Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad rev du för Lego idag ?

Startat av mechamike, 03 September 2014 kl. 13:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Eftersom den har några år på nacken och det behövdes tiles och minifigurer till julskyltningen så rev jag min musikkår. En mindre orkester fick ta plats i det nya bygget, och jag spar nog minifigsen med instrument till framtida projekt.

Bokeslundsparken

Ikväll har jag rivit och sorterat det satanistiska templet. Sparat bottenplattan som passar till ett nytt bygge som snart lämnar testfasen. Även det med ockult tema.
In vino veritas.

humlan

Rev sista delarna av ett SHIP från innan Corona  8) Rev också mitt ej fullbordade SHIP från 2021.

Behöver sortera och röja plats på byggytan för att kunna komma vidare med några idéer jag har...
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

AndersI

Idag rev jag mitt brobygge till SBC

Det är fascinerande vad mycket bitar det blir, även i ett litet bygge!

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

andreaseldh

Igår rev jag gruvtrucken från för att bygga Hondas fyrhjulsstyrning och snart kommer jag sannolikt riva 7725 i smalspårsversion. Inspirerad av eons bygge nedan funderar jag nämligen på att bygga en motoriserad kopia ...

Untitled by Anders Horvath, on Flickr

janhansson

Idag plockade jag ner Amiralens skepp "Sjölejonet" (svenska namnet var lite kreativt på detta i alla fall).
Jag fick hem det nästan färdigbyggt (utom riggen), men nu är det alltså nerplockat.

CopMike

Inget i dag heller ;D!

AndersI

Det är inte förrän man river ett bygge som man inser hur många bitar det består av...rps20220902_164727.jpg
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

ColA

Varje dag tänker jag nej nu ska jag riva något gammalt och bygga något nytt men fan det slutar alltid med att jag inte gör något av det.
Ibland undrar jag över mina egna motiveringar till att skita i det för det är ändå något jag tänker på varje dag.

Så tråkigt att riva  :o

Eriol

Citat från: ColA skrivet 02 September 2022 kl. 19:04Varje dag tänker jag nej nu ska jag riva något gammalt och bygga något nytt men fan det slutar alltid med att jag inte gör något av det.
Ibland undrar jag över mina egna motiveringar till att skita i det för det är ändå något jag tänker på varje dag.

Så tråkigt att riva  :o

Du motiveras inte alls av att om du river så kan du ju passa på att räkna hur måga bitar du egentligen använt..? Jag har tänkt att jag ska försöka räkna varje gång jag river en MOC för att jag ska bli bättre på att uppskatta antalet bitar för framtida byggen.

Joacim

Min MOC:ade tavla av min "TiniCity" eller som dottern säger Mimitini stad...
Glömde jag säga att det var en olyckshändelse som gjorde att en utfordkade den kända formeln för fritt fall...V=gt...

Men men det brlir väl damma allt sedan försöka få ihop allt igen! ;D

Bokeslundsparken

Har nu rivit det sista av Hotell Yeti https://swebrick.se/index.php?topic=14335.msg270595#msg270595.
Räknade inte bitarna men det var många...
In vino veritas.

Studley Heinsbergen

Just rivit klart min Palace Cinema, som tillbringat det senaste dryga året halvrivet i påsar i en gigantisk låda. I samma låda ligger även Brick Bank och Parisian Restaurant, som nu kan förvänta sig samma omilda behandling. Lika skönt som alltid, men inser att jag nu kommer att bli tvungen att köpa ett par sortimentslådor till från Clas O OCH dessutom stuva om lite i min legohörna för att få plats med allt och samtidigt frigöra mer byggyta. Oh noes!

Kwagge

Rivningen o sorteringen av "vatten kurvan" på mitt Tåglandskap har börjat.. lär ta några veckor innan det är klart då allt måste ta en tur i badkaret efter ett ha levt ett hårt liv på ex antal utställningar i Norden..

Ser fram emot att börja på en ny del till Tåglandskapet i januari för att bli klar till Swebricks utställning i Örebro

Emma

Hejdå reimers...
Region Mitten