Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad rev du för Lego idag ?

Startat av mechamike, 03 September 2014 kl. 13:08

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Idag rev jag Åhlénshörnan för att få bitar till mitt ställverk.

Ozp

swestar

Har börjat plocka isär väggar och golv (ej logon) på denna.  :)

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Peter S

Port 41 måste vara granne med port 42 som skiljer PA-CB från civilisationen innanför muren...

Skafte

Jag har rivit mina tre moduler och bakväggen till TIE-hangaren. Fick byta storlek på många förvaringslådor. Jag tror det tog en timme bara att ta isär väggsektionerna med 1x1, 1x3 och 1x6 plates. Thank God(tfred) för brick separators!

Lite ringmur nu kanske?

hknssn

Har haft den här roboten ståendes i över 1 år nu utan att jag gjort något med den, så nu är det på tiden att den rivs.
Fick den inte att fungera så bra som jag hade hoppats så det blev aldrig någon video på den in action.

/Hknssn

Gideon

Rev min modul till PA-CB i helgen. (Tanken är att bygga en större till Klossfestivalen)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Skafte

Jag har gått vidare och rivit mina medeltidshus. Nöjd med det snubblade jag sedan på min enduroscen som jag förträngt. Det får bli lite i taget. Jag fastnade på att sortera alla minifighuvuden. De med glasögon för sig, de med skägg för sig. Är de med både skägg och glasögon en egen kategori eller skall de vara med i den ena? Och är de med mustasch en egen grupp? Skäggstubb? Man kanske skulle klippa gräset istället.

Kwagge

Citat från: Skafte skrivet 07 Juli 2015 kl. 15:15
Jag har gått vidare och rivit mina medeltidshus. Nöjd med det snubblade jag sedan på min enduroscen som jag förträngt. Det får bli lite i taget. Jag fastnade på att sortera alla minifighuvuden. De med glasögon för sig, de med skägg för sig. Är de med både skägg och glasögon en egen kategori eller skall de vara med i den ena? Och är de med mustasch en egen grupp? Skäggstubb? Man kanske skulle klippa gräset istället.

Eller ta en kopp kaffe... el två..

Kwagge

Rev delar av mitt Tåglandskap..  Ska bygga ihop en kompaktare Tåglandskap som ska med till Skaerbeck.. Tanken är att jag o Carl T ska sätta ihop en liten dispklay där...

I helgen river jag nog vallen.. som sen byggs om till 2:0 versionen av CB Tåglandskap...

JohanW

ALLT!
Sonen vill inte låta Lego ta upp plats på hans rum då hans tycker det inte är roligt längre. Bara dator som gäller tyvärr. Så får packas ner och läggas på vinden sålänge  :(

andreaseldh

Min tågbana...

JohanW

Citat från: JohanW skrivet 21 Juli 2015 kl. 13:45
ALLT!
Sonen vill inte låta Lego ta upp plats på hans rum då hans tycker det inte är roligt längre. Bara dator som gäller tyvärr. Så får packas ner och läggas på vinden sålänge  :(

Tog några bilder och vägde i försäkrningssyfte. 37kg blev det.

Odidoma

Citat från: JohanW skrivet 25 Juli 2015 kl. 00:03
Citat från: JohanW skrivet 21 Juli 2015 kl. 13:45
ALLT!

Tog några bilder och vägde i försäkrningssyfte. 37kg blev det.

Är det inte bättre att pappa använder det?

erik1107

Citat från: Odidoma skrivet 25 Juli 2015 kl. 00:22
Är det inte bättre att pappa använder det?

Jag tänkte samma sak :D