Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad rev du för Lego idag ?

Startat av mechamike, 03 September 2014 kl. 13:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Emma

Citat från: Emma skrivet 10 April 2021 kl. 09:19
Jag köpte ninjago gardens för ett tag sen. Barnen hade önskemål att få bygga upp det först, innan jag partade ut det.

Men nu är det dags. Nu ska hela rasket rivas. Nu ska hela rasket bort.

Jag har hittat flera bitar med sprickor i efter att ha rivit Ninjago gardens. Det är den nya plasten, är jag ganska säker på. Och gäller 1x1 brick i dbg och sandgrön; och 1x1 snot brick i sandgrön. Grrr.
Region Mitten

andreaseldh

Citat från: Emma skrivet 14 April 2021 kl. 19:56
Jag har hittat flera bitar med sprickor i efter att ha rivit Ninjago gardens. Det är den nya plasten, är jag ganska säker på. Och gäller 1x1 brick i dbg och sandgrön; och 1x1 snot brick i sandgrön. Grrr.

Hur "ny" är den plasten? De vita 1x1 i denna Hundkoja fick nästan direkt sprickor, och dom bitarna är ju åtminstone 7 år gamla. Min uppfattning är snarare att fabriksnya bitar lättare får sprickor än bitar som legat ett tag innan de används. Sen finns det ju förståss även gamla bitar som lätt går sönder, exempelvis 767.

https://www.swebrick.se/index.php?topic=5445.msg116365#msg116365

danielbrrssn

Det borde väl gå att reklamera?

Det är inte skoj med sprickor.

Emma

Citat från: danielbrrssn skrivet 15 April 2021 kl. 17:51

Självklart reklamerar jag. Lego är väldigt enkla att ha att göra med på det viset. Men det stör mig ändå.

Anders67 kanske kan svara på hur ny plasten är? Jag tycker den känns annorlunda än bara nåt år sen. Men jag vet inte.
Region Mitten

andreaseldh

Idag river jag mitt provbygge för cirkel. Med omväxlande 1x2 och rund 1x1 är den minsta diameter jag vågar bygga 16 knoppar. Men eftersom 64651 och 64645 inte är cirkelrunda, behöver jag bitarna för att provbygga Familjens skuta.

o0ger

Hej då Mirage, vi ses aldrig mer. Du stod ändå bara och samlade damm och låste upp en massa bra bitar.

The Mirage - Front by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

JonKlarstrom

Citat från: Emma skrivet 15 April 2021 kl. 18:57
Citat från: danielbrrssn skrivet 15 April 2021 kl. 17:51

Självklart reklamerar jag. Lego är väldigt enkla att ha att göra med på det viset. Men det stör mig ändå.

Anders67 kanske kan svara på hur ny plasten är? Jag tycker den känns annorlunda än bara nåt år sen. Men jag vet inte.

När jag fick Brick Bank, som begagnat köp så reklamerade jag två bitar som spruckit, sandblå ostbitar inne i tvätteriet. De fick jag omgående på posten från Lego utan bekymmer. Så bara lista vilka bitar, gör det via deras sida. Bra att de får statistik på olika plaster och produktionstekniker för att kunna även förbättra lite ibland och inte bara göra det billigare att producera. =)
Är inte ett dugg fyndig idag.

Eriol

Citat från: andreaseldh skrivet 18 Maj 2021 kl. 11:14
Idag river jag mitt provbygge för cirkel. Med omväxlande 1x2 och rund 1x1 är den minsta diameter jag vågar bygga 16 knoppar. Men eftersom 64651 och 64645 inte är cirkelrunda, behöver jag bitarna för att provbygga Familjens skuta.

Blir det inte enklare att bygga med 35480 om du vill få till ett rundat båtskrov?

andreaseldh

Citat från: Eriol skrivet 18 Maj 2021 kl. 14:02
Blir det inte enklare att bygga med 35480 om du vill få till ett rundat båtskrov?

Jo efter att ha provbyggt med dom bitar jag har, inser jag att det blir både snyggare och enklare!

Emma

Nu åker serenitys kök.
Region Mitten

andreaseldh

Citat från: Emma skrivet 18 Juli 2021 kl. 15:15
Nu åker serenitys kök.

Hur uppstod behovet av en fempipig kanon i ett kök?

Emma

Citat från: andreaseldh skrivet 19 Juli 2021 kl. 10:59
Citat från: Emma skrivet 18 Juli 2021 kl. 15:15
Nu åker serenitys kök.

Hur uppstod behovet av en fempipig kanon i ett kök?

Högst oklart.
Region Mitten

Hassel

Nu åker kranen. :P

Bokeslundsparken

In vino veritas.

MrUzagi

Idag blev jag färdig med att ta isär Bugatti Chiron. Den revs baklänges och sorterad i påsar med samma numrering och lagda i samma kartonger de kom i. Den var inte konstruerad att tas isär enkelt minsan, vilket mina händer och fingrar kan vittna om.

Kompisen/grannen/kollegan ska få låna den ett tag och testa att bygga. Med lite tur kanska han också trillar dit. Muahahahaha.  ;D