andreaseldh

Citat från: Sisilisko skrivet 02 November 2014 kl. 21:10
Jag tror på Mall Of Scandinavia i så fall. Eller de ställen där jäktade föräldrar har vägarna förbi. Byt ut Buttericks på Drottninggatan.

Men den är ju så liten, byt ut Clas Ohlson på Drottninggatan istället!

Gideon

Ja, det låter sannolikt eftersom de lär vilja ha dit många "flaggskeppsbutiker" från kända varumärken på samma sätt som i high-end-gallerior på andra sidan Atlanten. När det kommer till leksaker är väl Lego nog det mest högprofilerade varumärket?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Pekblom

Var och jobbade lite på det som skall bli Mall of Scandinavia.
Det är så sjukt stort.
Jag med min lilla hjärna kan inte fatta hur det skall gå runt? Det måste säljas många tröjor och byxor (och LEGO) där för att få ekonomin att dra runt det.
Men om det blir en "brandstor" i Stockholm så är det där jag gissar att den kommer att ligga.

pazappa

Undrar om de då kommer att erbjuda när de öppnar ;)
... eller något annat exklusivt så att vi står där som Apple fanboys och köar...

Ozp

Citat från: pazappa skrivet 10 November 2014 kl. 09:42
Undrar om de då kommer att erbjuda när de öppnar ;)
... eller något annat exklusivt så att vi står där som Apple fanboys och köar...

De ska tydligen byta set till nästa år. http://www.swebrick.se/index.php?topic=7530.0

BeardedNerd

Åhléns har ju nu flyttat sin leksaksavdelning till fjärde våningen. Osannolikt att de skulle göra det om en exklusiv avdelning var på gång, tycker jag.

Petersbror

Ja med. 15 min gång :) Klart - öppnar en brand store där kommer jag gå de 15 minutrarna flera gånger om dagen :)

Citat från: lingonfil skrivet 18 September 2014 kl. 15:11

Där bor ju jag =)

Plötsligt känns det där jävla köpcentrumbygget inte lika jälvligt längre! Men stackars stackars plånbok...
Med vänliga hälsningar,
Niklas (Petersbror)

lingonfil

Jag läst i det lokala annonsbladet (somliga kallar det för tidning) om vilka butiker som hittils hade tecknat hyreskontrakt i Mall of Scandinavia. LEGO var inte en av dem.

andli

Jag tror inte det betyder något, det pågår nog en hel massa fulspel om vilka som har tecknat hyreskontrakt.
Jag väljer att lyssna på ryktet som säger att vi kommer få en brand-store där i september :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Mikael Sol

Det vore najs med en brandstore i Stockholm. Har lyxen att bo i Malmö så det är lätt att ta sig till butiken i Köpendanmark.

CopMike

Citat från: andli skrivet 25 Februari 2015 kl. 14:58
Jag väljer att lyssna på ryktet som säger att vi kommer få en brand-store där i september :)
Fortsätt lyssna på det ;)!

dalle

Citat från: CopMike skrivet 26 Februari 2015 kl. 08:06
Fortsätt lyssna på det ;)!

Vidare säger rykten att det är tveksamt att MoS:et kommer att öppna i september. Inte ett helt problemfritt bygge så vill det sig väl öppnar det till julhandeln.

lingonfil

Jag tror inte det betyder något, det pågår nog en hel massa fulspel om vilka som har tecknat hyreskontrakt.

De ska ju hyra ut 100 000m2 butiksyta och listan jag såg var klara butiker låg på ca 75 st. Det ska bli 250 st butiker totalt har jag för mig.