Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad rev du för Lego idag ?

Startat av mechamike, 03 September 2014 kl. 13:08

Föregående ämne - Nästa ämne

JohanW

Citat från: erik1107 skrivet 25 Juli 2015 kl. 00:47
Citat från: Odidoma skrivet 25 Juli 2015 kl. 00:22
Är det inte bättre att pappa använder det?

Jag tänkte samma sak :D

Mycket Lego och lite plats. Skulle behöva ett par rum till.

Nybohov Creation Ltd.

Pet Shop går i bitar. Plats för egna byggen behövs och jag behöver få barnen att tro att alla nya bitar kommer från detta set ...
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

andreaseldh

Inte rev, men väl partade en ask som jag råkar ha köpt två av. Ska använda 18677 i mitt provbygge av en bergbana.

ColA

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 29 Juli 2015 kl. 18:58
Pet Shop går i bitar. Plats för egna byggen behövs och jag behöver få barnen att tro att alla nya bitar kommer från detta set ...

Skönt att man inte är den enda pappan som gör så 😄

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: ColA_30 skrivet 03 Augusti 2015 kl. 18:57

Jag fruktar den dag ungarna hittar mina legogömmor, dels för att jag inte längre får ha bitarna i fred, dels för att de kan bli skadade för livet när de inser att pappa har farit med osanning under uppväxten.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

shutter

Jag rev mitt tävlingsbidrag från "Mitt Gotland" i dag. Men jag behöll färjan och riddarhästen ;)

Ashman

Behövde frigöra lite bitar för att bygga annat, men jag har så himla svårt att riva uppbyggda set. En som legat i en garderob under massa kläder ända sen den byggdes, står ju mer eller mindre donator i pannan på den, men det bär ändå emot. Lika svårt att bryta obrutna askar för att knycka bitar.

Nåväl, slutade med att jag bet ihop och rev en och min och öppnade en oöppnad . Men att öppna den obrutna för att stjäla en enstaka bit, där gick gränsen och det får bli bricklink  :)

andreaseldh

Nya byxor till min avatar!

Whatever

var iofs inte idag utan i helgen som var. Rev för att min flickvän ville testa att bygga något stort.

//Erik

BeardedNerd

Började riva Sydney Opera House (kommer att ta ett tag!) och plockade även ner Minecraft-grottan. Kommer att bli en del rivande inför två projekt nu.

Majkel

I måndags råkade jag visst påbörja rivningen av mitt vinterlandskap...

Muede

Vart det så trångt i bilen?

Tur att det hann bli profesionellt fotat innan.  ;)
/ Muede

Majkel

Citat från: Muede skrivet 30 September 2015 kl. 22:34
Vart det så trångt i bilen?

Ironiskt nog så var det i slutändan inte det, men det stod långt in så jag ville optimera tidigt i processen.

o0ger

Nu när jag ändå håller på att sortera allt mitt lego så passade jag på att riva de här också:

Hej då :(
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Snyltgäst

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 03 Augusti 2015 kl. 20:49
Citat från: ColA_30 skrivet 03 Augusti 2015 kl. 18:57

Jag fruktar den dag ungarna hittar mina legogömmor, dels för att jag inte längre får ha bitarna i fred, dels för att de kan bli skadade för livet när de inser att pappa har farit med osanning under uppväxten.

Hahaha... hade inte en tanke på att sådana problem kunde uppkomma faktiskt, som tur är har min dotter endast fyllt år 1 gång, så jag har nog några år på mig innan man måste hitta effektiva strategier för att inte hamna i klistret eller förstöra ens barn. Mitt största problem är snarare ofrivillig rivning. Vet inte riktigt hur jag ska göra närmaste månaderna... snart når hon ända vägen upp och i ett obevakat ögonblick (det finns många) så kabaam.