Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad rev du för Lego idag ?

Startat av mechamike, 03 September 2014 kl. 13:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Eriol

Citat från: Emma skrivet 21 November 2022 kl. 12:48Hejdå reimers...
Synd att jag aldrig fick se det i verkligheten, under den korta period jag bodde på Lilla Essingen så ingick originalet i min sju-öars-löprunda. Du har inte några hundra 4070 i LBG över som du vill sälja nu förresten..?  ;)

Klas Almqvist

I dag gick Mushusen till bitförrådet ca 7-8000 st.

Som nu skall bli något nytt att visa upp... :-X

Eriol

I kväll blev Korsvirkeshuset färdigrivet och alla bitarna räknade. Var inte så långt från min tidigare uppskattning på 2700 bitar men till slut landade det på 2839 och av dessa var ungefär två tredjedelar helt vanliga plates. Nu ska bitarna användes till några lite mindre byggnader i samma stil för Castonien.

swestar

Dessa står lite halvraserade i hyllan. Ska göra om lite i legorummet så dem åker i bitlådorna.  :)

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

MrUzagi

Citat från: swestar skrivet 15 Februari 2023 kl. 17:06Dessa står lite halvraserade i hyllan. Ska göra om lite i legorummet så dem åker i bitlådorna.  :)

Synd på så fina kreationer, men då kan vi kanske få se fram mot nya fina kreationer. :)

BeardedNerd

Har rivt en del grejer för att paketera och förhoppningsvis sälja, både för att göra plats i hyllorna och i plånboken för en del av de vansinniga set som kommer i år. Nu senast R2-D2 (gamla UCS) och Temple of Airjitzu.

Ska troligen också riva något av mina modulhus, det är svårt att vara kreativ när stadslayouten redan är fullproppad.

BlueBuilder

Nu har jag äntligen rivit lite byggen! Droppen, scrollen och öknen är rivna och insorterade. Riktigt skönt att ha lite bitar att bygga med! Droppen hade runt 7 kilo transdelar och vägde 40 kilo tillsammans meddroppen så skulle gissa att droppen vägde mer mot 30kilo. Är det någon som behöver transdelar är det bara att höra av sig!  

GustavF

Citat från: BlueBuilder skrivet 21 Februari 2023 kl. 12:33Nu har jag äntligen rivit lite byggen! Droppen, scrollen och öknen är rivna och insorterade. Riktigt skönt att ha lite bitar att bygga med! Droppen hade runt 7 kilo transdelar och vägde 40 kilo tillsammans meddroppen så skulle gissa att droppen vägde mer mot 30kilo. Är det någon som behöver transdelar är det bara att höra av sig! 
Inte transclearbitar men den gröna draken...  ::)

Joacim

Citat från: BlueBuilder skrivet 21 Februari 2023 kl. 12:33Nu har jag äntligen rivit lite byggen! Droppen, scrollen och öknen är rivna och insorterade. Riktigt skönt att ha lite bitar att bygga med! Droppen hade runt 7 kilo transdelar och vägde 40 kilo tillsammans meddroppen så skulle gissa att droppen vägde mer mot 30kilo. Är det någon som behöver transdelar är det bara att höra av sig! 
Ja det finns intresse hör av mig via pm

BlueBuilder

Citat från: GustavF skrivet 21 Februari 2023 kl. 14:02
Inte transclearbitar men den gröna draken...  ::)
Jag har två gröna drakar så kan nog sälja en. Skicka ett meddelande om det är intressant!

Bokeslundsparken

In vino veritas.

BerraBZ

Nu har jag haft den ett par år i mitt väntrum och då jag fick en ny idé till ett nytt projekt, så behöver jag bitar. Jag inser att jag inte kan hålla på köpa nya bitar varje gång, för man håller på bygga sitt eget fängelse med klossar som man har hemma. Så därför får den ryka. Nu har jag redan jobbat i 6 timmar för att ta isär den, och jag är ännu inte klar. Sedan återstår sorteringen..... Och sedan ska det nya projektet startas.

Bokeslundsparken

Årets rivperiod är rivstartad!
Idag har jag rivit och sorterat Rettungsboje.
In vino veritas.

Bokeslundsparken

Nu är det sista från Stugan tillbaka i lådorna.
In vino veritas.

Bokeslundsparken

Hägringen är nu riven, tvättad och sorterad.
In vino veritas.