påbörjad moc-gata av nybörjare

Startat av jensglindgren, 07 September 2014 kl. 13:07

Föregående ämne - Nästa ämne

Vilket hus passar sämst in?

Blå
1 (9.1%)
Gul
0 (0%)
Grön
5 (45.5%)
svart
4 (36.4%)
vit
0 (0%)
rött
1 (9.1%)

Antal personer som röstat: 11

Omröstningen har avslutats: 30 Oktober 2014 kl. 10:06

jensglindgren

Citat från: Joacim skrivet 20 Oktober 2014 kl. 07:56
Jag känner igen det problemet har samma problem :P
Gatan börjar se riktigt trevlig hut nu ;D
Har redan planer på att Fimpa det gröna huset och förlänga det blåa med en till 16x32-platta. Men får se..

AndersI

Citat från: jensglindgren skrivet 19 Oktober 2014 kl. 22:00Satt och kollade TV och såg ett hus, vips så fick man inspiration...är det bara jag som är så velig?

Nej, det är inte bara du  :)

Jag tycker projektering och labbande nästan är roligare än att fullfölja ett bygge - det blir nästan alltid bara 'hårt arbete' om man ska avsluta ett komplett hus. Du anar inte hur många fasader jag har börjat bygga utan att gå vidare till färdigt hus...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

jensglindgren

Citat från: AndersI skrivet 20 Oktober 2014 kl. 11:45
Citat från: jensglindgren skrivet 19 Oktober 2014 kl. 22:00Satt och kollade TV och såg ett hus, vips så fick man inspiration...är det bara jag som är så velig?

Nej, det är inte bara du  :)

Jag tycker projektering och labbande nästan är roligare än att fullfölja ett bygge - det blir nästan alltid bara 'hårt arbete' om man ska avsluta ett komplett hus. Du anar inte hur många fasader jag har börjat bygga utan att gå vidare till färdigt hus...

Skönt att höra... Ska nog sitta några timmar ikväll igen och knepa ihop allt lite mer idag. Förhoppningsvis får jag fler fönster imorgon så jag får klart fasaden på det blåa huset.

andreaseldh

Det är ju det som är så bra med Lego, att man kan vara hur velig som helst! Jag saknar Apple Store, en bra gata har både affärer och bostäder.

jensglindgren

Citat från: andreaseldh skrivet 20 Oktober 2014 kl. 16:42
Det är ju det som är så bra med Lego, att man kan vara hur velig som helst! Jag saknar Apple Store, en bra gata har både affärer och bostäder.

Tyckte den butiken stack ut för mycket, har byggt om lite igår och nu har jag 4 butiker(i alla utom det röda huset) som ska bekläs med en skylt som visar vad det är för verksamheter.
Kommer nog bli en comic-butik, en apple(mindre skylt), klädaffär och reseaffär.

Sollan

Trevligt, nu blev det mera liv i bygget. :)

andreaseldh

Jag gillar verkligen träden! Man behöver inte bygga mer komplicerat än så, men ändå ser vad det föreställer.

AndersI

Snygg gata! Men murgrönan(?) på det svarta huset verkar dyka upp ur tomma intet - borde väl ha markförbindelse och kontinuitet?

jensglindgren

Tack så mycket.

Jag kände att jag ville göra träden själv också, då jag siktar efter att allt ska vara egengjort, men i framtiden ska jag göra dom lite proffsigare!

Tyvärr har jag inte tillräckligt många "bladbitar" för att dra den längst med hela huset..

Jag funderar på att det röda huset också ska få en affär längst ner, men blir kanske lite mycket, alternativt sätta upp en B&R-skylt eller motell. Eller sätta det gula bredvid det gröna och så göra om det röda till ett hörnhus?

Vad tycker ni?

Sen en fråga till, det svarta huset, jag börjar fundera på att göra det brunt eller vitt istället? Vad tycker ni eller har ni några tips på hur man kan ljusa upp fasaden lite?

jensglindgren

Blev lite byggande ikväll igen.

Joacim

härligt att se ditt bygge framskrida angående egenbyggda träd så finns det en hel del att läsa på följande länk http://www.hispabrickmagazine.com/ se de första tidningarna där finns mycket att se och läsa trädbygge...
Dock bitkrävande, men snygga.

jensglindgren

Citat från: Joacim skrivet 22 Oktober 2014 kl. 08:36
härligt att se ditt bygge framskrida angående egenbyggda träd så finns det en hel del att läsa på följande länk http://www.hispabrickmagazine.com/ se de första tidningarna där finns mycket att se och läsa trädbygge...
Dock bitkrävande, men snygga.

Tack för tipset! Ska titta ordentligt på det senare!

Nu är det röda huset ett minne blott... Blev ett vitt hus istället, sen funderar jag på att göra det gröna rött istället!

Ställer en fråga igen, någon som har idéer om hur man kan få det svarta huset ljusare?

AndersI

Med tanke på takets utformning på det svarta huset kanske det skulle passa med 'murade hörn' i en ljusare färg, som på den här bilden (fast tvärtom):

jensglindgren

Citat från: AndersI skrivet 22 Oktober 2014 kl. 21:58
Med tanke på takets utformning på det svarta huset kanske det skulle passa med 'murade hörn' i en ljusare färg, som på den här bilden (fast tvärtom):

Kanske på tiden att jag beställer lite headlights och tiles i ljusgrått. Smart idee!

AndersI

Du kan ju prova först med bara vanliga 1x2 i annan färg i hörnen.